Marka, bir gecelik iliÅŸki deÄŸil, evlilik gibidir

Güncelleme Tarihi:

Marka, bir gecelik iliÅŸki deÄŸil, evlilik gibidir
Oluşturulma Tarihi: Kasım 29, 2003 00:00

MarkalaÅŸma konusunda sıradışı fikirlerin yaratıcısı olarak tanınan BJ Cunningham, markalaÅŸmanın bir gecelik iliÅŸki olmadığını, evlilik gibi uzun süreli olduÄŸunu söyledi.Marka dahisi olarak kabul edilen ve sıradışı fikirlerin yaratıcısı olan BJ Cunningham, markalaÅŸmanın bir gecelik iliÅŸki olmadığını, evlilik gibi uzun süreli olduÄŸunu söyledi. Her ÅŸirketin marka yaratabileceÄŸini vurgulayan Cunningham, ancak deÄŸiÅŸimden korkmayan cesur ÅŸirketlerin güçlü markalar yaratabileceklerini belirtti. Geçen yıl Hülya AvÅŸar, ErtuÄŸrul Özkök, Dice Kayek ve Yo!Sushi'nin kurucusu Simon Woodrofe gibi konuÅŸmacılarıyla büyük dikkat çeken Marka Konferansı'nın dördüncüsü 18-19 Aralık'ta Swissotel'de düzenleniyor. Bu yılki konferansın yöneticiliÄŸini, geçen yıl olduÄŸu gibi ilginç sunumuyla BJ Cunningham yapacak. Konferansta, David Beckham markasının yaratıcı John Holmes'tan Mercan Dede'ye, tasarımın süperstarı olarak kabul edilen Karim Rashid'den lüks markaların tüm sırlarını bilen Marie France Pochna'ya kadar birbirinden dikkat çeken konuÅŸmacılar yer alacak. Geçen yılki konferansta kahve ve yiyeceklerin çok iyi olduÄŸunu belirterek esprili yönünü bir kez daha ortaya koyan BJ Cunningham, yeniden Swissotel'e gelip boÄŸazı seyretmek için sabırsızlandığını söylüyor. Marka Konferansı'nda ‘Nothing’ (HiçbirÅŸey) isimli bir sunum yapacak olan Cunnigham'la konferans ve marka üzerine konuÅŸtuk.‘‘MarkalaÅŸma size ürünün neden var olduÄŸunu ve ne beklediÄŸinizi söyler. MarkalaÅŸma tüketiciyle yaÅŸanan bir gecelik iliÅŸki deÄŸil evliliktir’’ diyen Cunningham, ÅŸunları söyledi:‘‘Şimdi markalaÅŸma konusunda Türkiye'deki herkesin böyle düşünmesini saÄŸlayabilirmiyim? Tabi ki hayır. Açık olmak gerekirse bir çok insan markayı logo ve isim olarak algılar. Bir anket yaparsanız, insanlar markanın bu kadar da önemli olduÄŸunu düşünmez. Ama bu demek deÄŸil ki önemsizdir. MarkalaÅŸma, iÅŸ dünyasının sınırlarını belirler ve bir çok ÅŸirket rekabet edecek bu sınırda olmak ister.’’MARKA ÜÇ BOYUTLUDURBir ürünün deÄŸerli olması ve satılması için yapıldığını kaydeden Cunningham, şöyle devam etti: ‘‘Biri cep telefonu yapar ve insanları birleÅŸtirmesi (connecting people) kullanılması için bir sebeptir. Marka iki boyutlu bir sanatsal çalışma deÄŸildir. Üç boyutlu bir konsepttir. Ä°pteki boncuk gibidir. Ä°p iÅŸ sürecidir, boncuk ise güzellik, fikir ve esas noktadır. Korku ise bunun neye benzediÄŸini gösterir. Korku piyasada sevilmeyen veya sevimsiz olmaktır ve gerçekten kim olduÄŸumuza bakmadan kendi düşündüklerimizi insanların istediÄŸine inanmaktır. Kurtulamadığımız korkular yüzünden acımasız ve zor dünyada rakiplerimizin elinde korkunç bir ÅŸekilde ölürsünüz. ‘Farklıyım' veya ‘SöylediÄŸiniz umurumda deÄŸil. Ben buyum' demekten çok ‘Ben de' sözcüğünü kullandığımız güvenli ve eski yollardan vazgeçmeyiz. ‘BeÄŸenirseniz alırsınız. Gerçek ve hakiki olduÄŸu için memnun kalırsınız. ‘HiçbirÅŸey'i anlatacakBu yılki marka konferansında ‘Nothing' (HiçbirÅŸey) hakkında konuÅŸacağını kaydeden Cunningham, ‘‘Markanın bir logo veya isim olmadığını size ‘HiçbirÅŸey'in önemli olmadığını söyleyerek anlatacağım. Gerçek bir vaka çalışmasıyla ‘HiçbirÅŸey'i nasıl çözdüğümü ve ‘HiçbirÅŸey'in nasıl olduÄŸunu göstereceÄŸim. Ters markalaÅŸmanın nasıl markalaÅŸtığına, yılanın kuyruÄŸunu nasıl yediÄŸini, nasıl ‘cool' kelimesinin kendiniz olmak ve kimsenin size gerçekten kim olduÄŸunuzu söylemeye izin vermemek olduÄŸuna bakacağım. Yer deÄŸiÅŸtirerek logoların deÄŸerine bakacağım. Bütün bunların doÄŸrultusunda korkuya dikkat çekeceÄŸim’’ dedi. Cunningham, markanın söz vermenin diÄŸer bir yolu olduÄŸunu belirterek, ‘‘Marka nasıl ve ne yapacağınızın sebebidir. Markanın ne demek olduÄŸunun iki yanıtı vardır. Birincisi, ‘‘Yönünüz nedir?’’, ikincisi ise ‘‘Niye umrumda olsun?' dedi.DeÄŸiÅŸim bir fırsattırKonferansların altyapı, bilgi ve eÄŸlencenin olduÄŸu üç önemli öğeye baÄŸlı olduÄŸunu kaydeden Cunningham, ‘‘EÄŸer bir konferansta bu üç öğeden ikisini gerçekleÅŸtirirseniz, iyi bir konferans olur. EÄŸer birini yaparsanız normal, hiçbirini yapamazsanız bir daha denemeyin’’açıklamasını yapıyor. DeÄŸiÅŸimin bir fırsat olduÄŸunu bu tip konferansların deÄŸiÅŸim için önemli bir yer olduÄŸunu kaydeden Cunningham şöyle konuÅŸtu: ‘‘DeÄŸiÅŸime inanıyorum. HerÅŸeyin düşünce veya fikirle baÅŸladığına dair basit bir görüşüm var. Bunun ardından söz ve son olarak eylem gelir. EÄŸer bir ÅŸeyi doÄŸru düşünce, doÄŸru söz ve doÄŸru eylemle yaparsak daha iyi bir yerde oluruz. Düşünceye imkan veren ve insanların biraraya toplayan her alan iyi bir gelecek için önemli bir adımdır. Ve inanıyorumki iÅŸ dünyası geleceÄŸin dünyasında doÄŸru bir liderdir. Büyük düşünürler ve yaratıcı beyinlerin olduÄŸu bir yerde elde edilen pozitif enerji iÅŸ potansiyelini artırır. ’’ Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!