Unilever Türkiye'nin 2007 cirosu 1 milyar euro

Güncelleme Tarihi:

Unilever Türkiyenin 2007 cirosu 1 milyar euro
Oluşturulma Tarihi: Mart 05, 2008 16:58

Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, Unilever Türkiye’nin 2007’de bir önceki yalı göre yüzde 20’lik büyümeyle 1 milyar 17 milyon Euro’luk ciroya ulaştığını bildirdi.

Karaca, 1 Unilever’in global ciro sıralamasında Unilever Türkiye’nin 9. sıraya yerleştiğine işaret ederek, 2007’de İran’ın da katılımıyla Türkiye’nin toplam 11 ülkenin bölgesel gücü haline geldiğini söyledi.

“2007’DE UNİLEVER TÜRKİYE YÜZDE 20 ORANINDA BÜYÜME GÖSTERDİ”

Unilever Türkiye’nin 2007 yılındaki performansını değerlendirme toplantısında konuşan Karaca, Unilever’in Türkiye’de 57 yılını doldurduğunu belirterek, 2007’nin 57 yıldan bu yana en başarılı yıl olduğunu kaydetti. Unilever’in 2007’de tüm dünyadaki toplam cirosunun 40.2 milyar Euro olduğunu aktaran Karaca, global büyüme oranının da yüzde 5.5 olarak gerçekleştiğini ifade etti. Karaca, Unilever’in 2007’de, Avrupa’da yüzde 2.8, ABD’de yüzde 4.1, Asya-Afrika’da da yüzde 11.1 oranında büyüdüğünü dile getirerek, “Türkiye’de ise 2007, 1 milyar 17 milyon Euro’luk ciro ve yüzde 20 büyüme ile kapatıldı. 2008 için de 1.2 milyar Euro’ya gidebiliriz. Kurumlar Vergisi sıralamasında bu yıl Türkiye genelinde ilk 100 içinde 21’inci sırada bulunuyoruz. İstanbul vergi sıralamasında 11’inci, İSO ciro sıralamasında ise 17’inci sıradayız” diye konuştu.

“UNİLEVER’İN GLOBAL CİRO SIRALAMASINDA TÜRKİYE 9. SIRADA”

Karaca, 2007 için öngörülen 100 milyon YTL’lik yatırım hedefinin gerçekleştirildiğini ve 2008’de de aynı yatırım hedefinin konulduğunu belirterek, 2007 yıl sonu itibarıyla Unilever’in global ciro sıralamasında Türkiye’nin 9. sıraya yerleştiğini bildirdi. Unilever’in bölgesel işler bazında İstanbul’un üs olarak çalıştığını anlatan Karaca, tüm dünyada Unilever üst yönetiminde 30 Türk yöneticinin görev yaptığına işaret etti.

Karaca, 2007’de İran’ın da katılımıyla Türkiye’nin toplam 11 ülkenin bölgesel gücü haline geldiğini söyledi. İstihdam konusuna da değinen Karaca, 2007 yılında 266 kişilik yeni istihdam yaratıldığını kaydederek, “2008’de 100 kişiye iş imkanı sağlanacak. Böylece toplam istihdam 4 bini aşacak” dedi.

2000 yılından bu yana çevreye yönelik olumlu gelişmelere imza atıldığını bildiren Karaca, “2000’den beri üretilen ton ürün başına kükürt dioksit emisyonlarında yüzde 93, su tüketiminde yüzde 53, enerji tüketiminde yüzde 52, katı atık miktarında ise yüzde 65 azalma oldu” diye konuştu.

“TÜRKİYE'DE EV VE KİŞİSEL BAKIM PAZARI 2007’DE YÜZDE 17 BÜYÜDÜ”

Unilever Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun da Türkiye'de ev ve kişisel bakım pazarının 2007 yılında yüzde 17 oranında büyüme gösterdiğini dile getirdi. Uzun, 2007’de ev ve kişisel bakım pazarının 1 milyar 433 milyon Euro’luk bir büyüklüğe ulaştığını belirterek, Unilever Türkiye’nin ev bakım ürünleri pazarında yüzde 31.1 payla lider konuma geldiğini, 315 milyon Euro’luk bir pay aldığını, kişisel bakım ürünleri pazarından da yüzde 19 oranında paya sahip olunduğunu aktardı.

“TÜRKİYE’DE İÇİLEN HER 4 ÇORBANAD BİRİ PAKET ÇORBA”

Unilever’in gıda ayağı hakkında bilgi veren Unilever Türkiye Gıda Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin de, gıda pazarının 2007’de yüzde 13 büyüme ile 11 milyar Euro büyüklüğe ulaştığına işaret etti. Seçkin, Knorr markası ile çorbada yüzde 68 ile rekor bir büyüme elde edildiğini bildirerek, “Türkiye’de içilen her 4 çorbadan biri paket çorba, her paketten 2’si ise Knorr” dedi. Seçkin, 2005 yılından beri Unilever’in tüm global gıda portföyünde, tuzun 3 bin ton, şekerin 17 bin ton, trans yağın 30 bin ton, doymuş yağın ise 10 bin ton azaltıldığını vurguladı.

“2007’DE ALGİDA’NIN PAZAR PAYI YÜZDE 1 ARTTI”

Algida Genel Müdürü Ahmet Coşar ise, Unilever’in yüzde 17.1’lik bir oranla dünya dondurma sektörünün lideri konumunda olduğunu kaydetti. Coşar, Türkiye’nin 2007 Unilever dondurma operasyonları içinde ciro sıralamasında 5. sıraya yükseldiğini aktararak, “Türkiye dondurma pazarı, 2007 yılını yüzde 30 tonaj büyümesi ile 900 milyon dolar seviyelerinde kapattı. Algida’nın pazar payı yüzde 1 arttı ve 2007 yılında yüzde 34.2 oranında büyüdü” diye konuştu.

Algida’nın 1990 yılında Türkiye pazarına girdiğini hatırlatan Coşar, girdiği zaman 18 milyon litre olan pazar büyüklüğünün bugün 160 milyon litreye ulaştığını belirtti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!