Veriye ışık hızında hizmet

Güncelleme Tarihi:

Veriye ışık hızında hizmet
Oluşturulma Tarihi: Kasım 13, 1999 00:00

Haberin Devamı

Bilgi birikimi İnternet sayesinde büyüdükçe veri depolama önem kazanıyor.

Türkiye'de İnternet kullanımının artışıyla veri aktarımının üst boyutlara ulaşması, bu büyük miktarlardaki verinin saklanması, korunması ve bu arada etkili bir biçimde kullanılmasının önemini artırdı. Veri depolama alanında %35'lik bir pay ile pazarın lideri EMC, bugün 44 milyon olan ama üç yıl içinde 140 milyona ulaşacak Türkiye pazarına girdi.

‘‘Gelecek yıl içinde İnternet şirketleri bilişim alt yapılarının yetersizliği nedeniyle meydana gelecek büyük veri kayıpları ve uzun süreli sistem duraksamaları sonucunda piyasadan silinecek’’. Bu öngörü EMC Corp.'un başkanı Mike Ruettgers'e ait.

Bilişim altyapısı kavramı, İnternet üzerinden veri aktarımı genişleyip, kurumlar ve şirketlerin veri depolama gereksinimleri arttıkça daha da önem kazanıyor. Tüm teknoloji üreticileri, araçları, hizmetleri ve entelektüel birikimin paylaştığı bu altyapı, bilginin hiçbir yapısal çelişkiye takılmadan akmasını sağlar. Ve bu nedenle bilişim dünyası için hayati önem taşır.

Bilginin yapısal herhangi bir engelle karşılaşmadan serbestçe dolaşabilmesi ne kadar önemliyse; veri haline gelen bilgiyi saklamak, korumak ve bunları yaparken verimli ve etkili olarak kullanabilmek de vaz geçilmez bir hale geliyor. Çünkü dünya üzerinde elektronik ortamı kullanan tüm ticari şirketler ve kurumlar, hergün toplanan yüzlerce binlerce veri ile başa çıkmaya çalışıyor. Bankacılık, e-ticaret, perakende satış, üniversite, havayolları, telekomünikasyon gibi alanlarda verilerin saklanması büyük önem taşıyor. Son dört yıl içinde yüzde 80'lik bir artış gösteren ve 1998 yılı sonunda 10 milyar dolar olan veri depolama pazarının 2001 yılında 25 milyar dolara ulaşacağı sanılıyor.

BÜYÜYEN PAZAR

Veri depolama, şirketlere sahip oldukları müşterilerin profillerini daha detaylı tanıma olanağı sağlıyor, müşterinin davranış biçimine göre yeni pazarlama stratejileri geliştirme konusunda vaz geçilmez bir konu olarak ortaya çıkıyor. Örneğin bankalar veri depoları oluşturarak müşterilerine kişiye özel hizmet verme olanağına kavuştular.

Veri depolama pazarı son dört yıl içinde yüzde 80 oranında büyüdü. Bu pazarın lideri olan EMC ise 1979 yılında hafıza kartları üretmek amacıyla kurulmuş. Ancak bilişim dünyasının gelişimini yakından izleyen şirket 1989 yılında strateji değiştirerek veri depolama pazarına girdi.

Fortune dergisinin bu yıl duyurduğu ‘‘Dünyanın En Saygın Şirketler' sıralamasında iki üçüncülük birden aldı. Ürün ve Hizmet kategorisinde Microsoft ve Procter & Gamble'ın ardından ve bilgisayar endüstrisi kategorisinde Intel ve Microsoft'un ardından üçüncü oldu.

Yaklaşık 44 milyon dolar olan Türkiye'deki veri depolama pazarı EMC'yi Türkiye'ye yatırım yapmaya itmiş. EMC Türkiye Ofisi geçtiğimiz eylül ayından itibaren resmen faaliyete geçti. Ülkemizdeki veri depolama pazarının üç yıl içinde 140 milyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

EMC, Data General gibi akıllı kurumsal depolama sistemleri, yazılım ve servisleri üreticisini bünyesine katarak etkinlik alanını açık sistemler, ana bilgisayar ve orta ölçekli ortamlar için sistemler tasarlayıp komple hizmet getirmeye kadar genişletti. Şirket doğrudan satışın yanısıra 'Symmetrix Kurumsal Veri Depolama Sistemleri' ile Unisys, Siemens - Nixdorf, Silicon Graphics, NCR, Bull ve NEC gibi büyük firmalara hizmet veriyor ve Microsoft, Baan, SAP, Oracle gibi yazılım, uygulama ve veri tabanı firmaları ile işortaklığı kuruyor.

Veri depolama nedir?

Veri depolama (data storage) sözlük anlamıyla bilgi birimlerini kabul eden, saklayan ve istendiğinde değiştirilmemiş olarak geri veren bir birimdir. Veri depolama kavramı, verinin ana bilgisayarlarda ya da bilgisayar sisteminin merkezi işlem birimi yani main frame'de saklanmayacak kadar çoğalmasıyla ortaya çıktı. Depolama bir süre sonra sadece başka bir ortamda saklamaktan çıkıp, bilgisayar sistemiyle etkileşimli bir alan haline geldi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!