Türkiye'deki lüks tutkusu Calvin Klein'in iştahını kabarttı

Güncelleme Tarihi:

Türkiyedeki lüks tutkusu Calvin Kleinin iştahını kabarttı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 21, 2007 15:31

Calvin Klein Jeans ve Spor Giyim Avrupa ve Asya Başkanı Gaetano Sallorenzo, Türkiye'de lüks pazarın gittikçe büyüdüğünü, bu yıl lüks ürünlere 500 milyon dolar harcandığını belirterek, gelecek yıllarda 1 milyar dolarlık lüks ürün satılmasının beklendiğini, kendilerinin de bu pazarda yer alacağını kaydetti.

Sallorenzo, “Perakende Günleri”nde yaptığı “lüks dünyasında yer almak” başlıklı konuşmasında, bu yıl Calvin Klein'in tüm dünyadaki cirosunun 6 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini ifade ederek, Calvin Klein'in jeans, iç giyim, ev dekorasyonu, parfüm, gözlük, mücevher, saat gibi çok değişik katmanlı bir marka olduğunu söyledi.

Türkiye'de Eren Holding ile birlikte çalıştıklarını hatırlatan Sallorenzo, üretimlerinin yüzde 30'unun Türkiye'den geldiğini, önümüzdeki yıllarda 10-15 mağaza açabilecekleri Türkiye pazarının büyük potansiyel taşıdığını, bundan dolayı markanın tüm katmanlarıyla burada yer aldığını aktardı.

Rusya, Hindistan ve Çin'de lüks tüketime karşı büyük iştah olduğunu ifade eden Sallorenzo, “Ancak oralarda şık caddeler, alışveriş merkezleri yok. Bu ülkede ise hızla çok sayıda alışveriş merkezleri açılıyor. Türkiye'de bize yakışan, şık caddeler, alışveriş merkezleri bulabiliyoruz. İstinye Park, bunun en güzel örneği” dedi.

“TÜRKİYE'DE POZİSYONUMUZ ÇOK GÜÇLÜ”

Türk tüketicisinin lüks tüketim konusunda “çok bilinçli” olduğunu, bir markayı sadece marka olduğu için satın almadığını belirten Sallorenzo, “Son dönemlerde bir tartışma var; acaba Türkiye Fransa ve İtalya'ya benzeyecek mi? Son 10 yılda böyle bir trend söz konusu. Hazırlıklı olmalı” dedi.

Gaetano Sallorenzo, pozisyonlarının çok güçlü olduğu Türkiye'de istedikleri yere gidebileceklerini ve daha da büyüyebileceklerini dile getirerek, “Türkiye'de lüks pazarı gittikçe büyüyor. Bu yıl lüks ürünlere 500 milyon dolar harcanmış. Gelecek yıllarda 1 milyar dolarlık lüks ürün satılacaktır. Biz de bu pazarda yer alacağız” şeklinde konuştu.

“DÜNYA LÜKS ÜRÜN PAZARI 2006'DA 70 MİLYAR AVRO”

Ekonomi güçlendikçe lüks tüketimin arttığını anlatan Sallorenzo, Rusya'da son 5 yılda lüks tüketimin yüzde 45 artış gösterdiğini, 2006'da 70 milyar avro olan dünya lüks ürünler pazarının, son 3 yıldır aynı şekilde büyüme gösterdiğini söyledi.

Asya Pasifik ülkelerinin lüks tüketim için büyük fırsatlar sunduğunu, Malezya, Endonezya, Hindistan gibi ülkelerde lüks ürünlere talebin artacağını kaydeden Sallorenzo, lüks ürün tüketiminin en büyük pazarının Avrupa olduğunu ifade etti.

Dünyadaki yaşam tarzının ve buna bağlı olarak tüketici yapısının değiştiğine işaret eden Sallorenzo, “Bugün lüks, herkese açık.

Herkesin önünde. Markete gidip makarna almak gibi Herkes lüks ürün alabilir. Hepimizin içinde lükse karşı iştah var. Tüm dünyada küresel refah artıyor. İnsanlar para harcamak istiyor” diye konuştu.


Haberin Devamı

MEDIA SATURN HOLDİNG CEO'SU: TÜRKİYE'DE BÜYÜMEYE DEVAM EDECEĞİZ

Media Saturn Holding Üst Yöneticisi (CEO) Roland Weise, Türkiye'nin çok hızlı gelişen piyasalardan biri olduğunu belirterek, “Bizim bütün ülkeye yayılan bir mağaza zinciri kurma hedefimiz var” dedi.

Weise, açılışta yaptığı “Media Markt Türkiye'de: Başarıyı Paylaşmak” konulu konuşmasında, Eylül 2007'de İstanbul Ümraniye'de ilk mağazayı açarak Türkiye pazarına girdiklerini, Kasım sonu itibarıyla Mersin ve Eskişehir mağazalarıyla birlikte bugüne kadar 3 mağaza açtıklarını hatırlattı.

Türkiye piyasasının kendileri için çok büyük önem taşıdığını, İstanbul'un son derece hızlı geliştiğini vurgulayan Weise, şöyle devam etti:

“Yeni iş projeleri için bu piyasaya çok büyük heyecan hakim. Biz de aynı heyecanı hissediyoruz. Türkiye piyasasını, bizim için önemli bir fırsat olarak değerlendiriyoruz. Türkiye, çok hızlı gelişen piyasalardan biri. Bizim bu ülkeye yayılan bir mağaza zinciri kurma hedefimiz var. Türkiye gibi piyasalardan azami ölçüde faydalanmak ve biz de katkılarımızı sunmak istiyoruz. İstanbul mağazasının ardından hızla yeni mağazalar planlayan çalışma içine girdik.”

Haberin Devamı

Önümüzdeki yıllarda Türkiye'nin birçok yerinde mağaza bulundurmak istediklerini dile getiren Weise, “Girdiğimiz 15'inci pazar olan Türkiye'de büyüme planlarımızı etkili şekilde devam ettireceğiz. Burada büyümeye devam edeceğiz ve çok iddialı hedeflerle planlarımızı sürdüreceğiz” diye konuştu.

MULTI TURKMALL BAŞKANI : TÜRKİYE PERAKENDE DE BİR NUMARA OLMA YOLUNDA

Multi Turkmall Yönetim Kurulu Başkanı Hans Otto Nagel, “Türkiye'de perakende sektörü öyle bir kıyas noktasına ulaştı ki, 10 sene evvel biz bunu düşünemezdik. Türkiye'de perakende sektörünün ve Türk perakendecilerinin bu kadar çıtayı yükselteceğini asla hayal edemezdik. Türkiye'de Türk perakendesi en iyi yeri hak ediyor, bizim verebileceğimiz en iyi yeri... Sonuçta yatırımcı biziz, gayrimenkul yatırımını biz yapıyoruz ve Türkiye'de perakendecilerin, perakende sektörünün en iyi yerleri hak ettiğini düşünüyorum” diye konuştu.

Haberin Devamı

Yaşanan krizlerin kendilerine olayların başka yüzünü gösterdiğini, başka bir açıdan bakmalarını sağladığını, 2004 yılında da Almanya'dan bir yatırım fonunun pazara girdiğini ve Türkiye'de gelişmeleri değiştirdiğini ifade eden Nagel, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“10 yılın performans seviyesi o kadar başarılı oldu ki siz kendi ülkenize ve bizlere, beklenilen her şeyi sundunuz. Onun için perakende sektörü olarak, beklenilmeyeni hak ediyorsunuz. Bizler, size beklenilmeyeni, hayal edilmeyeni sunmakla mükellefiz. Çünkü sizin bunu yapabileceğinize bizzat tanık olduk. Dolayısıyla biz, bu yarışın öncüsü olmaya devam edeceğiz. Benzersizlik, kalite ve eğlence yarışında en ön saflarda yer almaya devam edeceğiz.”

Haberin Devamı

Nagel, Türkiye'nin, perakende açısından “bir numaralı ülke” olma yolunda bulunduğunu vurgulayarak, “Son gelişmelerle de hep beraber bunu görmekteyiz. Yeni açılan alışveriş merkezleri de bunun en önemli göstergesi. Ancak nereye gittiğimizi de unutmayalım” dedi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!