LG Türkiye, büyümede bölge lideri oldu

Güncelleme Tarihi:

LG Türkiye, büyümede bölge lideri oldu
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 23, 2004 00:00

Elektronik üreticisi LG Türkiye, yılın ilk yarısındaki satış performansıyla, grup içinde bölge lideri oldu. LG Türkiye’den yapılan açıklamaya göre, LG, ilk 6 ayda DoÄŸu Avrupa, OrtadoÄŸu ve Afrika bölgesinde 1 milyar 27 milyon dolarlık satış hacmine ulaÅŸarak, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 45 büyüme gerçekleÅŸtirdi.72 milyon dolarlık satışla geçen yılın ilk 6 ayına göre yüzde 148’lik büyüme kaydeden LG Türkiye, bölge ülkelerini geride bırakarak liderliÄŸe oturdu. Türkiye’yi izleyen Tunus 27 milyon dolarlık satış ile yüzde 125’lik bir büyüme gerçekleÅŸtirirken, üçüncü sıradaki Fas 53 milyon dolarlık satışla yüzde 113’lük bir büyüme rakamına ulaÅŸtı. Bölge ülkelerinden Güney Afrika, BirleÅŸik Arap Emirlikleri, Mısır ve FildiÅŸi Sahilleri’nde de kayda deÄŸer büyüme saÄŸlandı. Ä°ran, önceki yıllarda olduÄŸu gibi 2004’ün ilk 6 ayda da tüm bölge ülkeleri içinde en yüksek satış hacmini gerçekleÅŸtirdi. Ä°lk yarıda Ä°ran’daki toplam satışlar 201 milyon dolar oldu. LG’nin bölge çapında en yüksek büyümesi, GSM cep telefonlarında belirlendi. 2004’ün ilk 6 ayında cep telefonu satışları geçtiÄŸimiz yılın ilk 6 ayına göre yüzde 100 artarak 54 milyon dolara ulaÅŸtı.Cep telefonlarını yüzde 92.9’luk büyüme ile mikrodalga fırınlar ve tost makineleri, yüzde 92 ile plazma ekranlar, yüzde 86.2 ile çamaşır makineleri ve yüzde 79.2 ile merkezi klima sistemleri izledi.LG DoÄŸu Avrupa, OrtadoÄŸu ve Afrika Bölge BaÅŸkanı Ki Ho Kim, konuyla ilgili açıklamasında, rakiplerinin performansları üzerinde uzun süre çalıştıktan sonra, hedeflerini ‘bölgenin bir numaralı elektronik üreticisi olmak’ ÅŸeklinde belirlediklerini kaydederek, ’Şu anda bölgemizin lider elektronik ÅŸirketiyiz’ dedi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!