Unilever yatırımlarına devam edecek

Güncelleme Tarihi:

Unilever yatırımlarına devam edecek
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 16, 2004 00:00

Unilever Kuzey Afrika, OrtadoÄŸu ve Türkiye Bölge BaÅŸkanı Rachid Rachid, Türkiye'de yatırımlarına devam edeceklerini belirterek, ''Yapacağımız ihracatlarda Türkiye'nin temel alınacağı veya üs olarak kabul edileceÄŸi bir ülke konumuna gelmesini ümit ediyoruz'' dedi.Ä°stanbul'da dün yapılan Yatırım Danışma Konseyi Toplantısı'na katılan Rachid Rachid, temaslarına iliÅŸkin Unilever Türkiye Genel Müdürlük binasında gazetecilere deÄŸerlendirmelerde bulundu. Türkiye'de gıda, temizlik ve kozmetikte 17 marka ile faaliyet gösteren Unilever'in Bölge BaÅŸkanı Rachid, dün muhteÅŸem bir konferans düzenlendiÄŸini ifade etti. Rachid, Unilever'in faaliyet gösterdiÄŸi 150'den fazla ülke arasında Türkiye'nin en hızlı büyüyen ülkeler arasında yer aldığını, Unilever Türkiye'nin lider markalarına yatırım yaparak organik büyümeyi hedeflediÄŸini kaydetti. Rachid Rachid, Unilever'in 1951 yılından bu yana Türkiye'de bulunduÄŸuna iÅŸaret ederek, ''Artık kendimizi buraya ait yerel bir ÅŸirket olarak kabul ediyoruz. Gerçekten yaÅŸadığımız bir baÅŸarı öyküsüdür. Küçük bir ÅŸirket olarak baÅŸladık, geliÅŸerek bu ölçüye ulaÅŸtık'' diye konuÅŸtu. BAÅžBAKAN VE HÃœKÃœMETE ÖVGÃœTürkiye'de bulundukları süre içinde birçok ekonomik sorun yaÅŸandığını ve zorluklarla baÅŸ etme zorunda kaldıklarını anlatan Unilever Kuzey Afrika, OrtadoÄŸu ve Türkiye Bölge BaÅŸkanı Rachid Rachid, ÅŸunları kaydetti: ''Bunu, BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan ve Bakan Ali Babacan'ın da bulunduÄŸu dünkü toplantıda dile getirdik. Dünkü görüşmeler sırasında son 18 aydır görevde bulunan hükümetin oldukça baÅŸarılı çalışmalar yaptığını dile getirdik. Yapı çalışmalardan gayet memnunuz. Tutarlıve istikrarlı bir ÅŸekilde gittiÄŸine yönelik düşüncelerimizi paylaÅŸtık. Hükümet tarafından hayata geçirilen politikalar ve uygulamalar Türkiye ekonomisi üzerinde olumlu sonuçları da beraberinde getirecektir. Bu da uluslararası bir ÅŸirket olarak faaliyet gösteren Unilever'e yaptığı ve yürüttüğü çalışmalarda yardımcı olacaktır.     Hem BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan hem de hükümet tarafından gösterilen kararlılık, istek ve giriÅŸimci ruh sayesinde daha fazla yatırımın Türkiye'ye gelmesi konusunda çok olumlu etkiye sahip olacağını düşünüyoruz. Sayın BaÅŸbakan, sabahtan saat 16.30'a kadar konferansta kaldı. Nelerin olmasını ümit ediyoruz ve endiÅŸelerimiz nelerdir, tüm bunlar dile getirilirken kendine özel notlar aldı. Toplantının sonunda bir eylem planından ve bunun hayata geçirilmesinden söz etti.''      "TÃœRKÄ°YE BÄ°ZÄ°M İÇİN BÃœYÃœK ÖNEM TAÅžIYOR"Unilever Kuzey Afrika, OrtadoÄŸu ve Türkiye Bölge BaÅŸkanı Rachid Rachid, Türkiye'de yatırımlarına devam edeceklerini belirterek, ''Türkiye bizim için oldukça büyük önem taşıyan bir ülke ve bunun için yapacağımız ihracatlarda da Türkiye'nin temel alınacağı veya üs olarak kabul edileceÄŸi bir ülke konumuna gelmesini ümit ediyoruz'' diye konuÅŸtu.     Türkiye'nin coÄŸrafi konumuna bakıldığında istisnai ve özel bir yerde bulunduÄŸunu vurgulayan Rachid Rachid, ülkenin dinamik ve eÄŸitimli nüfusu nedeniyle ayrı bir önem taşıdığını ve uluslararası düzeyde Unilever'de yönetici konumunda Türklerin de baÅŸarılı çalışmalar yaptığını anlattı. Rachid, ''Hükümetin yürüttüğü bu program sayesinde gelecekte oldukça önemli geliÅŸmelerin yaÅŸanacağını ve baÅŸarılı çalışmaların yapılacağını düşünüyoruz, inanıyoruz'' dedi. Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Unilever Kuzey Afrika, OrtadoÄŸu ve Türkiye Bölge BaÅŸkanı Rachid Rachid, Yatırım Danışma Konseyi Toplantısı'nda BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan'a özellikle ilettiÄŸi konular arasında ÅŸeffaflığın olduÄŸunu söyledi. Rachid, istikrar ve tahmin edilebilirlik konularını da gündeme getirdiklerini, hali hazırdaki mevcut gümrük ve vergi uygulamalarıyla ilgili mevzuatın basitleÅŸtirilmesi ve bu alanda daha kolay çalışabilmelerini saÄŸlayacak konuları BaÅŸbakan ErdoÄŸan'a aktardıklarını bildirdi. Rachid Rachid, standartlar ve spesifikasyonların AB'ye uyumlandırılması gerektiÄŸini söylediklerini ifade ederek, hem BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan hem de Devlet Bakanı Ali Babacan'ın verdiÄŸi yanıtların olumlu olduÄŸunu vurguladı.     Rachid, 6-8 ay sonra Devlet Bakanı Ali Babacan'ın hazırlayacağı bir raporla, atılmış olan adımlar ve geliÅŸmeleri konseye ileteceÄŸini, 12 ay sonra da BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan'la bir kez daha biraraya gelinerek geliÅŸmelerin deÄŸerlendirileceÄŸini kaydetti. Bir gazetecinin, ''Türkiye ihracat üssü olursa yeni fabrikaların gündeme gelmesi ve diÄŸer konular BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan ile görüşüldü mü?'' sorusu üzerine Rachid Rachid, BaÅŸbakan ErdoÄŸan'la bu konuyu görüştüklerini, gümrük mevzuatı ve verginin yanı sıra alan, mekan ve arsa bulunurluÄŸu konusuna da deÄŸinildiÄŸini bildirdi. Ticaret anlaÅŸmalarının da ele alındığını belirten Rachid Rachid, ''Sadece Türkiye'nin Avrupa ile imzalamış olduÄŸu anlaÅŸmalar deÄŸil, OrtadoÄŸu ve Ortaasya ülkeleriyle imzalanan ve imzalanması öngörülen anlaÅŸmaların Türkiye'nin ihracat için baz ya da üs olarak seçilmesi halinde hayata geçirilmesi gerekiyor. Dün konuÅŸulan, verilen sözler yada yapılması öngörülen planlar hükümet tarafından hayata geçirilecek olursa o zaman Türkiye hem bizim açımızdan hem de diÄŸer yatırımlar açısından çok çekici bir ülke haline gelecektir'' diye konuÅŸtu.      TOPLANTININ ORTAK KANISIRachid Rachid, Yatırım Danışma Konseyi Toplantısı ile ilgili ortak bir kanı olduÄŸunu belirterek, ''(Türkiye'nin potansiyeli tam olarak hayata geçirilemiyor) ÅŸeklinde düşünülüyor. Herkes ortak görüşe vardı ki, istikrar ve tahmin edilebilirlik, geleceÄŸin net bir ÅŸekilde görülmesi konularında sorun yaÅŸanıyor. Vergi, gümrük ve yasal mevzuat düzenlemeleri konusu yine herkes tarafından ortak bir ÅŸekilde dile getiriliyor'' dedi.     Unilever Kuzey Afrika, OrtadoÄŸu ve Türkiye Bölge BaÅŸkanı Rachid Rachid, Türkiye'nin ortada ve birbiriyle baÄŸlantılı bir bölgede olduÄŸu için tek bir tarafa yüzünü dönmesinin bir çok ÅŸeyi kaybetmesine neden olacağını belirterek, ''Türkiye kesinlikle Avrupa pazarında yerini bulmalıdır. Buna inanıyorum. Avrupa, OrtadoÄŸu ve Ortasya ülkeleriyle olan iliÅŸkilerini kolaylaÅŸtıracak konumu ve rolü üstlenmesi gerekir'' diye konuÅŸtu.         Rachid, Unilever Türkiye'nin mutfağında yemek yaptığını belirterek, en çok pilav ve zeytinyaÄŸlı yemekleri yaptığını ve sevdiÄŸini söyledi. Unilever Türkiye Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ä°zzet Karaca da yıllık yatırım tutarlarının 25-50 milyon dolar arasında olduÄŸunu, bu yıl 30-35 milyon dolar civarında bir fabrika yatırımı öngörüldüğünü belirterek, ''Yaptığımız çalışmalarla eÄŸer biz Borsa'da olsaydık deÄŸerimiz, 1.2 milyar dolar civarında olacaktı'' dedi.      TÃœRKÄ°YE CÄ°ROSU 700 MÄ°LYON DOLAR Karaca, 2003'te 700 milyon dolar ciro yapıldığını ve ihracatın 75 milyon dolar olarak gerçekleÅŸtiÄŸini ifade ederek, bu yıl ihracat hedeflerinin 100 milyon dolar olduÄŸunu bildirdi. Unilever'in, Türkiye'nin Avrupa BirliÄŸi'ne girmesini desteklediÄŸini ve bu ülkeye yatırımların artması için lobi faaliyetleri yaptığını anlatan Karaca, 4-5 yılda yaptıkları çalışmalarla pozitif sonuçlar almaya baÅŸladıklarını, fabrikalarının verimliliÄŸinin ÅŸu anda dünya standartlarının üzerine çıktığını kaydetti. Türkiye'de maliyetler ve rekabet açısından güzel bir konumda olduklarını belirten Ä°zzet Karaca, Borsa'ya açılma konusunda da ''O global stratejimizle baÄŸlantılıdır. Ä°leride global stratejimizde öyle bir kararlılık olursa ona uyarız'' diye konuÅŸtu. Gıda, temizlik ve kozmetikte, Komili, Knorr, Calve, Algida, Omo, Elidor ve Signal'ın da yer aldığı 17 marka ile faaliyet gösteren Unilever Türkiye, 2003 yılında dolar bazında yüzde 60 büyüme kaydetti.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!