GeriGündem Yamaha moped için Türkiye'yi seçti
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yamaha moped için Türkiye'yi seçti

Koç Holding ve Yamaha ortaklığında faaliyet gösteren Beldeyama, yeni üretimine başladığı ve ''ilk Türk motosikletleri'' olarak gösterilen Galaxy ve Solaris modelleriyle Yamaha'nın moped üretim merkezi oldu.Türk mühendislerince geliştirilen 50 cc sınıfındaki iki model, Yamaha'nın ortak olduğu fabrikalardan sadece Türkiye'de üretilecek ve buradan dünyaya ihraç edilecek.  Yeni modellerin tanıtım toplantısına katılan Yamaha Avrupa Başkanı Takashi Tsuchiya, Yamaha'nın bir üretim merkezi haline gelen Beldeyama'nın, moped yedek parçası için de tek tedarikçi olacağını açıkladı. Beldeyama'da, Yamaha tarihinde ilk kez Yamaha markasını taşıyan moped üretildiğini vurgulayan Tsuchiya, üretilecek mopedlerin sadece Türkiye'de değil, öncelikle Afrika ve Fransa'da satılacağını, çok yakında yeni pazarlara da açılacağını bildirdi. Tsuchiya, ''Beldeyama, kısa sürede moped yedek parçası için tek tedarikçi olacak. Beldeyama böylece moped işinin tek merkezi olmaktadır'' diye konuştu. Beldeyama Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Gezdur da Türkiye'deki ikitekerlekli araç pazarının emekleme safhasında bulunduğunu belirterek, özellikle yoğunluğu artan trafikte motosikletlerin önemli bir alternatif olduğunu kaydetti. Motosikletlerin gelişen fast food sektörünün yanı sıra kırsal kesim için de güzel bir alternatif oluşturduğunu dile getiren Gezdur, ''Pazar büyüyecek, buna inancımız çok fazla'' dedi.      ''20 MİLYON DOLARIN ÜZERİNDE İHRACAT'' Beldeyama Genel Müdürü Hayri Erce de üretimine başlanan yeni Yamaha modelleriyle ihracatlarını artıracaklarını vurgulayarak, ''2003 senesi için hedefimiz, ihracatımızı 20 milyon doların üzerine taşımaktır'' diye konuştu. Beldeyama'nın kurulduğu 1997'den bu yana iç ve dış pazarlar için birçok başarılı projeye imza attığını ve sürekli büyüdüğünü dile getiren Erce, ihracata scooter ve moped parçaları ile başlayan şirketin, Fransa'ya moped motoru ve ardından da Afrika ülkelerine moped ihracatına giriştiğini bildirdi.  Avrupa'ya bisiklet ihracatına da başlandığını kaydeden Erce, iç pazardaki paylarının da yüzde 35'lerden, yüzde 50'lere çıkarıldığını söyledi. Erce, son gelinen aşamanın hem Beldeyama hem de Türkiye iki tekerlekli pazarı için bir ilk olduğunu belirterek, yatırım aşamasına gelindiğinde karşılarına çıkan en önemli engelin ekonomik kriz olduğunu vurguladı. Erce, ''Bu dönem içerisinde pek çok rakibimiz küçülmüş ve hatta bazıları el değiştirmiştir. Fakat bütün bu olumsuz etkilere rağmen gerekli olan tüm yeni yatırımlar gerçekleştirilmiş ve bu pazarda bir ilk olan Yamaha Galaxy ve Solaris hayata geçirilmiştir'' dedi. Yeni iki modelin ihracatının kısa süre içinde 50 binli seviyelere çıkartılmasının hedeflendiğini bildiren Erce, bu üretim için yaklaşık 3 milyon dolarlık yatırım yapıldığını ve modellerdeki yerlilik oranının ise yüzde 80'in üzerinde olduğunu söyledi. Törende daha sonra Takashi Tsuchiya, Selçuk Gezdur ve Hayri Erce, moped üretim hattının kurdelesini keserek, yeni modelleri tanıttılar.           İLK TÜRK MOTOSİKLETİ Galaxy ve Solaris modeli mopedler tamamen Türkiye'de Türk mühendislerince geliştirilerek üretimine başlanan ilk Türk motosikleti olarak gösteriliyor. 1999 yılından beri bu proje üzerine çalışan Beldeyama, pazar araştırmaları sonucunda müşteri beklentilerini ortaya çıkartarak, mopedlerin dizaynını ve teknik özelliklerini belirledi. Yamaha markasını taşıyan bu ilk mopedlerin üretimine de geçtiğimiz ayın sonunda başladı. Şirket, 1966-1997 arasında Beldesan, 1997 yılından bu yana da  Beldeyama adıyla iç ve dış pazarlar için Yamaha motosiklet, scooter, moped ve bisiklet üretiyor. Ayrıca firma Yamaha jeneratör, su pompası, deniz motorları, ATV ve golf arabalarının satışını da gerçekleştiriyor.
False