Ödev yapıp patron oldular

Güncelleme Tarihi:

Ödev yapıp patron oldular
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 10, 2003 14:31

Emre Küçükyazıcı, Mehmet Çoban ve Taylan Ünal'ın Sabancı Üniversitesi MBA programını bitirmek için hazırladığı proje, üç arkadaşın hem mezun hem de patron olmalarını sağladı.

Haberin Devamı

Üniversiteyi bitirmek için hazırlanan proje üç genci hem 'kendi işlerinin patronu' yaptı hem de lojistik sektöründe bir rakip yarattı. Sabancı Üniversitesi'nin MBA programını bitirmek için hazırlamak zorunda oldukları proje için farklı bir yöntem seçerek kendileri şirket kuran üç genç Emre Küçükyazıcı, Mehmet Çoban ve Taylan Ünal, bugün lojistik sektöründe büyük hedeflerle yol alan bir kuruluş haline geldi. Üç arkadaşın kurduğu şirket üç yıl içinde en büyük üç şirketten biri olmayı amaçlıyor.

Bir ilki başlattılar
'Şölen Lojistik' olarak ortaya çıkan bitirme projesinin hem Sabancı Üniversitesi'nde hem de Türkiye'de bir ilk olduğunu söyleyen şirket koordinatörü Mehmet Çoban, "Genelde şirketler üniversiteye gelerek proje ihtiyaçlarını anlatır ve ardından öğrenciler seçtikleri projeler üzerinde çalışarak MBA'i bitirirler. Bu dönemde aile şirketimiz olan Şölen, yurtiçinde varlığını artırmak istiyordu. Ben de bunu gerçekleştirmek için okulu bırakmayı düşünüyordum. Emre ve Taylan'la bir araya gelerek Şölen'in dağıtım kanalını kurmayı proje olarak önerdik. Bu proje bir ilk. Çünkü genelde ya yurtdışındaki eski şirketler üzerine ya da vakalar üzerinde çalışılır. Biz ise kendi şirketimizi yarattık" dedi.

Haberin Devamı

Çözüm sunuyor
Şölen Lojistik'in üç araç ve beş personelle işe başladığını şimdi ise 8 araç ve 16 personelle faaliyet gösterdiğini aktaran Mehmet Çoban, aktif müşteri sayısının da 1650'ye yükseldiğini gelecek sezon araç sayısının da 18'e çıkacağını vurguladı. Şölen Lojistik'in faaliyet alanı hakkında bilgi veren proje sorumlularından Emre Küçükyazıcı ise şunları söyledi:
"Şirketimiz öncelikli Şölen Çikolata olmak üzere hızlı tüketim mallarının sıcak-soğuk satışını yapıyor. Sıcak satışta bakkal ve küçük işletmelere tüketim mallarını araçlarımızla götürüp anında mal sevkıyatı, tanzim ve teşhir işlemlerini gerçekleştiriyoruz. Soğuk satışla ise satış personelimiz önce süpermarketlere malın pazarlamasını yapıyor sonra da ürünün sevkıyatını gerçekleştiriyor. Pilot bölge olarak İstanbul Anadolu yakasında çalışıyoruz. Ama başarımız sayesinde Avrupa yakasını aldık." Şölen Lojistik'in özellikle Anadolu'dan Türkiye'ye açılmak, farklı satış noktalarında yer almak isteyen markalar için iyi tercih olduğunu anlatan Küçükyazıcı, "Biz sadece taşımacılık yapmıyoruz. Hızlı tüketim mallarının stok takibinden markanın pazara girmek için yapması gereken pazarlama faaliyetlerine, rafların kurulmasından ürünün satışına kadar geniş bir yelpazede hizmet veriyor. Bu yüzden özellikle Anadolu'dan bizle çalışmak isteyen çok sayıda marka var" açıklamasını yaptı. Şölen Lojistik, üç gence yeni kapılar açarken hem okulda arkadaşlarından hem de çevreden gelen tepkilere de son vermiş.
Projenin ilk dönemlerinde herkesin kendilerini yeni bir yapı kurdukları için programsız çalışmakla suçladığını hatta başaramayacaklarına inandıklarını vurgulayan proje sorumlusu Taylan Ünal ise, "Proje üniversite tarafından geçer not alınca ve şirketin başarısı görülünce arkadaşlarımız kıskandı" dedi. Mehmet Çoban da daha çok ihracat ağırlıklı çalışan Gaziantepli Şölen Çikolataları'nın dağıtımı için kurulan Şölen Lojistik'in aile içinde büyük sükse yaptığını bu sayede markanın tüm Türkiye'deki dağıtımını üstlendiklerini sözlerine ekledi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!