GeriKampüs Toplanın gençler, 2016’yla ilgili çok acayip bir şey fark ettik!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Toplanın gençler, 2016’yla ilgili çok acayip bir şey fark ettik!

Toplanın gençler, 2016’yla ilgili çok acayip bir şey fark ettik!

2016 bitti. Ardımızda bıraktığımız yıla ve yıldan bize kalana bakmak için, aslında çok göz önünde olup da pek fark etmediğimiz değişik bir yol keşfettik: Facebook, Google, YouTube. Yazan: Soner Sezer

Facebook’un tüm reklam verenlere açık ülke istatistiklerine baktığımızda nasıl bir Türkiye görüyoruz? Peki ya Google ve YouTube gibi dijital mecralar bizim hakkımızda ne söylüyor olabilir? Gelin yayınlanan veriler üzerinden ülke olarak ahvalimiz nasıl, ona bakalım. İşte karşınızda dijital platformların verilerine göre kim olduğumuz, ne yaptığımız, ne sevdiğimiz, neyle ilgilendiğimiz sorularının yanıtları.

BİZİ GİDİ ÜNİVERSİTELİLER!

Facebook nüfusumuzun üçte ikisi üniversite mezunu ya da öğrencisi. Oysa ülkemizde üniversite mezunlarının oranı %10-%11 seviyelerinde. Yaklaşık 6 milyon da üniversite öğrencisi bulunduğunu YÖK’ün paylaştığı rakamlardan biliyoruz. Peki nasıl oluyor da Facebook’ta kullanıcıların üçte ikisi üniversite öğrencisi yahut mezunu olabiliyor? Aslında yanıt basit; beyana dayalı verileri esas alan Facebook’ta özellikle üniversite öğrencileri ve mezunları eğitim durumunu açıklıyor. Bunu bir nişane, bir tür ‘sosyal gösterge’ olarak alabiliriz elbette.

 

OKEY KAHVEHANEYE ÖZEL DEĞİLMİŞ MEĞER

Aslında genellikle ‘belgesel izleyen’ kişiler olarak Facebook verileri bizi biraz şaşırtıyor. Çünkü görünen o ki en çok oyun ve uygulamalara meraklıyız. İlk sırada bir Okey oyunu uygulaması geliyor. İkinci sırada ise ülke olarak en sevdiğimiz mobil uygulamalardan birisi var: Candy Crush. Üçüncü popüler uygulama ise ilk ikisinden bir hayli farklı. Grimsborough adındaki hayali bir kentte işlenen cinayetlerin sırrını çözmeye adamışız kendimizi. Oyunun adı: Criminal Case.

 

BİR TRİLEÇE GERÇEĞİ VAR!

Peki neyi merak ediyoruz? Google’ın 2016 Trendleri raporuna göre en çok; Artık Yıl’ın, Güneş Tutulması’nın ve ‘Dünya Kadınlar Günü’nün ne olduğunu merak ediyoruz. Yetişkinler için bir tür eğlence hamuru olan Slime’ın nasıl yapıldığını, KPSS’ye nasıl başvurulduğunu ve tanka nasıl çıkıldığını merak ediyoruz. Kiralık Aşk, Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz ve Aşk Laftan Anlamaz dizilerini arıyoruz. Kişiler arasında en çok Aleyna Tilki’yi, Oya Aydoğan’ı ve Mustafa Koç’u Google’lamışız. En çok aradığımız yemek tarifleri ise Trileçe, Mücver ve İstiridye Mantarı olmuş.

 

OSMAN PAZARLAMA KAPINIZDA!

‘YouTube Rewind’ adı altında yayınlanan 2016’nın En Popüler Videoları’na baktığımızda Türkiye’de genel kategoride ilk sırada yer alan videonun Osman Pazarlama filminin fragmanı olduğunu görüyoruz. Kiralık Aşk dizisinin internete özel final sahnesi ise ikinci sırada yer alıyor. Üçüncü sırada ise ‘Minecraft’ adlı oyunun iki Türk kullanıcı tarafından oynanan bir sahnesi yer alıyor.

 

MİLLET KAHKAYA AÇ AÇ!

Yine Facebook istatistiklerine göre en ilgili olduğumuz alanlar komik paylaşımlar ve mutluluk temalı sayfalar. Sinema alanında en çok ‘Aşk Tesadüfleri Sever’ filmi ile, edebiyatta ise yazar olarak Aykut Elmas ile ilgileniyoruz. Galatasaray’ı Fenerbahçe’den daha çok ‘takip’ ediyoruz ve en çok Baho ile Cem Yılmaz’a gülüyoruz.

 

False