Kefeli: İşlerin iyi olduğunu söyleyecek kimse bulamazsınız

Güncelleme Tarihi:

Kefeli: İşlerin iyi olduğunu söyleyecek kimse bulamazsınız
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 18, 2008 00:00

Geçen ağustos ayında İbrahim Kefeli markasının ilk mağazasını açan İbrahim Kefeli, piyasada şartların çok olumsuz olduğunu belirterek "İşler çığırından çıkmaya başlamış. Talepten çok arz var. İki yıl sonra bakalım kimler ayakta kalacak. Pek çok firma elenecek" dedi.

PERAKENDE sektöründe yaşanan gelişmeleri değerlendiren İbrahim Kefeli markasının sahibi İbrahim Kefeli, mevcut durumun Türkiye’de yerli markaların bitmesine yabancı markaların daha çok pay almasına neden olduğunu söyledi. Çin faktörünün de burada çok önemli olduğuna dikkat çeken Kefeli şöyle konuştu: "Piyasada işlerin iyi oyduğunu söyleyecek kimse bulamazsınız. Şartlar inanılmaz olumsuz. Sıkıntı arz fazlalığından kaynaklanıyor. Talepten çok arz var. Ben İbrahim Kefeli mağazasını Ağustos ayında açtım. Gördüm ki işler çığırından çıkmaya başlamış. İki yıl sonra bakalım kimler ayakta kalacak. Pek çok firma elenecek. Tüketici de daha bilinçli hale geldi."

Yerliler imajı sıfırladı

Türkiye’deki yerli markaları tutarsız davranışları nedeniyle eleştiren İbrahim Kefeli, bu konuda sürekli uyarılarda bulunduğunu ancak kimsenin sözlerini dikkate almmadığını belirtti. Yerli markaların tutarsız davranışlarla imajlarını sıfırladığını kaydeden Kefeli "Bu yolda devam ederlerse varlıklarını ancak tedarikçi olarak devam ettirebilirler. Marka olmak farklı bir şey. Sorumluluk ve tutarlılık ister. Güven telkin eder. Sezonu indirimle açan bir firma marka olduğunu iddia etmemeli. Talebe göre üretim yapmak tedarikçiliktir. Marka yeni bir şey sunar ve kabul ettirir" diye konuştu.

AVM’ler tasfiye olacak

"Yeni başlangıç yaparken sektörde doğru gitmeyen şeyler vardı. On yıldır tepki veriyordum ama kimseye dinletemiyordum. Şimdi benim uyarıların bire bir oluyor" diyen Kefeli, sektörün sanayileşmesi başlangıcında bu yana yanlışlar yapıldığını, gereksiz yanlış yatırımların bugün sektörün önüne bir duvar gibi çıktığını söyledi. 1998’den sonra alışveriş merkezlerinin (AVM) getireceği büyük riskten söz ettiğini hatırlatan Kefeli şunları söyledi: "Kontrolsüz gelişen AVM yatırımlarına tepki gösterdim. Kimse kulak asmadı. Dünyadaki kriterler bizde yok. Her mahallede bir tane dediler şimdi 2-3’ü geçti. Batı Avrupa’da caddeler olduğu için AVM yapılmasına izin verilmez. Sadece şehir dışında olabilir. Alışveriş merkezlerinin çıkış yeri ABD’dir. Bilinen asgari 5 mağazanın olduğu yer alışveriş bölgesi olarak adlandırılır ve oraya AVM yapmanıza izin vermezler. Var olan AVM’nin yanına ikinci bir AVM açılması mümkün değildir. Türkiye’de AVM’lerin birbirini bölmediği, perakendeciyi sıkıntıya sokmadığı bir yapıya geçmesi gerek. Cadde mağazacılığı zaafa uğratıldı. AVM’ler gelecekte kendilerini tasfiye etmek zorunda kalacaklar"

Tam sanayileşemeden sanayi çözülmeye başladı

TÜRKİYE’
nin tam olarak sanayileşemeden sanayide çözülmeler başladığını vurgulayan İbrahim Kefeli şu değerlendirmeyi yaptı: "Biz maalesef tam sanayileşemedik ve bu süreç tamamlanmadan sanayileşmede çözülme başladı. Gelişmekte olan bir ülke üretemiyorsa,ihracat yapamıyorsa o zaman o ülkeyi zor günler bekliyor demektir. Teknoloji üretemeyen, ağır sanayisi olmayan, uluslararası marka çıkaramamamış, patenti, know-how’ı olmayan, zengin doğal kaynakları likiditeye dönmeyen ve hepsinden önemlisi hepsinden önemlisi ulusal sermayese olmayan bir ülke olarak dikkatli olmak zorundayız."

Kısa sürede markanın bağımlıları oldu

GEÇEN
yıl Ağustos’ta Bisse markasını kardeşine devrederek kendi isminde yeni bir marka yaratan İbrahim Kefeli, "Belli noktalarda mağaza açma düşüncesindeydim ama kısa zamanda inanılmaz bir patlama meydana geldi. Yan yana alışveriş merkezleri bu işin artık akılla bağdaşmayacak şekilde geliştiğini gösterdi bir mağazada kalma mecburiyeti hasıl oldu. Şimdilik toptan ile büyüyeceğiz. Gelecekte güçlü bir marka olmak için yola devam ediyoruz" diye konuştu. "Metrocitiy’deki mağazamda dünyanın önemli kumaş üreticilerinden aldığım kumaşlar ile, hazırladığımız koleksiyonla özel kişilere hitap etmek istiyorum" diyen Kefeli, biraz pahalı görünen ürünlerini bir kez alanın devamlı müşteri olduğunu söyledi. Kefeli, İbrahim Kefeli markasını müdavimleri arasında sanat ve iş dünyasından çok sayıda ünlünün olduğunu da belirtti. Üç nokta prensibini benimsediğini anlatan Kefeli, "Benim ürünüm kaliteli olacak. Modayı yansıtacak ama modası çabuk geçmeyecek" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!