Sinamada vahset haftasi

Güncelleme Tarihi:

Sinamada vahset haftasi
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 28, 2001 00:00

Korkunç bir cinayet ekranda baÅŸa alınıyor. Bir fotoÄŸraf basılmadan önceki halini alıyor ve flaşı patlayan bir polaroide dönüyor. Kan revan içinde bir görüntü. Bir silahın çekiliÅŸi. Bu görüntü daha sonra insan imajını alıyor. Christopher Nolan'ın müthiÅŸ gerilimi Akıl Defteri (Memento)...AKIL DEFTERÄ°Açılış sahneleri film boyunca zaman akışını tersine çeviriyor. Akıl Defteri'nde zaman, bir adamdaki hafıza kaybının yol açtığı karışıklık içinde yükselip alçalan bir ritmde yol alıyor. Filmin senaryosu Nolan'ın kardeÅŸi Jonathan Nolan'ın yazdığı küçük bir öyküye dayanıyor. Akıl Defteri, fotoÄŸraf, pano, not ve dövmeler tarafından yönlendirilen bir hayatı anlatıyor. BaÅŸrollerde Carrie-Anne Moss, Joe Pantoliano ve Leonard'ı canlandıran Guy Pearce; geçmiÅŸindeki karışıklığın kalıntılarıyla kendisini bulmaya çalışan bir adam rolünde. Finansmanının bütünüyle Newmarket'ın üstlendiÄŸi filmin yapım sorumluları Aaron Ryder, Will Tyrer ve Chris Ball; yapımcılığını ise bağımsız yapımcılar olan Team Todd'un gerçekleÅŸtirdiÄŸi Akıl Defteri, geleneksel anlatının teselli edici düşüncelerini ürpertici, zorlayıcı ve hayranlık verici bir film gösterimiyle çarpıtıyor. Leonard Shelby (Guy Pearce), pahalı bir takım elbise giyer; son model bir Jaguar kullanır; bunun yanında ucuz motellerde kalır. BaÅŸarılı bir iÅŸadamı görüntüsündedir. Ancak Leonard'ın tek iÅŸi intikam almaktır; karısının ırzına geçip öldüren adamın peÅŸindedir. Katili belirlemesinde ise önemli bir zorlukla karşı karşıyadır. Leonard'ın nadir görülen bir hafıza kaybı hastalığı vardır. Kaza öncesindeki olayları tüm ayrıntılarına kadar hatırlayan Leonard, onbeÅŸ dakika önce ne olduÄŸunu, neyi, neden yaptığını bilememektedir. O bu problemlerin farkındadır ve bununla baÅŸa çıkacak motivasyona sahiptir; sevgili karısının son dakikalarının anısı... Ancak bu mücadelesinde Leonard, karakterlerini ve dürüstlüklerini iyi kestiremediÄŸi halde mecburen baÅŸka insanlara da güvenmek zorunda kalır. Filmin yönetmeni Nolan, Pearce, Moss ve Pantoliano'yu rollerinde çok baÅŸarılı bulduÄŸunu söylüyor ve şöyle devam ediyor: ‘‘Bu filmin amaçlarından biri de izleyiciyi baÅŸkahraman rolüne koymaktı. Onun belleÄŸini, günlük öğrenme ve bilgi depolama sürecini, kimliÄŸini, var olan ÅŸartlarını araÅŸtırmasını saÄŸlamak. Ancak izleyiciyi de buna katan, onları olayla bütünleÅŸtiren, onları çalıştıran, zaman zaman tanımlama gerektiren ve aynı zamanda derin huzursuzluk ve tedirginlik uyandıran bir yolla gerçekleÅŸtirilmesidir. Özellikle Pearce harikaydı. Onun bu zor bölümdeki baÅŸarısı, kendini sürekli yeniden keÅŸfetmesidir.’’ÖLÃœMCÃœL BEDELHavada aÅŸk kokusu vardır. Yılın en romantik gününde sevgili adayları çiçekler, ÅŸekerlemeler, kart ve hediyelerle birbirlerine kur yaparlar. Bir iliÅŸki peÅŸinde olan Kate, Paige, Dorothy, Lily ve Shelly uÄŸruna herÅŸeyden vazgeçecekleri bir sevgili aramaktadırlar. Ve belki de bu yıl istekleri yerine gelecektir. Belki de bu yılın Sevgililer Günü ileride akıllarından hiç silinmeyecek sürprizlere gebedir.Warner Bros. Pictures, Village Raodshow Pictures ve NPV Entertainment ortak yapımı olan, David Boreanaz, Denise Richards, Marley Shalton ve Katherine Heihl'ın oynadığı bir Dylan Sellars yapımı olan korku gerilim filmi Ölümcül Bedel'i (Valentine) sinemaseverlere sunuyor. Gerilim, Jamie Blanks tarafından bir Donna Powers & Aaron Harberts senaryosu ile yönetilmiÅŸ ve hikaye Tom Savage'ın romanından uyarlanmış. Film, birlikte büyüyen, okula birlikte giden ve mükemmel bir erkek ve geleceÄŸe dair hayallerini paylaÅŸan Kate, Paige, Dorothy, Lily ve Shally etrafında dönüyor. Onlar ürkek tiplerle alay ederek ve okulun azılılarına karşı birleÅŸerek bir grup oluÅŸturuyor ve birbirlerine baÄŸlanıyorlar.Sevgililer Günü öncesinde yakın bir arkadaÅŸlarının cenazesi için bir araya gelen arkadaÅŸlar, cenaze sonrasında rahatsız edici mesajlar almaya baÅŸlıyorlar. Ä°lk baÅŸta bu iÄŸneleyici tebrikleri bir ÅŸaka olarak görmezden geliyorlar. Daha sonra ise arkadaÅŸlarının ölümünü araÅŸtıran dedektif ile tanışıyorlar ve bunun her birinin çok iyi tanıdığı ve yıllar önce bir Sevgililer Günü dansında aÅŸağıladıkları birisiyle baÄŸlantılı olabileceÄŸini öğreniyorlar.Tehtidin ÅŸiddeti yoÄŸunlaÅŸtıkça gruptaki her kadın, ÅŸu anda ya da geçmiÅŸten bu yana tanıdığı herhangi bir erkeÄŸin vahÅŸi bir katil olabileceÄŸi düşüncesiyle savaÅŸmaya baÅŸlıyor.‘‘Ortaokul hayatımızın en garip zamanıdır’’ diyor Kate'i canlandıran Marley Shalton, ‘‘çünkü geniÅŸ açıdan bakıldığında bu hayatımızdaki sadece birkaç yıldır. Ama bazı nedenlerden dolayı herkes bu yılları hatırlar. KimliÄŸimizin büyük bir kısmının bu yıllarda ÅŸekil aldığını ve ÅŸu anda da kim olduÄŸumuzu etkilediÄŸini düşünüyorum. Sonuçta bu konuya parmak basması ve bunu bir motor gibi kullanması açısından bu çok güzel bir film.’’Yıllar sonra arkadaÅŸtırlar. Åžimdi hayatlarında bir de kariyerleri vardır ama pek çok genç kadın gibi tek baÅŸlarınadırlar. ‘‘Filmdeki bu kadınlar kendilerini nelerin beklediÄŸini ve geçmiÅŸteki düşüncesizce yapılmış davranışların kendilerini ele geçirmek için geri geleceÄŸinin gerçekten de farkında deÄŸillerdir.’’ diyor yönetmen Jamie Blanks.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!