Moda dünyasında yeni hedef, meme kanseri

Güncelleme Tarihi:

Moda dünyasında yeni hedef, meme kanseri
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 24, 2002 01:51

Meme kanserine erken tanı ve tedavi sağlamak amacıyla Türkiye'de de "Modanın yeni hedefi Meme Kanseri" öngrubu oluşturuldu.

"Modanın yeni hedefi Meme Kanseri" kısa adıyla MMK, topluma ulaşmak ve mesajlarını vermek için ABD ve daha birçok ülkede olduğu gibi Türkiye'de modacılarla birlikte çalışmayı hedefliyor.

Kısa adı ISAPS olan Estetik Plastik Cerrahi Derneği'nin 26 Mayıs Pazar günü Lütfi Kırdar Kongre Merkezi'nde düzenlediği 16'ncı Uluslararası Kongresi kapsamında, meme kanseri ve MMK ile ilgili halka açık özel bir sempozyum da yapılacak. Merkezin Topkapı B Salonu'nda, saat 14.00'de başlayacak sempozyumda, Türkiye'de MMK'yla ilgili ilk somut adımlar atılacak. Toplantıya, Meme Kanseri Dünya Projesi Sorumlu Koordinatörü ABD'li Tony Staffieri de katılacak.

Türkiye MMK Ön Çalışma Grubu'na Uluslararası Plastik Cerrahi Derneği başkanı Prof. Dr. Güler Gürsu liderlik yapıyor. Grupta ayrıca, Türk Kanser Araştırma ve Savaş Kurumu Başkanı Prof. Dr. Şevket Ruacan, Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Hematopoedik Kök Hücre Nakli Ünitesi Başkanı Prof. Dr. Emin Kansu, Sağlık ve Eğitim Vakfı yönetim kurulu üyesi, eski bakan Işın Çelebi'nin eşi Şükran Çelebi, Hacettepe Üniversitesi Onkoloji Enstitüsü Vakfı yönetim kurulu üyesi Gülen Kigrel yer alıyor. Ön grup, Yıldırım Mayruk, Cemil İpekçi, Cengiz Abazoğlu ve Bahar Korcan'ın da aralarında bulunduğu çok sayıda modacıya ulaşarak, projeye destek çağrısı yaptı.

Ünlü modacı Ralph Lauren'in yakın dostu Washington Post gazetesi moda editörü Nina Hyde'nin 1990 yılında meme kanserinden ölmesi üzerine, dünyanın en ünlü modacılarının üyesi olduğu Amerikan Moda Tasarımcıları Konseyi, meme kanseri araştırmalarına ve hastalara katkı ve finansal destek verebilmek için FTBC-MMK vakfını kurdu. Vakıf ilk kampanyasını 1994 yılında Beyaz Saray'da dönemin Başkanı Bill Clinton'un himayesinde yaptı. İngiltere'de Prens Charles'dan destek bulan vakıf, ABD ve İngiltere'nin yanısıra Avustralya, Brezilya, Kanada ve Yunanistan'da benzeri kampanyalar sürdürüyor. Dünyaca ünlü modacı ve mankenlerin destek verdiği kampanyalarda, gelir sağlamak için özel üretilen ürünler satışa çıkarılıyor. Elde edilen gelirin küçük kısmı FTBC-MMK'ya, büyük kısmı ile kampanyanın yapıldığı ülkede kanserle ilgili çalışmalar yapan kuruluşlara gidiyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!