Sabancı’nın lastiğine ABD kapısını Koç açtı

Güncelleme Tarihi:

Sabancı’nın lastiğine ABD kapısını Koç açtı
Oluşturulma Tarihi: Mart 26, 2008 00:00

Sabancı Grubu iştiraklerinden Brisa tarafından üretilen araç lastikleri, ABD pazarına Koç Grubu şirketlerinden Ford Otosan’ın ürettiği Ford Transit Connect ile girecek. Ford Otosan tarafından ABD’ye ihraç edilecek olan Transit Connect’lerde Brisa’nın üretimi lastikler kullanılacak.

ÖNÜMÜZDEKİ yıl ABD pazarına girmeyi hedefleyen Sabancı Grubu’nun Japon Bridgestone ile ortaklığı Brisa, bu ülkeye ilk adımı Ford Otosan’ın Transit Connect ihracatı ile atacak. Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş, Lassa markasıyla dünya genelinde 50 ülkeye ihracat yaptıklarını belirterek, "İhracatımızın yüzde 70’ini ise Avrupa’ya yapıyoruz. Önümüzdeki yıl da çok büyük bir pazar olan Amerika’ya girmeyi hedefliyoruz. Aslında ABD’ye ilk adımımızı, Transit Connnect’lerdeki Bridgestone markalı lastiklerimizle atacağız" dedi. Savaş, merhum Sakıp Sabancı tarafından temeli atılan ve 1978 yılında ilk yerli lastiği üreten Lassa’nın bugüne kadar 30 milyona yakın lastiği yurt dışına gönderdiğini vurgulayarak, "Artık dünyanın en önemli ülkelerine global standartlarda ihracat yapan bir Türk markası var" dedi.

JAPONLARIN TEK ORTAĞI SABANCI: Japon Bridgestone’nun dünyadaki tek üretim ortaklığının Türkiye’de olduğunun altını çizen Savaş, bunun Sabancı Grubu ile başarılı işbirliğinin bir kanıtı olduğunu söyledi. Geçen yıl Türkiye’de satılan her 3 lastikten birinin Brisa tarafından üretildiğine işaret eden Savaş, "2007’de 9 milyon lastik ürettik. Bu yılki hedefimiz ise 10 milyona adete çıkmak. Bunun yarısından fazlasını da Lassa markalı lastiklerin oluşturacak" diye konuştu. Savaş, 2007’de Türkiye lastik pazarının yüzde 6 oranında büyüdüğünü belirterek, "Lassa satışlarımız pazardan yüzde 25 daha hızlı büyüme gösterirken, pazar lideri konumumuzu sürdürmeyi başardık" dedi.

ÜRETİLEN ARAÇLARIN YÜZDE 40’I: Türkiye’de üretilen araçların yüzde 40’ında Brisa tarafından üretilen lastikler kullanıldığını söyleyen Savaş, "Yılda 3 milyon adete yakın lastiği Türk otomotiv sanayine veriyoruz. Bugün Türkiye’de üretim yapan bütün otomotiv üreticilerine lastik tedarik eden tek şirket Brisa. Otomobilden hafif ticari araca, kamyondan otobüse, minibüsten traktöre kadar bütün segmentlerdeki araçlar için lastik üretiyoruz" diye konuştu.

TRANSİT CONNECT İLE İLK ADIM: Geçen yıl Lassa markasıyla 47 ülkeye 2.5 milyon adet lastik ihraç ettiklerini anlatan Savaş, "Başta Almanya, İtalya, İngiltere olmak üzere ihracatımızın yüzde 70’ini Avrupa ülkelerine gerçekleştiriyoruz. Önümüzdeki yıl ise Amerika gibi dev bir pazara girmeyi hedefliyoruz" dedi. Savaş, ABD’de büyük distribütörlerle görüştüklerini belirterek, şunları söyledi: "Yıllık satış hacim 12 milyon adet olan bir distribütörlerle anlaşmaya çok yakınız. 2009’un ikinci yarısında Amerika’ya Lassa markalı lastiklerimizi ihraç etmeyi hedefliyoruz. Ford Otosan’ın Transit Connect’leri bizden önce Amerika’ya gider. Aslında Transit Connnect’lerdeki Bridgestone markalı lastiklerimizle Amerika pazarına önce Ford Otosan’ın ihracatıyla girmiş olacağız. Ardından da Lassa markamızla bu pazarda yer alacağız."

ABD için milyonları konuşuyoruz üretim kapasitesini artıracağız

AMERİKA’nın gerek OEM gerek yenileme açısından çok büyük bir lastik pazarı olduğunu vurgulayan Bülent Savaş, "Amerika’ya ihracat demek bir Avrupa pazarına daha girmek demek. Amerika pazarına 100-200 bin adetlerle girecekseniz, hiç girmeyin daha iyi. Burada milyonlarla ifade edilen rakamlardan söz ediyoruz. Bu ihracatla birlikte üretimde kapasite arttırmamız gerecektir" diye konuştu.

Özbekistan’da Chevrolet İran’da Kia fabrikaları Lassa kullanacak

2008
yılı başında İsveç, Danimarka ve Malta ülkelerini de ekleyerek, Lassa markalı lastik satışı ve ihracatı gerçekleştirdikleri ülke sayısını 50’ye çıkardıklarını anlatan Bülent Savaş, "Türkiye dışında üretim yapan markalara da Lassa lastiklerini vermek için çalışıyoruz. Özbekistan’daki General Motors’un Chevrolet markasıyla ürettiği otomobiller ile Kia’nın İran’daki Rio markalı otomobillerde Lassa kullanılacak. Bu iki fabrikaya bir parti lastik gönderdik. Yapılacak testlerin ardından onayı aldığımızda ihracata başlayacağız" diye konuştu.

Lassa’nın Avrupa lansmanı küresel ısınmaya takıldı

KÜRESEL ısınmanın artık dünyayı gözle görülür şekilde etkilemeye başladığını söyleyen Bülent Savaş, şöyle konuştu: "Lassa için Avrupa en büyük pazarımız. Bu nedenle pazarlama ve tanıtım faaliyetlerine büyük önem veriyoruz. Avrupalı gazeteciler ve bayilerimiz için düzenlendiğimiz ürün lansmanı küresel ısınmaya takıldı. Nisan başında İsveç’in Kiruna şehrindeki tamamen buz ve kárdan yapılan Icehotel’de (Buz Otel) kış lastiği test sürüşü organizasyonu düzenleyecektik. Otel yetkililerinin buzlar eridi haberiyle test sürüşünü iptal ettik. Şimdi yeni bir yer arıyoruz."

Tofaş, Ar-Ge yatırımını 227 milyon YTL’ye çıkardı

KOÇ
Holding-Fiat Auto ortaklığı Tofaş, Ar-Ge için ayırdığı kaynağı geçen yılı göre yüzde 25 oranında artırarak 227 milyon YTL’ye çıkardı. 2010 yılına kadar İtalyan Fiat’ın dünyadaki en rekabetçi ve etkin binek ve ticari araç geliştirme merkezi olmayı amaçlayan şirketin bu çerçevede 2008 için ayırdığı kaynağı geçen yıla oranla yüzde 25 artırarak 227 milyon YTL’ye çıkardığı belirtildi. Tofaş’ın 1994 yılında Ar-Ge merkezindeki 430 kişilik kadrosu ve 10’un üzerinde üniversite ile yaptığı işbirliği sayesinde Türk otomotiv sanayinde Ar-Ge’ye en çok yatırım yapan kuruluş olma özelliğini sürdürdüğü kaydedildi. Tofaş Ar-Ge merkezinin özellikle Minicargo projesi ile birlikte 20’nin üzerinde yeni üniversite projesini de başlattığı ifade edildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!