Türk yapımı ilk deniz otobüsü

Güncelleme Tarihi:

Türk yapımı ilk deniz otobüsü
Oluşturulma Tarihi: Mart 20, 1998 00:00

Haberin Devamı

Mühendis ve işçilerimiz, Türkiye'nin ilk deniz otobüsünü İstanbul Pendik Tersanesi'nde yaptılar. 950 milyara malolan deniz otobüsü yarın hizmete sokulacak.

Türkiye Gemi Sanayi AŞ'nin Pendik Tersanesi'nde İstanbul Büyükşehir Belediyesi kuruluşlarından İstanbul Deniz Otobüsleri Şirketi (İDO) için üretilen Türk yapımı deniz otobüsüne, Temel Reis 2 adı verildi. Yarın yapılacak görkemli törenle İDO filosuna katılacak olan Temel Reis 2'yi 35 kişilik bir mühendis ve işçi ekipi inşaa etti.

2 tane daha sırada

Projesi, bir Norveç firmasına ait olan tekne, 35 metre uzunluğunda ve 400 yolcu kapasiteli. 10 ayda tamamlanan tekne, tümüyle alüminyumdan oluşuyor ve saatte 38 deniz mili hız yapabiliyor. Teknenin motorları ise Norveç'ten ithal edildi. Pendik Tersanesi, önümüzdeki yıllarda 2 deniz otobüsü daha inşaa edecek.

Neden Temel Reis?

İDO Genel Müdürü Binali Yıldırım, deniz otobüsüne, 'Temel Reis 2' adının verilmesinin nedenini şöyle açıkladı: ‘‘Türk kültüründe Temel'in özel bir yeri var. Temel, Türk insanının zekasını ve kurnazlığını temsil ediyor. Bu nedenle, 'her şeyi yerli olan bir gemide, isim bakımından bir anlam olması lazım' diye düşündük ve böyle bir karar verdik. Kayıtlarda Temel Reis adında bir başka deniz aracı olduğu için, tekneye Temel Reis 2 denildi.’’

Aynı fiyata geldi

Yıldırım, ‘‘Biz Norveç'ten 6 deniz otobüsü alırken, 2'sinin Türkiye'de üretilmesini şart koşmuştuk. Tersanenin 23 teknik elemanı Norveç'te, alüminyum kaynağı ve deniz otobüsü inşaası konularında eğitim gördüler. Türkiye'de üretilen tekne için de, satın aldıklarımız kadar yani 4 milyon dolar ödedik. Ancak, bu teknolojinin ülkemize transferi ile 2 milyon dolarlık bir teknoloji kazancımız oldu’’ diye ekledi.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!