Türkiye'de üretilen ilk helikopterden başarılı test

Güncelleme Tarihi:

Türkiyede üretilen ilk helikopterden başarılı test
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 18, 2011 10:39

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) tarafından üretilen ilk T129 helikopterinin 1. Prototipinin ilk uçuşu bugün başarıyla gerçekleştirildi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE'NİN ÜRETTİĞİ İLK HELİKOPTER / FOTOGALERİ

TUSAŞ'tan yapılan yazılı açıklamada, T129 “P6” prototipinin ilk uçuşunun, TUSAŞ test pilotları tarafından, TUSAŞ'ın Akıncı'daki tesislerinde planlanan zamanında ve başarıyla gerçekleştirildiği belirtildi.

Sabah saat 05.30'da havalanan helikopter, 90 dakika havada kalarak gerekli tüm testleri başarıyla tamamladı.

TUSAŞ Test Pilotları Adnan Meral ile Gökhan Korkmaztürk, testten sonra, “Çok başarılı bir test uçuşu gerçekleştirdik” tespitinde bulundular.

ATAK Helikopter Programı, Türk Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nın Taarruz/Taktik Keşif Helikopteri ihtiyacını yüksek teknolojiye sahip özgün aviyonik ekipmanların da entegre edileceği T129 helikopterleri ile karşılamak için başlatıldı. Program kapsamında, T129 helikopteri, kullanıcı ihtiyaçları doğrultusunda özgünleştirilip üretilecek.

TUSAŞ'ta üretimi tamamlanan P6 prototipinin ilk uçuşu, ATAK Programı'nın önemli mihenk taşları arasında yer alıyor. TUSAŞ'ta üretilecek olan üç adet prototipin ilki olan P6 prototipi TUSAŞ'ın ulaştığı teknolojik seviyeyi göstermek açısından önem taşıyor.

TUSAŞ'ta, bin 500'ü mühendis olmak üzere yaklaşık 4 bin deneyimli personel çalışıyor.

T129 HELİKOPTERİNİN KATILABİLDİĞİ HAREKATLAR VE SİLAH SİSTEMLERİ

• Taarruz,
• Silahlı Keşif,
• Eskort,
• Derin Harekât,
• Ateş Desteği,
• Hassas Taarruz,
• Düşman hava savunma silahlarının baskı altına alınması vb. gibi çok çeşitli görevlerden oluşmaktadır.

Silah Sistemleri:
 
Anti-Tank Güdümlü Füzeler (ATGM)
Hava-Hava Füzeleri (ATAM)
70 mm (2.75 inç) Güdümlü Roketler
70 mm (2.75 inç) Güdümsüz Roketler
20 mm Taret Silah Sistemi
12.7 mm (0,50 inç) Makineli Tüfek (Opsiyonel)

GECE / GÜNDÜZ HAREKATTA

T129 ATAK Helikopteri, beş palli rotor sistemi, tekerlekli iniş takımları, güçlü ve ileri teknoloji LHTEC-T800 motorları, yeni nesil hedef tespit sistemi, entegre kask sistemi, etkin, hassas ve özgün silah sistemleri, sayısal kokpit mimarisi, görev bilgisayarları ve gelişmiş uçuş ve atış kontrol sistemleri ile yüksek manevra ve uçuş kararlılığına, sıcak ve yüksek irtifa koşullarında üstün performansa, 3 saat havada kalış ve uzun menzile ve her türlü hava koşullarında gündüz/gece harekât icra etme kabiliyetine sahip.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!