1999’dan bu yana toplam 2.8 milyon aracın kaçak geçtiği OGS’ye borç takanlar şimdi, araçlarını satarken Karayolları’nın ‘satılamaz’ sürpriziyle karşılaşıyor. Bugüne kadar 69 bin 410 araca ‘satılamaz’ kaydı koyduran Karayolları, 94 milyon YTL’lik alacağının üçte ikisini topladı.KÖPRÜ ve paralı otoyollardaki Otomatik Geçiş Sistemleri’nden (OGS) yapılan cezalı geçişlerin toplamı 94 milyon YTL’ye ulaşınca, Karayolları çareyi haciz işlemi başlatmakta buldu. İlk uygulamanın başladığı tarihten bu yana toplam 2 milyon 829 bin 705 aracın para ödemeden geçiş yaptığı OGS’ye borç takanlar şimdi araçlarını satarken, Karayolları’nın ‘satılamaz’ sürpriziyle karşılaşıyor. Bugüne kadar 69 bin 410 araca ‘satılamaz’ kaydı koyduran Karayolları, OGS’den kaçak geçiş yapan 47 bin 362 araç sahibinin cezalarını ödemesini sağladı. Geri kalan 22 bin 48 araç ise OGS borcu ödenmeden satılamayacak.TEBLİĞLE BAŞLADI: Karayolları Genel Müdürlüğü’nün OGS borcunu takan ya da kaçak geçiş yapan araç sahiplerinden tahsilatta zorlanması üzerine 31 Temmuz 2004 tarihinde Resmi Gazete’de bir tebliğ yayınlandı. Kaçak geçişi önlemek ve ödemeleri düzenli hale getirmek için hazırlanan bu tebliğe göre, borcunu ödemeyenlerin adresine tebligat yapılarak, borcun bir ay içinde ödenmesi talep ediliyor. Borç bu süre sonunda ödenmediği takdirde, haciz işlemi başlatılıyor ve aracın üzerine ‘satılamaz’ kaydı konuluyor. REKOR TAHSİLAT: Arkadaşımız Ceyhun Kuburlu’nun yaptığı araştırmaya göre, Karayolları Genel Müdürlüğü, yeni uygulamayla birlikte 94 milyon YTL’yi bulan OGS alacağı için toplam 69 bin 410 araca haciz işlemi başlattırdı. Böylece, uzun süredir ödenmediği için kronikleşen OGS borçlarının üçte ikisine yakınını sekiz ay gibi kısa bir sürede tahsil etmeyi başardı. Karayolları Genel Müdürlüğü, Yasa’nın 21’inci maddesi uyarınca, köprü ve paralı otoyollardaki Otomatik Geçiş Sistemleri’nden kaçak geçiş yapan araçlara geçiş ücretinin on katı idari para cezası uyguluyor. Geçiş ücreti ve kesilen para cezası sürücüye, posta yoluyla tebliğ edilerek, tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içinde ödenmesi isteniyor. İTİRAZ HAKKI VAR: Bu cezalar ödenmediği gerekçesiyle araçlarına satılamaz kaydı konulanlar, Karayolları İstanbul 17’nci Bölge Müdürlüğü’ne bağlı Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Başmühendisliği’ne başvurarak, itirazda bulunabiliyor. Yaptıkları itiraz haklı bulunmadığı takdirde araç sahibinin bu kez, İdare Mahkemeleri’ne yedi gün içinde başvurarak, dava açması gerekiyor. Ancak, dava açılsa bile, borcun tahsilatı için başlatılan işlemler durdurulamıyor.NEREYE ÖDENECEK: Bu nedenle, OGS borcu yüzünden araçlarına ‘satılamaz’ kaydı konulan araç sahiplerinin, ya Karayolları İstanbul 17’nci Bölge Müdürlüğü’ne bağlı Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Başmühendisliği’ndeki veznelere ya da Ziraat Bankası’nın
BeÅŸiktaÅŸ Åžubesi’ndeki hesap numarasına ödeme yapması gerekiyor. Ä°stanbul BoÄŸaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden ücret ödemeden geçen otomobillere 33 YTL, üçüncü sınıf kamyonlara 77 YTL, TIR’lara ise 231 YTL ceza uygulanıyor. Uygulamanın ilk baÅŸladığı 1999 yılından bu yana OGS’den kaçak geçen araç sayısı da 2 milyon 829 bin 705’i buluyor.Amacımız kimseyi yanıltmak deÄŸilDÄ°KÄ°Åž makinesi ithalatçılarından Performans Makine’nin Genel Müdürü Serdar Güç, geçen hafta ‘Danışma hattını kaptı, kendi malını Singer diye sattı’ baÅŸlığıyla Tüketici Köşesi’nde yer alan yazıyla ilgili olarak bir açıklama yaptı. Güç açıklamada, ‘Firmamız hiçbir zaman Singer’den bayilik talebinde bulunmadı. Yeni açtığımız Cevizli ÅŸubesi’nin gereksinimi olan 5 adet telefon numarası için Türk Telekom Müdürlüğü’ne baÅŸvuruda bulunduk. Aldığımız numaralarla ilgili olarak sözleÅŸme imzaladık. Telefonlar tarafımıza geçtikten sonra, hattın daha önce Singer’e ait olduÄŸunu anlayabildik. Yaptığımız araÅŸtırma sonucunda, Singer’in bu telefonu kapatmak üzere baÅŸvuruda bulunduÄŸunu ve hat üzerindeki haklarından tamamen vazgeçtiÄŸini öğrendik. Artık, Singer’le ilgili yapılan aramaları, Singer’in yeni numaralarına yönlendiriyoruz. Ä°nci Eren’e dikiÅŸ makinesini Singer diye satan firma da biz deÄŸiliz. Amacımız da kimseyi yanıltmak deÄŸil’ dedi.Â
button