Ä°yi öÄŸretmene iyi maaÅŸ

Güncelleme Tarihi:

İyi öğretmene iyi maaş
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 13, 2003 00:00

‘‘ÖğretmenliÄŸi kademelendireceÄŸiz. Önce 'stajyer öğretmen' olacak. Sonra sınavla 'öğretmen', belli bir süre sonra 'uzman öğretmen' ve sonunda da 'başöğretmen' olacak. Her kademede maaÅŸlar artacak.’ Milli EÄŸitim Bakanı Hüseyin Çelik, yeni öğretim yılı baÅŸlarken iyi öğretmene daha yüksek maaÅŸ vaat etti. Öğretmenlere kademelendirme uygulanacağını anlatan Çelik, kendini yenileyenlerin belirli dönemlerde yapılacak sınavı aÅŸtıklarında, bunun maaÅŸlarına da yansıyacağını söyledi. Ä°ÅŸte Bakan Çelik'in deÄŸerlendirmeleri...Öğretim yılı baÅŸlıyor, dersler boÅŸ geçecek mi? Bizde aslında kağıt üzerinde, norm kadro yapısına göre 60 bin öğretmen açığımız var. Oysa gerçekte bir yerlerde fazlalıklar var. Ä°lk ve ortaöğrenimde 13.5 milyon öğrencimiz var. 631 bin öğretmen ders veriyor. Öğretmen başına 20 öğrenci düşüyor. Bu Avrupa standardı hatta üzerindedir. 30 BÄ°N ÖĞRETMEN ATIL Peki öğretmensiz sınıflar, boÅŸ dersler nereden çıkıyor?Atamalardaki sıkıntı, birikme ve yığılmadan dolayı bazı yerlerde fazlalık var. ÖrneÄŸin, AkÅŸam Sanat Okulu vs. adıyla Ankara'da okullar var. Adı okul. Öğrencisi yok. Buralara binlerce atama yapılmış. Filanın hanımı, amcasının oÄŸlu, kızı. EÅŸ durumundan gelmiÅŸ. EÅŸi bir yargı mensubu. Bir çeÅŸit öğretmen depoları olarak kullanılıyor. Biz bu depo zihniyetine son vereceÄŸiz. Bunları dağıtacağım, bir gürültü de ondan kopacak. Birikim ve bilgisinden bu sıkıntılardan dolayı yararlanamadığımız 25-30 bin öğretmen var. Sadece Ankara'da 3-4 bin fazla öğretmen var. Biz hep diÄŸerlerine uyuyuyoruz. Adalet teÅŸkilatına, polis teÅŸkilatına, maliyeciye uyuyoruz da, uyuyoruz. Artık öğrenci teknolojiyi, interneti kullanıyor. Öğrenci öğretmenin ilersinde.DoÄŸru. Yeni alacağımız öğretmenlerde bazı ekstra özellikler isteyeceÄŸiz. Kesinlikle bilgisayar teknolojisi ile tanışmamış öğretmen atamayacağız. Bu Türkiye'nin olmazsa olmazdır.Ä°NGÄ°LÄ°ZCE AÇIÄžIBakanlığınızın her alanda öğretmen kadrosu tamam mı?16 bin Ä°ngilizce öğretmen açığı var. Ä°ngiliz dili ve edebiyatı mezunu, öğretmenlik niteliÄŸini taşıyan taÅŸ çatlasa 1000 kiÅŸi buluruz. Bilgisayar ve Ä°ngilizce konusunda Maliye Bakanlığı ile görüşeceÄŸim, usta öğreticiliÄŸin bu alanlarda da uygulanmasını istiyoruz. Aksi takdirde, bizim piyasadan alacağımız bu vasıfta öğretmen yok.ŞİDDETLE EĞİTÄ°M OLMAZTürkiye'nin bazı yerde öğretmenler çocuÄŸa ÅŸiddet uyguluyor.Åžiddetle eÄŸitim olmaz. Bu toplumsal problemdir. Öğrencileri bilgisayar disketi gibi görmeyeceksiniz. Amacımız, sen bizim için önemlisin, mesajını vermek. Biz bir taraftan baÅŸlayalım diyoruz. Bu çocuklara birileri istediÄŸi için deÄŸil, onlar layık olduÄŸu için yapalım.Stajyerlikten baÅŸlayıp başöğretmen olacaklarBunları yapabilmek için öğretmen maaşı ve vizyonu yeterli mi?Bence deÄŸil. Bu problem öğretmene mahsus deÄŸil. Ãœniversite öğretim üyesi, adliye personeli de, doktor, polis, asker de istiyor. Herkes kendi çapında haklı. Pastanın ebatını büyütmeden, pastadan bir kesime fazla verirseniz, diÄŸerinden kısmak zorundasınız. Türkiye'de uygulanan ekonomik model itibarıyla biz para basarız, veririz anlayışı demode. Bu ekonomik pastayı büyütmeden eÄŸitim çalışanları da, maliyeci de, üniversiteli de, polis de alamaz. Bu açıdan bakınca Milli EÄŸitim Bakanı olarak evet az. Biz, öğretmeliÄŸi kademelendiriyoruz. BaÅŸarı kıstasına göre deÄŸerlendireceÄŸiz. 2004'te bunu uygulayacağız. Artık, yarışmacı, rekabetçi ortamı gelecek. Öğretmen kendi alanı ile ilgili yayınları ve yenilikleri takip etmezse mesafe katedemeyecek. KatettiÄŸi zaman, maaşına ciddi iyileÅŸme olacak. Ä°lk olarak atayacağımız öğretmenler ‘stajyer öğretmen’ olacak. Bunlar bir sınava girecek ve baÅŸarılı olursa ‘öğretmen’ ünvanını alacak. Belli bir süre sonra tekrar sınava alacağız ve ‘uzman öğretmen’ olacak. Uzman öğretmenler arasında yapılacak sınavda en baÅŸarılı olanlar ‘Başöğretmen’ unvanını alacak. Tabii ki her kademe artışında maaÅŸ da artacak. Kimin ne kadar süre sonra bir üst ünvana geçeceÄŸi üzerinde çalışmalarımız sürüyor.Ä°YÄ° ÖĞRENCÄ° Ä°yi algılayan, antenleri açık, takip eden ve öğrenmek için iÅŸtahı olandır. Aldıklarını iyi hazmedip, bunu anlayıp, bilgiye dönüştürmelidir. 5 N, 1 K'ya göre düşünmelidir. Öğrenmeyi öğrenmiÅŸ öğrenci ideal öğrencidir.Ä°YÄ° BAKANÄ°yi bir Milli EÄŸitim Bakanı, çaÄŸdaÅŸ eÄŸitimi dört ayak üzerinde oturtan kiÅŸidir. Ä°yi arabalara binip, sabah akÅŸam kokteylere, merasimlere katılan bakan iyi bakan demek deÄŸildir.Torpil için gelen çokTorpil için gelenin haddi hesabı yok. Günde yüzlerce diyebilirsiniz. 32 bin kiÅŸi bize il dışı için müracaat etti. Milletvekili arkadaÅŸlardan da bir yığın, CHP'lisi, AKP’li, eski yeni bakanlardan talepler geldi. Ben Personel Genel Müdürlüğü'ne dedim ki kesinlikle puan sisteminden ÅŸaÅŸmayın. ArkadaÅŸlarımız rahatsız oldu. Yapmadık. 20 bin öğretmen aldık, incir çekirdeÄŸi kadar kuÅŸku olmadı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!