Ölüm yoluna imeceyle neşter

Güncelleme Tarihi:

Ölüm yoluna imeceyle neşter
Oluşturulma Tarihi: Ekim 10, 2006 11:48

İzmir'in Bayındır İlçesi'nde Kaymakam Yüksel Topal'ın halkı harekete geçirmesiyle ‘ölüm yolu’ olarak adlandırılan yola neşter vuruldu. İmeceyle çalışan halk keskin virajları kaldırıp havaalanı pisti gibi yol yaptı, sürücülerin kabusu sona erdi.

Aslanlar-Bayındır-Çatal arasındaki 23 kilometrelik yolun genişletilmesi için 2001'de proje hazırlandı, ancak ödeneksizlik yüzünden hayata geçirilemedi. Üç yıl önce göreve başlayan Kaymakam Yüksel Topal, halkın en önemli sorununun, çok sayıda keskin virajın bulunduğu Aslanlar-Bayındır-Çatal yolu olduğunu belirledi. Belediye başkanlarıyla toplantı yapan Topal, ilçede ne kadar iş makinesi olduğunu tespit etti.

Kaymakam, sivil toplum örgütleriyle bağlantı kurup büyük bir imecenin startını verdi. Kamyonu, kepçesi, silindiri, arazözü, grayderi olanlar iş makineleriyle, olmayan varlıklı vatandaşlar da maddi katkılarıyla projeye destek verdi. 1 ekskavatör, 3 kepçe, 1 greyder, 1 silinidir, 1 arazöz, 10 kamyondan oluşan bir makine parkı ile altyapı hazırlandı.

Trilyonlarca liraya mal olacak projenin devletten ödenek almadan yapılması planlandı. Genç Kaymakam Yüksel, Karayolları Bölge Müdürü Erol Altun ile görüşüp makine parkını tamamen karayolları emrine vereceğine dair bir protokol imzaladı. Mazot parasının bir bölümünün belediyelerden, bir bölümünün sivil toplum örgütlerinden, Köylere Hizmet Götürme Birliği'nden, Karayolları'ndan temin edileceğine dair protokol de Karayolları Bölge Müdürlüğü 21. Şube Şefliği ve Kaymakamlık arasında imzalandı.

Büyük işbirliğiyle üç yıldır devam eden çalışmalar sona erdi. Bugüne kadar birçok can alan Aslanlar- Bayındır- Çatal arasındaki yolun genişliği 6 metreden 13 metreye çıkarıldı, 50 viraj kaldırıldı. 23 kilometrelik yol ulaşıma açılırken, yöre halkı ve sürücüler rahat nefes aldı.

40 yaşındaki Kaymakam Yüksel Topal, “Bu yol yöre halkı için çok önemliydi. Dar olması, çok sayıda virajı olması nedeniyle çok sayıda trafik kazası meydana gelmiş. 50 virajı kaldırdık ve genişliğini iki misline çıkardık. Yolun yapılmasında, Karayolları, Bayındır halkı, sivil toplum örgütleri, belediye başkanlarının emeği büyük” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!