GeriGündem Jazz’ın farkı motorunda
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Jazz’ın farkı motorunda

Honda’nın yeni nesil modellerinden Jazz, yakaladığı satış rakamları ile sınıfında söz sahibi otomobillerden biri haline geldi. Honda Jazz’ın bu başarısında farklı tasarımının yanı sıra 1.4 litrelik motoru 83 beygir güç üreten motor teknolojisi de etkili oldu.VTEC (Valve Technology) isimli değişken subap zamanlama sistemine sahip bu motor, tüm diğer VTEC motorlarında görülen özel bir sübap çalışma prensibine sahip. Düşük devirlerde daha kısa bir mesafede çalışan subaplar sayesinde sakin ve ekonomik bir karakter sergileyen motorun egzantrik millerindeki mekanik düzenek, motor devri yükseldikçe otomatik olarak subapların açılma mesafesini uzatıyor ve performansı artıyor. Ayrıca, bu motorda i-DSI isimli ikili ve sıralı ateşleme prensibi teknolojisi de kullanılıyor. Bu şekilde sürücüsüne sportif veya ekonomik olarak iki ayrı karakter sunan Honda Jazz, sürücüsünün tercihine göre davranıyor. 5 ileri manuel şanzımanın yanı sıra CVT isimli bir de otomatik vites seçeneği olan Honda Jazz, boyutlarından beklenmeyecek bir performans sergiliyor. 12 saniyede 0’dan 100 km/s sürate çıkabilen Honda Jazz’ın son sürati 170 km/s. Honda Jazz’da sadece tasarım ve performans düşünülmemiş. Honda Jazz’da, bu sınıf otomobiller için en önemli kriterlerden biri olan güvenlik konusuna da önem verilmiş. Jazz, çarpışma anında güvenliği kavisli burun tasarımı, orta bölüme konumlandırılmış yakıt deposu, havayastıkları, ABS, çocuk koltukları için ISOFIX, çapraz zemin ve orta direk destekleri gibi birçok aktif ve pasif güvenlik önlemine sahip olmasıyla da dikkat çekiyor. Tasarım özellikleri sayesinde boyutlarına göre geniş bir iç mekana sahip olan Honda Jazz’da yeterli bir bagaj hacmi var. Honda Jazz’ın iç mekanında Honda’nın geleneksel iç mekan tasarımı ve çizgileri görülüyor.

Kripto Para Piyasaları için Bigpara

Kripto Para Piyasaları için Bigpara

False