Verim artmazsa, para iade

Güncelleme Tarihi:

Verim artmazsa, para iade
Oluşturulma Tarihi: Nisan 27, 2002 13:01

Mercury Interactive birkaç seansta şirketlerin yazılım uygulamalarındaki bozukluklarını ortaya çıkarıyor, düzeltiyor ve performanslarını ortalama dört katına çıkarıyor. Mercury Interactive Türkiye Başkanı Naci Günesen iddialı: ‘‘Performans en az iki kat artmazsa ücretimizi iade ediyoruz.‘‘

Şirketler, üretimden satışa, stok kontrolünden insan kaynakları uygulamalarına kadar her alanda bilgisayar yazılımları kullanıyorlar. Ancak yazılım yatırımlarının önemli bir bölümü 'boşa' gidiyor. Birçok uygulama kapasitesinin çok altında işliyor. Yapılan istatistiklere göre uygulamaların yüzde 98'i çok ciddi performans sorunlarına sahip. Performans seviyeleri kapasitelerinin yalnızca yüzde 15'i seviyesinde.

Boşa giden yatırımlar yeni bir sektör yaratmış durumda. Şirketlere teknoloji danışmanlığı yapan firmaların sayısı artırıyor. Mercury Interactive bu alanda dünyanın önde gelen şirketlerinden biri. Müşterilerine ellerindeki uygulamaları çok daha yüksek performansla kullanma imkanı sunuyor.

Şirket 1989'da ABD'de kurulmuş. 20 ülkede bin 600'den fazla çalışanla hizmet veriyor. Fortune Dergisi'nin 2001 için belirlediği en hızlı büyüyen 100 şirket sıralamasında dokuzuncu sırada. 2001 gelirleri 361 milyon dolara ulaşmış. Sunduğu araçlar şirketlere iş süreçlerini ortaya koyma, ölçme ve iyileştirme imkanı sağlıyor. Şirketlere projelerin her aşamasında destek olabiliyor.

Şirketin Türkiye Başkanı Naci Günesen yazılım uygulamalarının günümüzde iş hayatının vaz geçilmez bir parçası olduğunu söylüyor:

‘‘Çoğu zaman şirketler bu tip uygulamaların yeterli olup olmadığını saptayamıyor ve iyileştirme yapamıyor. Temelde verdiğimiz hizmet altyapıda yer alan uygulamaların tamamını kontrol etmek ve geliştirmek.‘‘

Önce şirketin hangi yazılım uygulamaları için böyle bir uygulama istediğini öğreniyorlar. Daha sonra yazılımda bir fonkisyonel bozukluk var mı diye bakıyorlar. Yapılan işlemlerin doğruluğunu kontrol ediyorlar. Uygulamanın hedeflediği kullanıcı sayısına ve işlem süresine ulaşıp ulaşamayacağını denetleyip bunu geliştiriyorlar. İyi bir performans yakalandığında bunun sürekliliğini sağlıyorlar. İstenmeyen gelişmeler olduğunda alarm üreterek gerekli önlemleri alıyorlar. Üç beş seans sonrasında hedefe ulaşılıyor:

‘‘Örneğin internet bankacılığının amacı müşteriye daha kolay ve etkili bir şekilde ulaşmak ve işlem yapmalarını sağlamak. Ancak bu tür uygulamalarda sıkıntılarla karşılaşılıyor. Bazen fonksiyonel bozukluklar oluyor. Bir tuşa bastığınızda o işlemi yapmıyor ya da yanlış yapıyorsunuz. Bunlar düzeltiliyor. Ayrıca aynı anda sizin sayfanıza girerek işlem yapabilecek kişi sayısı artırılıyor. Bu işlemin süresi azaltılıyor.‘‘

Özçelik batı pazarlarında daha iyi yazılım geliştirilirken bu gibi araçların kullanılmaya başladığını söylüyor. Ancak üretime geçmiş bir şirkete de çözüm sunabiliyorlar. Böylece, şirket çok daha hızlı etkin ve hatasız olarak yazılım uygulamalarını hayata geçirebiliyor. Mevcut donanım ve yazılım altyapılarını etkin kullanıyor. Bunlar için yapacağı harcamalardan kaçınmış oluyor. Normal bir projede genelde bir yıl içinde yapılan yatırım geri dönmüş oluyor.

Günesen üç ile beş ay sonrasında şirketlerde ortalama dört kat performans artışı gözlendiğini söylüyor:

‘‘Mercury Interactive performansı en az iki kat artırmayı garanti ediyor. Yani ya aynı anda yapılan işlem sayısı ya da desteklenen kullanıcı sayısı iki kat artacak. Veya kritik işlemler için geçen zaman yarı yarıya azalacak. Bu gerçekleşmezse ödenen paranın tümünü iade ediyoruz.‘‘

MERCURY NELER BAŞARDI


ABD'nin en büyük menkul kıymetler borsalarından biri Mercury Interactive'in çözümlerini ilk uygulamasında yatırımı geri döndü ve sekiz kat üretkenlik artışı sağladı.

Bir perakende zinciri iki bin mağazanın online entegrasyonu projesinde aynı anda bin kullanıcı kaldırabilirken, beş bin 600 kullanıcıyı destekler hale geldi.

Global bir elektronik şirketi çarpıcı bir iyileşmeyle 300 eş zamanlı kullanıcıyı 25 bin eş zamanlı kullanıcıya çıkardı.

İngiltere'de bir kamu kuruluşu saniyede 750 işlemden saniyede 15 bin işlem yapar hale geldi.

Uluslararası bir otel zinciri online reservasyon sisteminde Mercury araçlarını kullanarak 12 kat performans artışı sağladı. Böylece ilave yazılım ve donanım siparişlerine ihtiyacı kalmadı ve bunları iptal etti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!