Rekabete uymayan iflas edecek

Güncelleme Tarihi:

Rekabete uymayan iflas edecek
Oluşturulma Tarihi: Haziran 15, 1999 00:00

Haberin Devamı

Tüm şirketler e-ticaret teknolojilerindeki değişimleri kavrayıp bu değişimlerin iş modelleri üzerindeki etkilerini tesbit etmek zorunda. Bu değişimler karşısında kurumsal, yönetim ve insan kaynakları hazırlıksız ve plansız olan şirketler kaybedecekler.

Atatel Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Beyazıt elektronik ticarette fırsatları maksimize ve riskleri minimize etmek için dokuz başarı faktörü ve uygulama bulunduğunu söylüyor. Bunları göz ardı eden şirketlerin bu yıldan başlayarak 2001 yılına kadar rekabet güçlerinde yüzde 30'luk bir kayba uğrayacaklarını belirtiyor. Dünyadaki tüm şirketlerin yüzde beşi rekabet gücünü kaybetmelerinden dolayı 2001 yılında iflas edecekler. İşte çok önemli dokuz kural:

E-vizyon: Stratejik sana vizyonun en üst yönetici tarafından belirlenmesi ve tüm çalışanlara benimsetilmesi anlamına geliyor.

E-marka: Sanal ortamda markayı oluşturmak, müşterilere tanıtmak ve benimsetmek gerekiyor.

E-yönetim: E-ticaret fonksiyonlarını koordine edecek insan kaynaklarını yeni bir yönetim anlayışını ve organizasyonu oluşturmak çok önemli.

E-rekabet: İş planlaması yapılırken sanal ortamdaki rekabeti hesaplamak gelecekte karşılaşılabilecek sorunları önlüyor.

E-planlama: E-ticaret uygulamalarının hedef aldığı her bir pazar segmenti için farklı iş planları oluşturuluyor.

E-değerlendirme: Yapılan tüm e-ticaret yatırımlarını gelişimini ve performansını sürekli analiz edip değerlendirmek gerekiyor.

E-içerik: Müşterilere yerel, bölgesel, küresel pazarlara ve rakiplere odaklı içerik geliştirme politikaları ve stratejileri geliştirmek anlamına geliyor.

E-içerik yönetimi: İçeriği değişen müşteri, pazar, rekabet ortamının kurallarına uyum gösterecek yönetimi göstermek gerekiyor.

E-teknoloji yönetimi: Yapılan teknolojik yatırımlardan maksimum dönüşü sağlayacak ve değişen teknolojiyi en ekonomik şekilde uygulayacak ve idare edecek yönetim yapısını oluşturmak gerekiyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!