İyi kurgulanmış basın ilanının etkisini yeniden gördük

Güncelleme Tarihi:

İyi kurgulanmış basın ilanının etkisini yeniden gördük
Oluşturulma Tarihi: Mart 04, 2008 00:00

Kırmızı Ödülleri’nde ’Basında En İyi Uzun Reklam Metni’ Ödülünü ’83’üncü yıl basın ilanı’ ile Türkiye İş Bankası aldı.

Türkiye’nin en büyük reklamverenlerinden olan İş Bankası, basın ilanlarını yoğun bir şekilde kullanıyor. İş Bankası Halkla İlişkiler Müdürü Suat Sözen iletişimde düzgün Türkçe kullanımına çok önem verdiklerini vurguladı.

KIRMIZI Ödülleri’nde bu yıl verilmeye başlanan ’Basında En İyi Uzun Reklam Metni’ Ödülünü ’83’üncü yıl basın ilanı ile İş Bankası aldı. İlan sadece kısa metinle değil, uzun bir metinle de etkili reklam yapılabileceğini kanıtlar nitelikteydi. Türkiye’nin en büyük reklamverenlerinden olan İş Bankası, basın ilanlarını yoğun bir şekilde kullanıyor. İş Bankası Halkla İlişkiler Müdürü Suat Sözen iletişimde düzgün Türkçe kullanımına çok önem verdiklerini vurguladı.

HEDEF TÜM TÜRKİYE İDİ: Suat Sözen, bu basın ilanının İş Bankası’nın 83’üncü kuruluş yıldönümü vesilesiyle hazırlandığını belirterek, şunları söyledi: "Amacımız İş Bankası’nın Türkiye için taşıdığı değeri ve önemi bir kez daha vurgulayabilmek, bunu kuruluş yıldönümü vesilesiyle Türkiye ile paylaşmaktı. Bu bir ticari kampanya olmadığı için sonuçları ancak müşterilerimizden gelen beğeni ve kutlama mesajları ile izlenebildi. Biz Türkiye’nin bankasıyız, bu ilanın hedef kitlesi tüm Türkiye idi. İlanı ilk gördüğümüzde çok hoşumuza gitti."

İYİ KURGULANMIŞTI: Suat Sözen, sözlerini şöyle sürdürdü: "Hem metin olarak iyiydi, hem de amacı çok iyi anlatıyordu. Bunun yanı sıra kampanyanın ana temasıyla da çok iyi örtüşüyordu, gerçekten iyi kurgulanmıştı. Bu ilanı çok severek kullandık. Kampanyanın bütünüyle ilgili kurum içinden ve dışından da çok iyi tepkiler aldık. Yaptığımız işin doğru olduğunu zaten biliyorduk ama bunu teyit etmiş olduk."

İNTERNET SİTEMİZE İLGİ ARTTI: Suat Sözen, ilanın internette de büyük ilgi gördüğünü belirterek, şöyle konuştu:"Basın ilanının altına sayıların anlamını görmek için internet sitemize yönlendiren bir ifade de koyduk. Sitede bunu açıklayan bölümün tıklama sayıları olağanüstüydü. 15 gün takip ettik. Genelde seyir hep aşağı doğru gider, ama bu ilanda hiç öyle olmadı. Herkes merak edip izledi. Hele ilanın basında yayınlanmasını takip eden ilk pazartesi günü tıklanma rakamları inanılmazdı. Bir basın ilanının altına, içine bir teklif koymadan, devamının internet sitesinde olduğunu söylediğinizde normalde alabileceğiniz tıkların çok çok üzerindeydi. Bu, iyi kurgulanmış bir basın ilanının etkisini bize tekrar gösterdi."

Türkçe kelimeleri uzun kullandık

İŞ Bankası’nın Türkiye’nin en büyük reklamverenlerinden biri olduğunu vurgulayan Suat Sözen, şöyle konuştu: "Tüm mecralarda olduğu gibi basında da geniş bir portföyümüz var. Varlığımızı güçlü bir şekilde yansıtan, kurumun gücünü ve felsefesini anlatan kurumsal ilanlardan, bireysel, ticari, özel bankacılık gibi yarattığımız tüm yenilikler hakkında bilgi veren kampanya ilanlarına kadar uzanan bir portföy bu. Hemen her kampanyamızda basın ilanlarını kullanıyoruz. İlanlarımızda Türkçe kelimeleri iyi bir şekilde kullanma ve zorunlu kalmadıkça Türkçe kelimelerin dışına çıkmama kuralını benimsedik. İlan, kuruluş yıldönümümüz olan 26 Ağustos’ta 20’nin üzerinde günlük gazetede yayınlandı. Yaptığımız işin gerçekten hedefine ulaştığını düşünüyoruz. Yapılan bir işin ödülle manevi değere ulaşması da çok güzel."

İş Bankası’nın sadece banka olmadığını anlattık

MEDİNA Turgul DDB Reklam Ajansın’dan Reklam Yazarı Gökhan Erol, ödüllü ilanın kreatif sürecini şöyle anlattı: "83’üncü yılında Türkiye’nin en büyüğü olan Türkiye İş Bankası, bu ülke için ’büyük’ olmaktan daha ileride bir bankacılık anlayışına sahip olduğunu yansıtmak istiyordu. Bu amaçla ürettiğimiz ’Rakamlar’ kampanyasının basın ayağını oluşturan ve tüm gazetelerin arka kapaklarında tam sayfa yayınlacak bir ilan talep etti. Rakamlar, bankalarla ilgili çok önemli şeyler anlatır. Mevduat büyüklüğü, müşteri sayısı, fon yönetimindeki başarısı, kredilendirdiği kişi sayısı gibi. Ancak bir banka, rakamlarla anlatılamayacak değerlere de sahipse, yani kurumsal değerleri, çalışanlarıyla olan ilişkisi, sermaye yapısı sadece rakamlara ya da büyümeye odaklı değilse, farklılaşır. İş Bankası, böyle bir banka. Bu kampanyanın fikri de buradan çıktı aslında. Rakamların arkasına bakmaya çalıştık. Baktığımızda da, İş Bankası’nın ülkemiz için sadece bir banka olmadığını anlatacak çok şey gördük. Belki de bu yüzden en iyi uzun reklam metnini yazmayı başardık. Sadece rakamları kullanarak, sade bir uygulama olmasına özen gösterdik."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!