GeriGündem Marmara'da batık denizaltı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Marmara'da batık denizaltı

Birinci Dünya Savaşı sırasında Çanakkale Boğazı'ndan Marmara Denizi'ne ilk giren ve bir dalış problemi yüzünden su üstüne çıktığı sırada vurulan Avustralya'ya ait İngiliz yapımı AE2 denizaltısının batığı, 83 yıl sonra bulundu.

Deniz savaşları tarihinde özel bir yeri olan AE2 denizaltısının 83 yıl süren gizemi, Temmuz 1998'e kadar sürdü.

MÜRETTEBAT ESİR

Avustralya Büyükelçisi David Evans'ın isteği üzerine, araştırmacı Selçuk Kolay tarafından başlatılan arşiv çalışmaları sonucu, denizaltının yeri belirlendi. Sonuçları Avustralya basınında da yer alan araştırmalar büyük ilgi gördü. Yetkililer, şu anda Marmara'nın 72 metre derinliğinde bulunan denizaltının çıkarılması için 600 bin dolar (183 milyar lira) harcama yapmak gerektiğini belirttiler.

Anzak çıkarmasını desteklemek amacıyla Çanakkale'ye girdikten 5 gün sonra, 30 Nisan 1915'de Sultanhisar Torpidobotu tarafından top atışıyla vurulan denizaltı, Türklerin eline geçmemesi için mürettebat boşaltıldıktan sonra, kaptanı tarafından batırılmıştı. Sultanhisar Torpidobotu'nun kaptanı Ali Rıza Bey tarafından teslim alınan 32 mürettebat, 4 yıl boyunca Afyonkarahisar'da savaş esiri olarak tutulmuştu.

SIRLARI ÇÖZEN ADAM

Midilli Zırhlısı ve Atılay Denizaltısı'nın yerini belirleyen ve batışıyla ilgili sırları ortaya çıkaran araştırmacı Selçuk Kolay, dünya havacılık tarihinin trajik bir objesi olan B-24 bombardıman uçağının burun kısmı ve çeşitli parçalarını da Rahmi M. Koç Müzesi'ne kazandırmıştı.



Kripto Para Piyasaları için Bigpara

Kripto Para Piyasaları için Bigpara

False