İşte yeni Focus Ailesi

Güncelleme Tarihi:

İşte yeni Focus Ailesi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 20, 2008 00:00

Ford’un piyasaya sunduğu 1998 yılından bu yana Avrupa’da 5 milyon adetten fazla üretilen ve Türkiye’de ise 120 bin adetlik satış rakamına ulaşan amiral gemisi Focus, 10 yıl içinde üçüncü kez yenilendi.

Üçüncü nesil Focus, Ford’un S-Max’le başlayan kinetik tasarım anlayışıyla şekillendirilirken, hatchback, sedan ve station wagon gövde tipleri aynı anda Türkiye’de satışa sunuldu. Yeni Focus’un Türkiye fiyatı 34 bin ile 44 bin 500 YTL arasında değişiyor.

Yeni Ford Focus’taki en çarpıcı değişiklik yeni dış tasarımı. Ford Avrupa tasarım ekibi birçok üreticinin yaptığı gibi sadece tamponu ya da ızgarayı değiştirmektense, "bütün araç" yaklaşımı uygulayarak "kinetik tasarım" şekil dilini dış bölüme uygulamış ve neredeyse bütünüyle yeni bir gövde oluşturmuş. Farlar, ızgara, tamponlar ve jant seçenekleri değişirken, kaporta parçalarının büyük bölümü yenilenmiş. Aracın içinde ise malzeme kalitesi geliştirilirken, konfor düzeyi yükseltilmiş. Kapılardaki yeni yumuşak üst bölüm, yeni gösterge tablosu, değiştirilen orta konsol ve yeniden tasarlanan cam ve ayna düğmeleri sayesinde değişiklikler net bir şekilde görülebiliyor,Yeni dokuma tavan kumaşı Titanium üç ve beş kapılı modellerinde yer alıyor.

2 DONANIM 3 GÖVDE

Yeni Focus ilk etapta iki donanım seçeneği ve üç gövde tipi (hatchback, sedan, station wagon) ile satışa sunuluyor. Trend serisi başlangıç modelini oluşturuyor ve ardından "tekno hisse" sahip Titanium seçenekleri ile geliyor. Yeni Focus’ta, Ghia donanımı kaldırılıyor. Titanium, bunun yerini alacak. Titanium’da far ve yağmur sensörü, Sony radyo/CD/MP3 çalar, çift bölgeli otomatik klima, elektrik ayarlı sürücü koltuğu, sürüşe duyarlı ön farlar, park sensörü gibi donanımlar mevcut. HB, Sedan ve SW olmak üzere üç kasa tipi de aynı anda satışa çıkan yeni Focus’un Sedan ile SW versiyonlarının fiyatları biribirine eşitlenmiş.

TEK OTOMATİK VAR

Yenilenen Ford Focus’ta, 1.6 litre 100 ve 115 beygir benzinli, 1.6 litre 90 ile 109 beygirlik dizel motorlar yer alıyor. 100 beygirlik motor, sadece otomatik vitesle satın alınabilirken, ileriki aylarda manuel özellikli otomatik şanzımanla satılacak bir de 2.0 litre 136 beygir dizel motor olacak.

Fiesta’nın ismi değişmiyor

Ford, 1976 yılından küçük sınıfta yer alan Fiesta’nın ismini değiştirmiyor. Mart başında Cenevre fuarında sergileyeceği yeni aracın isminin yine Fiesta olacağını belirtildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!