Mehmet Ali'nin yatak reklamında ne işi var?

Güncelleme Tarihi:

Mehmet Alinin yatak reklamında ne işi var
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 30, 2001 00:00

Ä°STÄ°KBAL son dönemin mobilya, yatak, ev dekorasyonu her neyse iÅŸte o kategorinin en önemli markalarından biri. Uzun süredir izliyorum, doÄŸru yerde, doÄŸru zamanda, doÄŸru iÅŸler yapıyor. Bugün Ä°stikbal'den söz etmemin nedeni yaklaşık on gündür gösterimde olan Flaret, yani yanmayan yatak reklamı.Reklamda Mehmet Ali Erbil bize Flaret'in antiallerjik, ortopedik, kaliteli bir yatak olduÄŸunu ve alev almadığını söylüyor. Erbil, mesajı herkesin beklediÄŸi onu Mehmet Ali yapan ‘‘cıvık’’ hareketleriyle deÄŸil de, son derece ciddi bir ÅŸekilde sunuyor.Hatta biraz da kendi reklamını yapıp ‘‘aslında ben çok ciddi bir adam da olabilirim’’ diyor. Reklamın dikkat çektiÄŸi, ÅŸaşırtıcı olması nedeniyle çabuk algılandığı bir gerçek. Ama sunu da söyleyeyim, söz konusu ÅŸaşırtma, içinde biraz da mizahı barındırıyor.Benim anlamadığım bu reklamda niye Mehmet Ali Erbil'in kullanıldığı. Diyeceksiniz ki ‘‘Yukarıda reklamın dikkat çektiÄŸini, Ä°stikbal'in yanmayan yatak ürettiÄŸini kısa sürede anlattığını söylüyorsun. Daha ne istiyorsun?’’ Ä°yi de yanmayan yatak ya da alev almayan yatak üretmek baÅŸlı başına az bir vaat mi? Bunu kanıtlayıcı bir eylemle göstermek daha ikna edici olmaz mıydı? Söyler misiniz bana yanmayan yataÄŸa kimin gereksinimi olur? Bu reklamla gerçek gereksinim sahipleri güdülenmiÅŸ olabilirler mi? Ãœnlü dediÄŸin ya doÄŸrudan ürünün vaadiyle baÄŸlantısı olduÄŸunda ya da söyleyecek bir ÅŸeyiniz yoksa uygun bir stratejidir.Pardon, doÄŸru söylüyorsunuz. Mehmet Ali Bey'in uzmanlık alanını unutmuÅŸum. Malum böyle sürtünme katsayısına, böyle yatak! Ä°yi fikir valla. Peki, ‘‘Bir Demet Tiyatro’’daki Saldıray Abi''yi niye düşünmediniz. Hani ikiz yatak falan. Anlarsınız ya.Bu yasaları niye çıkarırız?ANIMSAYACAK olursanız geçen hafta ambalajsız, etiketsiz ürünlere savaÅŸ açtığımı ilan etmiÅŸtim. Bu konuda çok fazla mesaj aldım. Bir çok okurum ailesini, çocuklarını korumak için beni sonuna kadar desteklediÄŸini ifade etti. Birçok firma da bu konuda ilginç örnekler veren mesajlar gönderdi.Bunlardan bir tanesi Adapazarı GüneÅŸ Gıda A.Åž'den. GüneÅŸ Gıda yaklaşık 59 yıldır sektörde. NiÅŸastanın ambalajlı ve etiketli satılması konusunda ciddi bir kampanya baÅŸlatmış durumda. Çünkü niÅŸastanın çocuk maması ve muhallebi olarak kullanılma özelliÄŸi var. Bütün belediye baÅŸkanlarına bu konuda görevlerini anımsatan bir mektup göndererek, sorunu gündeme getirmeye çalışmışlar. Biraz iÅŸin ayrıntısına indiklerinde ne görmüşler biliyor musunuz? NiÅŸastanın ambalajsız ve etiketsiz satılmasını önleyen yasa 1952 yılında çıkmış. Yasanın altında da Celal Bayar ve Adnan Menderes'in imzaları var.Yıl 2001 ve piyasada satılan niÅŸastanın neredeyse % 70'i açıkta, ambalajsız, etiketsiz satılıyor. Söyler misiniz, uygulamayacağımız yasaları niçin çıkarıyoruz. Bu konuya devam edeceÄŸiz.Elite'nin Elit'i Kocatepe'nin Tepe'siYENÄ° bir Türk kahvesi markamız daha oldu. ‘‘Bu kahvenin 80 yıl hatırı var’’ diyen Elittepe reklamlarını herhalde görmüşsünüzdür. Elittepe kriz mriz demeden pazara öyle hızla girdi ki, rüzgarı, tozu dumana katıyor. Ben sizi fazla yormayayım Türk kahvesi markalarımız hakkında kısa bir bilgi vereyim.Türk kahvesinin % 50'si açık kahve olarak satılıyor. DiÄŸer yüzde 50 ise ÅŸu markalar tarafından paylaşılıyor.Hanedan, Hisar, Kafeda, Keyif, Kocatepe, Kurukahveci Mehmet Efendi, Tiryaki, S Cafe, Madenci.Bunlardan bazılarını Türkiye tanıyor, bazıları ise yerel olarak tanınıyor. ÖrneÄŸin, Kocatepe bunlardan biriydi. Ankaralılar onu iyi tanırlardı. Kocatepe'yi Ä°srail'den doÄŸup, ÅŸimdi uluslararası pazarda sivrilen Strauss Elite Group satın aldı. Elite'nin Elite'ini Kocatepe'nin tepe'sini kullanarak Elittepe diye bir marka oluÅŸturdu. Åžimdi ‘‘Ne alaka?’’ diyorsunuz deÄŸil mi? Anlatayım.Ä°sraile gidenler iyi bilirler, Türk kahvesi orada çok tüketilir. Ä°ki kere Tel-Aviv'e gittim, kendi gözlemim de aynı yönde. Elite, Ä°srail'de en fazla tercih edilen Türk kahvesi. Hatta Elite'cilerin kendi iddiaları Elite dünyada da en çok satan Türk kahvesi markası. Strauss Elite Group, yeni hedefleri doÄŸrultusunda da ÅŸimdi de Türkiye'de Türk kahvesi pazarından pay kapmaya çalışıyor.Strauss Elite Group'un tek iÅŸi kahve üretimi deÄŸil. Süt ürünleri, dondurma, taze hazır salata, cips konularında Unilever, Danone, Frito-Lay gibi dünya devleri ile stratejik ortaklıkları var. 18 fabrikasında 6900 kiÅŸi çalışıyor ve 2000 cirosu 1 milyar dolar. 1992'de, DoÄŸu ve Batı Avrupa pazarlarında söz sahibi olmak için Elite International'i kurmuÅŸ, Romanya, Polonya, Slovenya dahil birçok ülkede önemli baÅŸarılar elde etmiÅŸ. Brezilya'da bile kahve iÅŸi yapıyor. Brezilya dışındaki uluslararası pazarlardaki cirosu 250 milyon dolar.Anlayacağınız Ä°srail'den birileri, gıda sektöründe dünya markaları yaratma konusunda ısrarlı. Türkiye'deki reklamları da bu ısrarın bir göstergesi. Elittepe reklamında hoÅŸ bir ton tutturulmuÅŸ, ‘‘tazelik’’ üzerine gidiliyor. Bunun için de kahvenin üç kez çekildiÄŸi ve üç katlı ambalaja sahip olduÄŸu söyleniyor. Kahvenin hazırlanışı, sunuÅŸu mükemmel. En azından deneme alımlarını yaptıracak kadar iÅŸtah kabartıyor, merak uyandırıyor. Bunun yanısıra seslendirmelerin Halit Kıvanç, Müşfik Kenter gibi ünlü seslere yaptırılması, radyodaki Arap Bacı esprisi hepsi kusursuz görünüyor. Ben bu kampanyaya beÅŸ yıldız veriyorum.Ve diyorum ki ben bu kadarını düşündüm, bundan sonrasını Kuru Kahveci Mehmet Efendi düşünsün!Bana Ellittepe'nin gözü Kuru Kahveci'nin pastasında gibi geldi de.Petrol Ofisi iyi gidiyorPETROL Ofisi kısa zamanda hemen hemen çoÄŸu benzin istasyonunu yeni kimliÄŸiyle giydirdi. Standardı olmayan, derme çatma tesisleri olan birçok Petrol Ofisi istasyonunu düşündüğünüzde ortaya çıkarılan iÅŸi gerçekten takdir etmek gerekir. Petrol Ofisi tam zamanında da ürün reklamına geçerek, Pro-Tech'I yarattı ve onu ‘‘Motorunuzun Gençlik Ä°ksiri’’ olarak konumlandırdı. Bu ürünün reklamı biraz aşınmaya baÅŸladı, anımsatayım. Åžimdi yenilenen istasyonları ziyaret ettirmek için baÅŸka nedenler bulmak lazım. Benden söylemesi.ÇekirgelikOnları ikna edemezsen, kafalarını karıştır! (H. F. Truman).Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!