Türkiye’nin ilk kübik otomobili Materia 27 bin YTL’ye yollarda

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’nin ilk kübik otomobili Materia 27 bin YTL’ye yollarda
Oluşturulma Tarihi: Haziran 27, 2007 00:00

Minyon Japonların küçük otomobil konusundaki uzman markalarından Daihatsu, Amerika kıtasında moda haline gelen kübik tasarımlı otomobillerin ilk temsilcisi Materia’yı 26 bin 990 ile 30 bin 990 YTL arasında değişen fiyatlarla Türkiye’de satışa sundu.

SON yıllarda Amerika kıtasında özellikle gençler tarafından çok tercih edilen köşeli tasarıma sahip otomobiller, tüm dünyada hayran kitlesini genişletmeye devam ediyor. Türkiye’deki kübik tasarıma sahip otomobillerin ilk temsilcisi olan Daihatsu Materia, geçtiğimiz hafta Göcek’te düzenlenen bir organizasyonla Türk basın mensuplarına tanıtıldı. Kübik tasarımı ve sert çizgilere rağmen sportif sayılabilecek bir görünüm sunan Materia, ismini İngilizce bir kelime olan ’material’ yani malzemeden alıyor.

Japonlar geçtiğimiz yıllarda özel bir kavanoz içinde yetiştirdikleri karpuzu, fazla yer kaplamasın diye küp şeklinde üretmeyi başarmışlardı. Herhalde Daihatsu’nun Japon mühendisleri de şehir trafiğinde fazla yer kaplamayan fakat geniş bir iç hacim sunmayı başaran bir otomobil geliştirmek için bu tasarımdan etkilenmiş olacak ki Materia’yı küp şeklinde tasarlamışlar. Materia’nın sıradışı tasarımına önden başlayacak olursak; keskin hatlarına uygun olarak dikdörtgen formlu farların kullanıldığı görülüyor. Ön camın dik yerleştirilmesi, sürücünün daha iyi bir açıyla yola hakim olmasını sağlıyor. Dar camlar aracın farklı tasarımını desteklerken; şeffaf stop lambaları aracın daha sportif bir görünümüne katkıda bulunuyor.

BOYU KISA AMA İÇİ GENİŞ

Aracın içine girmek için kapı kolunu kendinize doğru çektiğinizde 80 derecelik açıyla açılan kapılar girişte büyük rahatlık sağlıyor. İçeriye geçildiğinde ise dışı kadar farklı olmasa da yenilikçi bir konsol dizaynı sürücü ve yolcuları karşılıyor. Ön konsolun ortasına konumlandırılan gösterge paneli sayesinde hem görüş açısı daha da genişletilmiş, hem de göstergenin yolcular tarafından okunabilmesi sağlanmış. Üst segmentteki otomobilleri aratmayan 2 bin 540 milimetrelik aks mesafesi de iç mekanın genişliğindeki en önemli etkenlerden biri. Ayrıca yüksek tavan sayesinde aracın içerisinde büyük bir ferahlık hissi hakim. Fonksiyonel özellikleri ile iç mekanı kişiselleştirilebilen Materia’nın arka koltukları ileri geri hareket ettirilebiliyor. Böylece 5 kişilik oturma düzeninde dahi 619 litrelik bagaj hacmine ulaşmak mümkün.

TEK MOTOR ÇİFT DONANIM

Materia’da 1.5 litre hacminde benzinli bir motor görev yapıyor. 103 beygir güç üreten bu motor manuel versiyonda 0-100 km/s hızlanmasını 10.8 saniyede tamamlarken 4 ileri otomatik şanzımanda bu süre 13.7 saniye olarak ölçülüyor. Aracın maksimum hızı ise saatte 170 kilometre olarak belirlenmiş. 100 kilometrede ortalama 7.2 litre yakıt tüketen Materia, Silver ve Gold olmak üzere iki farklı donanım seviyesiyle satışa sunuluyor. Silver versiyonunda EBD destekli ABS, 4 hava yastığı, radyo-CD-MP3 çalar, klima, elektrikli ön-arka camlar standart olarak sunuluyor. Gold versiyonunda ise bu donanımlara ilave olarak ön sis farları, 15 inç alüminyum jantlar, kaydırılabilen arka koltuklar ve göstergeli park sensörü bulunuyor.

Bozkurt: Materia Terios’u etkilemez

Materia’nın Göcek’te düzenlenen tanıtımında konuşan Daihatsu Türkiye Genel Müdürü Ali Haydar Bozkurt, 2007 yılında 500 adet Materia satmayı hedeflediklerini belirterek, "Materia’ya Avrupa’da çok fazla talep yaşanıyor. Bu yüzden Türkiye’ye 3 ay geç gelebildi" dedi. Bozkurt, 2008 yılında 1000 adet Materia satmayı hedeflediklerini belirterek, "Türkiye’ye gelen 100 adetlik ilk parti hemen satıldı" diye konuştu. Materia’nın kendileri için önemli bir model olmasına rağmen Terios’un tahtını elinden alamayacağını belirten Bozkurt, ’Materia ancak Sirion’u geçip ikinci sıraya yükselir. Terios bizim amiral gemimiz’ dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!