İzmir-Söke tren seferleri tekrar başlıyor

Güncelleme Tarihi:

İzmir-Söke tren seferleri tekrar başlıyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 27, 2008 22:36

TCDD 3'üncü Bölge Müdürü Sebahattin Eriş, İzmir- Aydın- Söke- Denizli hattında 3 Mart 2008 tarihinde tamamen durdurulan tren seferlerine 13 Kasım tarihinde yeniden başlanacağını söyledi.

Aydın Tren Garı'nda geçen 3 Şubat'ta motorin yüklü bir vagonun raydan çıkmasıyla meydana gelen tren kazasının ardından Ulaştırma Bakanlığı'nın talimatı ile İzmir- Aydın- Söke- Denizli hattında 3 Mart 2008'de tamamen durdurulan tren seferlerinin yeniden yapılabilmesi için çalışmalar aralıksız sürdürülüyor. Ortaklar- Aydın demiryolunda çalışmaların son noktaya geldiğini belirten TCDD 3'üncü Bölge Müdürü Sebahattin Eriş, demiryolunun en son teknoloji ile yenilendiğini bildirdi. Eriş, çok büyük bir olumsuzluk yaşanmadığı takdirdi 13 Kasım'da, İzmir- Aydın-Nazilli ve Söke- Aydın- Nazilli arası tren seferlerine yeniden başlayacaklarını açıkladı.

Sebahattin Eriş, Türkiye'nin ilk demiryolunun İzmir- Aydın arasında yapılan demiryolu hattı olduğunu hatırlatarak, “Genel Müdürlüğümüzün aldığı bir kararla Ortaklar- Aydın arasındaki demiryolunu hızlı tren standardı hariç Türkiye'deki en yüksek standarttaki demiryolu yapılmasına karar verildi. Bu çalışmalar yaklaşık 25 milyon dolara mal olmuştur. Konvansyonel hat dediğimiz geleneksel hat içerisinde şu an da Türkiye'de en iyi demiryolu hattı Ortaklar- Aydın arasındadır ve 160 kilometre hız yapılabilecek hale getirilmiştir. Geçtiğimiz yıllarda Ortaklar, Çamlık, Selçuk ve İzmir arasındaki yolları bitirmiştik. Ancak oralarda yaptığımız demiryolu bu kadar yüksek standartlarda yaptığımız bir demiryolu değildi” dedi.

‘EN BÜYÜK KORKUMUZ HEMZEMİN GEÇİTLER’

Eriş, ancak hemzemin geçitlerin kendilerini korkuttuğunu ifade ederek, “Bilindiği gibi Ortaklar- Aydın arasında bulunan 30 kilometrelik demiryolu hattında 29 hemzemin geçit var. Yani biz bir engelli koşu yapar gibi bir durumla karşı karşıyayız. Bir tren hızının 5 katı mesafede durabilir. Yani 100 kilometre hızla giden bir trenin durması için en az 500 metrelik bir mesafe gerekiyor. Halbuki burada neredeyse 1 kilometreye 1 hemzemin geçit düşüyor ve bu da bizim hız yapmamızı engelliyor” diye konuştu.

Aydın, İncirliova, Germencik ve Ortaklar belediye başkanlarına seslenen Eriş, “10 günlük bir süremiz var bu süre içerisinde bölgelerinde bulunan hemzemin geçitlerin en azından kaplamalarını, bordürleri ile işaretlemeleri tamamlamaları gerekiyor. Aksi halde çok büyük kazalara neden olabiliriz. Bunun için bu 10 - 15 günlük zamanı çok iyi kullanmalıyız. Bizim hemzemin geçitlerde bir şey yapma yetkimiz yok. Bu karayolunun bağlı olduğu kuruma bağlı. Ama basın ve medya her kazada demiryollarını suçladığı için Bakanlığımız hemzemin geçitlerdeki bazı çalışmaların, bizler tarafından yapılmasını ancak ilgili belediyelere fatura edilmesini istedi. Şimdi 2 milyon dolarlık otomatik bariyer inşa edeceğiz. Bu işlem sonuçlanıncaya kadar ise bu yolda hızımız 90 ile 120 kilometre arasında olacak” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!