EKSTRA
MENÜ
R

Boğazda ağrı; kaşıntı, kuruluk, tahriş  gibi  rahatsız edici semptomlarla ortaya çıkabilir.  Ağrının nedeni ne olursa olsun bu duruma neden olan enfeksiyonu azaltacak ve daha ileri gitmesini önleyecek önerileri uygulamak  gerekir.  

Semptomları ne olursa olsun üst solunum yolu enfeksiyonlarında tek besine dayalı beslenme uygulamalardan kaçınmanın önemini vurgulayan Diyetisyen Dilan Dalgıç Görücü, “Yeterli ve dengeli beslenme  enfeksiyonun gelişme riskini ve enfeksiyon varlığında semptomların şiddetinin azalmasına yardımcı olacaktır” dedi ve beslenme önerilerinde bulundu. İşte o öneriler…

Sıvı tüketimi artırılmalı

Özellikle çok sıcak ve çok soğuk olmayan yiyecek ve içecek tüketimi normal zamana göre daha çok artırılmalıdır. Çocuklar için 5-6 bardak; yetişkinler için günde 8-10 bardak su tüketimi sağlanmalıdır. Buna ek olarak çorba, meyve ve bitki çayı gibi solunum yolunu rahat hissettirecek sıvıların da tüketimi oldukça önemlidir. Kuşburnu, roybos, ıhlamur, ekinezya gibi bitki çayları boğaz ağrısına neden olan enfeksiyonun iyileştirilmesine yardımcı olabilir. Hazırladıktan sonra içine bal eklenebilir. 

Antioksidan vitaminler düzenli olarak tüketilmeli

A, C, E vitaminleri gıda kaynaklarıyla alındığında içeriğinde bulunan çok çeşitli  fitokimyasallar sayesinde vücudun savaşçı hücreleri olan bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur.  Bunun yanı sıra enfeksiyon yapan bakterilerin yarattığı doku  hasarının onarılması ve yeni doku oluşumu için oldukça önemlidir. Basit olarak gökkuşağı rengindeki tüm mevsim sebze ve meyvelerde bol miktarda antioksidan vitamin bulunmaktadır. Kırmızı, sarı, turuncu, sarı, yeşil ve mor olan her türlü mevsim meyve ve sebzesi düzenli olarak tüketilmelidir. 

C vitamini için;  taze kırmızı biber, kivi, kuşburnu, nar, portakal, mandalina, limon gibi besinlere,
A vitamini için; havuç, balkabağı, hurma, kayısı, ananas gibi sarı, turuncu ve kırmızı renkte sebze ve meyvelere,
E vitamini içinse; zeytinyağı, ceviz, badem, avokado, gibi besinlere yer vermek gerekir.

Özellikle solunum yolu enfeksiyonlarında boğazda tahriş yapabilecek sert yiyecekler sıkıntı verebileceği için zeytinyağı ve avokado ile bitkisel süt ürünleri tüketimi daha kolay olabilir. 

Selenyum ve çinko kaynağı gıdalara mutlaka günlük olarak yer verilmeli

Selenyum ve çinko da bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde önemli rol alır. Bu mineraller zengin antioksidan içeriği olan minerallerdir. Selenyum kurubaklagiller (özellikle yeşil mercimek), yumurta, balıkta; çinko ise kabak çekirdeği, tahin, müsli, et ürünleri, peynir, gibi gıdalarda bol miktarda bulunur.

Bal, zencefil, zerdeçal karışımı tüketilmeli

Bu üçlü karıştırılarak bitki çayı ya da sıcak suya 1 tatlı kaşığı kadar eklenip tüketilmelidir. İçeriğindeki bileşenler sayesinde  bu üç solunum yolları enfeksiyonlarına karşı koruyucu ve iyileştirici etkisi olduğu gösterilmiştir. 

Yeterli protein tüketimi sağlanmalı

Yumurta, yoğurt, kurubaklagiller ve  kontrollü et tüketimi ile alınan proteinin  doku yapım ve onarımının yanısıra vücut direncinin artırılması ve bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde de oldukça önemli rolü bulunur.