18 ayda geri dönen balon

Güncelleme Tarihi:

18 ayda geri dönen balon
Oluşturulma Tarihi: Haziran 12, 2017 16:11

TÜRKİYE’DE 125 milyon TL’lik bir pazara ulaşan parti malzemeleri, bu alanda kurumsal firmalarla büyümesini sürdürüyor.

Haberin Devamı

2 yıl içinde 40 şubeye ulaşmayı planladıklarını anlatan Balonevi Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Vanlı, “8 ilde 17 parti mağazamız var, hedefimiz 2020 de 40, 2023 de ise 75 mağazaya ulaşmak. Bugün AVM’deki bir mağazanın anahtar teslim maliyeti 225 bin TL civarında. Bu yatırım en erken 18 ayda geri dönebiliyor” diyor. Vanlı, şu bilgileri veriyor:

SEKTÖRÜN BÜYÜKLÜĞÜ
- Türkiye’de gerçek anlamda ilk parti mağazacılığı 2007’de başladı. 2014’ten sonra hızlandı, münferit mağazalar özellikle büyük illerde yaygınlaştı.

- Pazarın büyüklüğünün bu yıl 125 milyon TL’ye ulaşmasını öngörüyoruz. Bu rakam 2020’de ise 220 milyon TL’ye çıkacak.
Bugün Türkiye’de bu alanda yatırım yapan kurumsal firma sayısı 3.

- Dünyada bu pazar sadece parti ürünleri olarak değil aynı zamanda kültür ürünleriyle birlikte değerlendiriliyor. Bugün en büyük pazar Amerika’da bulunuyor. Bu ülkede 1.000 metrekareden büyük 2 binden fazla mağaza yer alıyor.

- Amerika’da kişi başı harcama tutarı 12 dolar, Türkiye’de ise 1 dolar civarında. Pazarın dünyadaki büyüklüğü ise 10 milyar dolar civarında olduğu tahmin ediliyor. Bu rakamlara bakılınca bizim daha yolun çok başında olduğumuzu görebiliyoruz.

NE KADAR YATIRIM YAPMALI?
- Franchise giriş bedelimiz 15 bin dolar seviyesinde. Ancak bayinin açılacağı il, ve ilin potansiyeli bu rakamın üzerinde etkili oluyor.
Giriş bedeli dışında alınan ürünlerden yüzde 4 reklam katkı payı bedeli var.

- Bugün doğru bir mağaza için 70 metrekare çok ideal. AVM mağazasının metrekare yatırım maliyeti 1.900-2.000 TL seviyelerinde. Bu mağazalara içerisindeki ürünleri de dahil ettiğimiz zaman 225 bin TL’lik bir yatırım yeterli olacaktır.

- Giderlerler konuma bağlı değişken olabiliyor. Ciro-kira oranı yüzde 20’yi, toplam giderlerin ciroya oranı yüzde 40’ı geçmemelidir.

- Brüt kârlılıklar da yine performansa bağlı olarak yüzde 55-70’ler arasında değişiyor.

- Bugün doğru bir lokasyonda açılan mağazanın en erken geri dönüş süresi 18 ay olarak gösteriliyor.

Eğitici ve öğretici olmalı
BU alana yatırım yapacak girişimcilere tavsiyelerde bulunan Oğuz Vanlı, “Hizmet temel yaklaşım olmalı, müşterilerimizin çoğu nasıl yapacağını ne kullanacağını bilmediği için eğitici ve öğretici olmalı. Sabırlı ve titiz olmalı, çünkü özel günler için hizmet veriyoruz her şey eksiksiz ve sorunsuz olmalı. Yorgunluğu bol ama insanların mutluluğunu gördükçe keyif alıyorsunuz. Gelişmekte olan bir sektör, doğru lokasyonu bulduklarında hiç tereddüt etmeden girişimde bulunabilirler.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!