Toyota’nın üç sürprizi

Güncelleme Tarihi:

Toyota’nın üç sürprizi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 04, 1999 00:00

Haberin Devamı

4-14 Ekim tarihleri arasında gerçekleşecek Auto Show'a Toyota Türkiye'de satışa sunulan Yaris'in yanısıra, dünyada yankı uyandıran Prius, FCEV ve Lexus'u da ziyaretçilere sunuyor. Toyota fuarda ayrıca Dünya Ralli Şampiyonası FİA Takımlar kupasında yarışan Toyota Mobil Team'in kullandığı Coralla WRC'yi de sergiliyor.

Toyota, bu yıl fuarda çevre konseptini vurguluyor. Bu çerçevede, fuarda çevre dostu iki otomobili Prius ve FCEV modellerini sergileyen Toyota, öte yandan tasarım performans, güvenlik ve işlevsellik açısından mükemmel ölçülere sahip olan Lexus'un lüks spor sedan modeli IS 200'de Türkiye'de ilk kez Auto Show'da sergileniyor.

LEXUS IS 200

Dünyada lüks otomobil sınıfı içerisinde özel bir yere sahip olan Lexus, Toyota'nın mükemmellik standartlarının simgesi olarak tanınıyor. Fuarda ilk kez sergilenecek Lexus'un spor sedan modeli IS 200, sürücünün duygularına hitap eden bir atlet gibi zeki, dinamik ve agresif. Alçak çizgili, çarpıcı gövde tasarımı, modern ön ve arka farları Lexus IS 200'de detaylara verilen önemi ve özgün işçiliği vurguluyor. 4.4 metrelik dış uzunluğu ile aynı kategorideki rakiplerinden daha kısa olmasına rağmen daha yüksek bir iç kabine ve daha büyük bir bagaja sahip Lexus IS 200, 2 litrelik 6 silindirli motora sahip. 155 beygir güç üreten motoruyla 215 km/s maksimum hıza çıkan IS 200, 0'dan 100 km'ye 8.5 saniyede ulaşıyor.

TOYOTA’NIN YENİ KÜÇÜĞÜ

15 Ekim'de Avrupa ile aynı anda Türkiye'de satışa sunulan Yaris, Toyota'nın 21'nci yüzyılda Avrupa'da izleyeceği gelişme stratejisinin temel modelini oluşturuyor. Toyota'nın küçük otomobil sınıfındaki en yeni üyesi Yaris, dışı küçük içi geniş tasarımı, üst sınıf kullanım, konfor ve performans özellikleri ile dikkat çekiyor.

Latince geçmişten geleceğe uzanan yol anlamına gelen ve sınıfında en geniş iç hacmine sahip Yaris'in 4.9 metre ile en kısa dönüş yarıçapına ve en düşük sürtünme katsayısı ile gürültü titreşim önleme performansına sahip. 3.61 metre uzunluğunda ve 1.5 metre yüksekliğindeki Yaris'de 5 yetişkin rahatça seyahat edebiliyor. 2.5 metreküplük içi kullanım alanı ve 744 litreye kadar genişleyen bagaj hacmi bulunan Yaris, merkezi gösterge paneli, 15 santimetre ileri geri hareket edebilen ve katlanabilen arka koltukları, anlık yakıt tüketimi, ortalama yakıt tüketimi, dış ısı göstergesi, ısı göstergesi gibi bilgiler sunabilen yol bilgisayarı ile dikkat çekiyor.

Yaris'in 1.3 litre motorlu versiyonunda yer alan 4 silindirli, 16 subaplı motor, Toyota'nın yeni geliştirdiği ve üst sınıf otomobillerde bulunan ‘‘akıllı değişken subap’’ zamanlaması teknolojisine sahip.

Hidrojenle çalışan otomobil: FCEV

İlk olarak ABD'de uzay progamı için geliştirilen yakıt hücrelerini Toyata, konsept modeli FCEV'de taşıt araçlarına uygulanabilir bir güç kaynağı haline getirdi. Çalışmak için hidrojene ihtiyaç duyan FCEV'ler bu maddeyi sağlamak için depolamak yada üretmek yöntemini kullanıyor. Toyota mühendisleri, metanolden hidrojen üreten ve bunu yakıt hücrelerine gönderen bir yöntemi geliştirerek bunu FCEV'de uyguladılar. Bu yöntem hidrojenin yakıt ünitesinden geçerken elektrik üretmesine ve bu elektrik enerjiside FCEV'in hareket etmesini sağlıyor. Hidrojenin oksijenle yakılması reaksiyonunda ise açığa sadece su buharı çıkıyor ve herhangi bir zehirli gaz üretmiyor.

Çevreci Prius

Toyota'nın çevre dostu teknolojisinin en ileri adımı olan Toyota Hibrid Sistemi'nin (THS) uygulandığı ‘‘eko’’ otomobillerin öncüsü olan Prius, THS teknolojisi sayesinde bireyin, toplumun ve doğanın çıkarlarını uyumla birleştiren benzersiz bir otomobil.

Benzin ve elektrikle çalışan iki motor versiyonu bulunan Prius'un yakıt tüketimi ve karbondioksit emisyonu yüzde 50 daha az. Prius havaya ise normal bir otomobilden yüzde 90 daha az bir atık bırakıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!