Kırklareli’nin umudu mahpusu ve hemşerisi

Güncelleme Tarihi:

Kırklareli’nin umudu mahpusu ve hemşerisi
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 06, 2004 00:00

Ama önce ‘Hangi Kırklareli?’ diye sormalı. 1000 dolarlık Kofçaz Ä°lçesi’nin derdi ayrı, 9 bin dolarlık Lüleburgaz’ın hali baÅŸka.Ticaret ve Sanayi Odası’nın 20 yıllık baÅŸkanı Hasan Buzol’a danıştık: BaÅŸkan, Kırklareli’nde Danimarka ile Şırnak yanyana mı duruyor?- Aslında Kırklareli’ni otoyol ikiye böler.Nasıl böler?- Bir yakasında Lüleburgaz ve fabrikalar, yani 9 bin dolarlık milli gelir.Ya diÄŸer yakası?- Kofçaz Ä°lçesi ve 1000 dolarlık kiÅŸi başına milli gelir.Sanayici neden diÄŸer ilçelere gitmiyor?- TekirdaÄŸ Limanı’na yakın olmak istiyor.Peki son teÅŸviklerin de mi hayrı dokunmuyor?- Ä°lin milli geliri 4 bin 370 dolar (2000 rakamı)..Yani teÅŸvik sınırının üç katı...- Öyle, o yüzden farklı teÅŸvik ÅŸart!Ne gibi?- SüloÄŸlu’ndan (Edirne) baÅŸlayıp, Vize’den geçen bir sanayi kuÅŸağı kurulmalı. Merkezi de bizim Organize Sanayi Bölgesi olmalı.Projeniz var mı?- Yaptık, Sanayi Bakanı Ali CoÅŸkun’a yolladık.SüloÄŸlu, Maliye Bakanı’nın memleketi deÄŸil mi?- Sayın bakanımız Kırklareli’nin de hemÅŸerisi sayılır.BaÅŸbakan da geçici misafirinizdi zaten.- Pinarhisar Cezaevi’nde 120 gün kaldı. Hapisteyken sık sık ziyaret ettik, istiÅŸarede bulunduk kendisiyle...Dereköy yeniden TIR’lara açılıyorDEREKÖY sınır kapısı 1989 yılında Bulgaristan’la yaÅŸanan göçmen krizi sırasında TIR trafiÄŸine kapandı, 15 yıldır sadece küçük kamyonlara, binek otomobili ve otobüslere açık. Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, seçim kampanyası sırasında Dereköy’ün yeniden TIR trafiÄŸine açılacağı sözünü verdi. Böylece Kapıkule’de uzun kuyruklar oluÅŸturan TIR trafiÄŸinin üçte biri Kırklareli’ne çekilecek. Dereköy’ün TIR geçiÅŸine açılması ile birlikte Trakya’nın kuzey-güney istikametinde otoyol ile aşılması projesi de gündeme gelecek. Babaeski’den TekirdaÄŸ Limanı’na uzanacak otoyolun BoÄŸazlar’ı zorlayan trafiÄŸi bir nebze olsun rahatlatacağı hesaplanıyor.Köftecinin iyisi kışın açık olandırMÄ°SAFÄ°R cehalet ve cesaretine sığınıp soruyoruz:Kırklareli’nin mi yoksa Tekirdağ’ın mi köftesi iyidir? - Bizim köfteciler kışın da açıktır, Tekirdağ’da çoÄŸu kışları kapanır.Neden?- TekirdaÄŸ köftesini yazın turist ve gelen geçen yer. Bizimkini yerliler.Farkı nedir sizin köftenin?- Koyun ve dana eti karışıktır. EkmeÄŸi azdır. Baharat olarak sadece karabiber kullanılır, soÄŸan asla katılmaz.Çevre dostu sanayici barajın yüzde 10’una ortakKIRIKKALE Organize Sanayi Bölgesi, Çerkezköy’den sonra Trakya’da kurulan ve ayakta kalabilen ikinci örnek. 160 milyon dolarlık yatırıma ev sahipliÄŸi ediyor, geniÅŸlemeyi hedefliyor. Ama tek ÅŸartı var: Çevre dostu sanayici arıyor. Bölgenin önemli avantajı daha kuruluÅŸ aÅŸamasında DSÄ° ile yapılan anlaÅŸma. Bu sayede Kırklarelili sanayi baraj suyunun yüzde 10’una ortak.Süne mücadelesinde yüzde 85 baÅŸarı KIRKLARELÄ° Ticaret Borsası yeni hizmet binasını tamamladı. BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan tarafından resmi açılışını bekliyor. Ticaret Borsası’nın eski futbolcu baÅŸkanı Turhan Altıntel ve Meclis BaÅŸkanı Orhan Çetinkaya ile sohbet ediyoruz: Kırklareli tarım ve hayvancılık merkezi... Öncelikli hedefiniz ne?- Süne mücadelesinde pilot bölge olmak istiyoruz.Nasıl?- TOBB geçen yıl Polatlı’da denedi, yüzde 85 baÅŸarılı oldu.Yeni teknik ne açıdan farklı?- Havadan ilaçlama iÅŸe yaramıyor, dar tekerlekli traktörle ilaçlama lazım.Sünenin ürüne zararı ölçülebilir mi?- Süneli buÄŸday 50-100 bin lira ucuza gider.Künyesi:Nüfusu: 350 binFabrika sayısı: 160Ticaret ve Sanayi Odası üyesi: 2 binGelir Vergisi mükellefi: 16 bin 300Ticaret Borsası üyesi: 300 kiÅŸi2003’te satılan Renault otomobil: 220 adet.Okur-yazar oranı: Yüzde 99 Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!