Sebep ilkellik mi

Güncelleme Tarihi:

Sebep ilkellik mi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 29, 2008 00:00

Pamukkale Ekspresi’nin makinistleri, 9 kişinin can verdiği kaza sonrası alınan ifadelerinde, trenin raydan çıktığı mevkide hızlarını saatte 65 kilometreye kadar düşürdüklerini söylediler. Bir TCDD yetkilisi ise, "Kaza yerinde yol kontrolü gözle yapılıyor. Sinyalle idare sistemi olsa kaza engellenebilirdi" iddiasında bulundu.

Haberin Devamı

KAZADAN YERİNDEN FOTOĞRAFLAR

KÜTAHYA’da geçirdiği kazada 9 kişiye mezar olan, 30 kişinin de yaralandığı Pamukkale Ekspresi’nin makinistleri Bülent Özgür ve Erdinç Cirit’le TCDD Şube Şefi Mustafa Kurnaz, Kısım Şefi Tarık Yalçın ve Yol Takım Çavuşu İbrahim Demirel, jandarma tarafından gözaltına alındı. Zanlıların, ’birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet vermek’ suçundan önce Cumhuriyet Savcılığı’nda ifadeleri alındı.

TSİ OLSA YAŞANMAZDI

Makinistler, ifadelerinde, kazanın gerçekleştiği viraja aşırı hızlı girmediklerini, bu mevkiye geldiklerinde hızlarını 65 kilometreye kadar düşürdüklerini söylediler. Diğer 3 TCDD görevlisinin ise, yol bakımında ihmalleri bulunduğu iddiasıyla gözaltına alındıkları kaydedildi. Bir TCDD yetkilisi ise, kazanın iki ray arasının vidalarla birleştirildiği contaların aşırı soğuk ya da gereken bakımın yapılmaması nedeniyle gevşemesinden kaynaklanmış olabileceğini söyledi. Yetkili, kazanın olduğu bölgede ’TSİ’ denilen, Trenlerin Sinyalle İdaresi sisteminin bulunmadığını, burada ray kontrollerinin yol görevlilerince gözle bakılarak yapıldığını, şüphe durumunda contaların sıkıldığını ya da hatalı rayların değiştirildiğini ifade ederek, "TSİ sistemi olsaydı raylardaki kırıklar ya da contadaki gevşemeler ışık alarmı sistemi ile daha önceden belirlenip kaza engellenebilirdi" dedi. Bu arada, kazada can veren 9 kişi, dün memleketlerinde

/images/100/0x0/55eaa4d7f018fbb8f88d764a
gözyaşları arasında toprağa verilirken, çeşitli hastanelerde tedavileri süren yaralıların durumlarının iyiye gittiği belirtildi.

KAZA HATIRASI

Kütahya’da 9 can alan kaza sonrası Pamukkale Ekspresi’nin hurdaya dönen vagonlarının kaldırılması ve yolun açılması çalışmaları sürdü. Kaza yerinde bazı vatandaşlar, hatıra fotoğrafı çektirdiler.

TBMM gündeminde

DSP milletvekili Hasan Erçelebi, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın yanıtlaması istemiyle TBMM’ye verdiği soru önergesinde özetle şu soruları yöneltti: "TCDD’de son yıllarda tren kazaları artış göstermektedir. Nedenleri nelerdir? Bu konuda herhangi bir çalışmanız var mıdır? Var ise nelerdir? Pamukkale Ekspresi kazasının oluş nedenleri nelerdir? Teknik bir hata var mıdır? Türkiye’deki tren kazaları teknoloji geriliğinden mi, yoksa yetişmiş teknik eleman eksikliğinden mi kaynaklanmaktadır?"

Haberin Devamı

Kazaya 3 tutuklama

TREN kazasıyla ilgili olarak TCDD Şube Şefi Mustafa Kurnaz, Kısım Şefi Tarık Yalçın ve Yol Takım Çavuşu İbrahim Demirel mahkemece tutuklandı. Makinistler Bülent Özgür ve Erdinç Cirit ise tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı. Makinistler ifadelerinde, kaza yerine aşırı hızlı girmediklerini, bu mevkiye geldiklerinde hızlarını 65 kilometreye kadar düşürdüklerini söylediler. TCDD görevlileri ise demiryolu hattında periyodik kontrolleri yaptıklarını, bunların da kayıtlarda mevcut olduğunu söylediler. 3 TCDD görevlisi tutuklanırken, makinistler serbest bırakıldı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!