MEB’den OECD raporu: Matematikte yükselişteyiz

Güncelleme Tarihi:

MEB’den OECD raporu: Matematikte yükselişteyiz
Oluşturulma Tarihi: Haziran 05, 2024 07:00

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) ülkelerinin PISA’daki performanslarını değerlendiren ‘OECD Ülke Özetleri Raporu’ hazırlandı. Rapora göre Türkiye, on yıldan uzun bir süre boyunca çoğu alanda iyileşme gösteren az sayıda ülkeden biri oldu.

Haberin Devamı

OECD tarafından üç yılda bir yapılan PISA araştırmasında 15 yaş grubundaki öğrencilerin bilgi ve becerileri değerlendiriliyor. Türkiye’nin 2003 yılından beri katıldığı bu araştırma, örgün eğitime devam eden öğrencilerin matematik, fen okuryazarlığı ile okuma becerilerini belirlemek ve ülkeleri karşılaştırabilmek için yapılıyor. PISA araştırmasının son uygulaması 2022’de tamamlandı ve sonuçları 5 Aralık 2023’te açıklandı. Ancak MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, geçtiğimiz günlerde OECD ülkelerinin PISA’daki performanslarına bir bakış açısı sunması amacıyla ‘OECD Ülke Özetleri Raporu’nu yayımladı. 80 sayfa olarak hazırlanan ve OECD’ye üye olan ülkelerin eğitim başarılarının özetlendiği raporda, PISA uygulamalarından uzun vadede elde edilen sonuçlara yer verildi.

Haberin Devamı

MATEMATİK VE FEN PERFORMANSI ARTTI
Test ve anket verilerinden yola çıkılarak karşılaştırmalı olarak hazırlanan raporda OECD ülkeleri arasında matematik ve fen okuryazarlığı alanında en yüksek performansı gösteren ülkenin Japonya, okuma becerileri alanında ise İrlanda olduğu görüldü. Ülkelerin uzun dönem performanslarını gösteren grafikler incelendiğinde ise başta Almanya, Hollanda ve Norveç olmak üzere birçok ülkenin bu alanlardaki başarısının düştüğü açıkça belirlendi. Türkiye ise matematik ve fen alanlarında performansını istikrarlı bir şekilde arttırırken okuma becerileri alanındaki yerini korudu.

İYİ EĞİTİM ALAN YAŞAMDAN DAHA MEMNUN
Raporda OECD ülkelerinin eğitim başarılarına ek olarak, 15 yaş grubundaki öğrencilerin yaşam memnuniyeti verileri de değerlendirildi. Buna göre, eğitimdeki başarı oranıyla yaşam memnuniyeti arasında güçlü bir ilişki olduğu ortaya çıktı. İyi eğitim alan öğrencilerin genellikle daha yüksek yaşam memnuniyetine sahip olduğu belirlendi. Ancak 2018 yılı sonrası özellikle kovid 19 salgını ile tüm ülkelerde öğrencilerin ‘yaşamından memnun olma’ oranlarının düştüğü görüldü.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!