İşte 2006’nın yakışıklıları

Güncelleme Tarihi:

İşte 2006’nın yakışıklıları
Oluşturulma Tarihi: Kasım 30, 2005 00:00

Diğer yıllarda olduğu gibi 2006’ya da tüm motosiklet firmaları yeniliklerle giriyor. Efsane modeller renk değiştiriyor, yeni donanımlar ekleniyor, teknik özellikleri geliştiriliyor ve markaların ürün yelpazesine yeni modeller ekleniyor. İşte 2006’da kostümlerini değiştiren, kendilerini yenileyen ve aramıza yeni katılan yakışıklılardan bazıları.

Orta sınıfta BMW ‘800 S’ ile atakta
BMW’nin orta sınıfta diğer rakipleri ile yarışacak bir modeli yoktu açıkçası. Yıllardır bu sınıfta tek silindiri ile F650 rakipleri ile savaştı durdu. Geçtiğimiz senelerde yardıma gelen F650 CS de tek silindiri ile yeterince yardımda bulunamadı. Çift silindirli rakiplerinin karşısında F650’nin yorulduğunu fark eden BMW, imdada 2006 yılında çift silindiri F800 S’yi hazırlamış. F650 filan dedim, ama kafanız karışmasın F800 S’nin endurolukla alakası yok. F650 CS’nin abisi diyebiliriz.. Oldukça atletik ve spor bir model F800 S. Dış görünüşüne ilk baktığımda farları pek hoşuma gitmediyse de önyargılı olmamak lazım. Kendisi ülkemize teşrif ettiğinde bizzat göz göze gelip bir süre vakit geçirdikten sonra hakkında konuşmakta fayda var. Teknik özelliklere gelince yaklaşık 200 kg ağırlığa sahip. Üzerinde 800 cc’lik 80 beygir güç üreten Bombardier-Rotax GmbH ile ortaklaşa geliştirilmiş bir motor var. 6 ileri vites ve CS’de olduğu gibi zincir yerine kayışa sahip bu yeni motorun kapalı çevrim üç yollu katalitik konvertör, son teknoloji ürünü dijital motor elektroniği ve opsiyonel olarak sunulan ABS fren sistemi de diğer özellikleri...

Kawasaki ZZR1400 Motor: 4 silindir Motor Hacmi: 1352 cc Maksimum güç: 200 bg Maksimum tork: 100 Nm

2006 Honda CBR 600 RR Motor: 4 silindir Motor Hacmi: 599 ccAğırlık: 163 kg Maksimum güç: 117 bg Maksimum tork: 66 Nm

2006 Triump 675 Motor: Su soğutmalı DOHC, 3 silindir Motor Hacmi: 675 cc Ağırlık: 165 kg
Maksimum güç: 125 bg Maksimum tork: 72 Nm

2006 Yamaha R6 Motor: Su soğutmalı 4 silindir Motor Hacmi: 600 cc Ağırlık: 163 kg Maksimum güç: 126 bg Maksimum tork: 69 Nm

Honda CBR 1000 RR Motor: Su soğutmalı 4 silindir Motor Hacmi: 988 cc Ağırlık:179 kg Maksimum güç: 172 bg Maksimum tork: 115 Nm

Motosiklette önce güvenlik

Avrupa Birliği, üye ülkelerde (25 ülke) her yıl meydana gelen yüz binlerce trafik kazasında yaklaşık 50 bin insanın yaşamını yitirmesi üzerine harekete geçerek ilgili kişi ve kuruluşları bu konuda etkili önlemler almaya davet etti. Bu nedenle ilk olarak Avrupa Yol Güvenliği Beyannamesi hazırlanarak imzaya açıldı. İlk olarak 2001 yılında gündeme gelen AYGB’si 2003 yılından itibaren somut olarak üretici firmaların etkili projeler geliştirmesini ve uygulamasını gerektiriyor.

İşin motorcuları ilgilendiren kısmına gelince, yapılan araştırmadaki kazaların yüzde 17’sini motosikletlerin yaptığı kazalar oluşturuyor. Buradan yola çıkarak, motosiklet, moped ve scooter’lerde güvenliği destekleyen Honda, sürücü eğitimi ve toplumun bilinçlendirilmesi amacıyla yeni projelerini yaşama geçirdi.

HAVA YASTIĞI

Motosiklette öncelikle güvenliğe önem veren Honda, 2006 yılında piyasaya süreceği Goldwing modeline hava yastığı sistemi ekledi. Motosikletlerde hava yastığı kullanımının yeni olması dolayısı ile her modelde uygulanmayan bu sistemin getirecekleri hepimiz için merak konusu.

SÜRÜŞ SİMULATÖRÜ

Sürüş Eğitim Aracı, sürücülerin trafikte yaşayabilecekleri beklenen ya da beklenmeyen durumlar konusunda onların önceden fikir sahibi olmasını sağlayan bir eğitim simulatörü. Simulatör, motosiklet sürücülerinin trafiğe çıkmadan önce güvenlik önlemleri konusunda bilinçlenmesini sağlıyor. Motosiklet kontrolleri ile Honda Motosiklet Sürücü Eğitim Yazılımı’nı çalıştıran monitörlü bir kişisel bilgisayarın bileşiminden meydana geliyor. Acemi motosiklet sürücüleri, gerçek bir motosiklete binmeden önce motorlu iki tekerlekli bir taşıtı nasıl çalıştırıp kontrol edeceklerini öğrenebiliyorlar. Taşıt üzerinde daha iyi bir kontrol olanağına sahip olmaları, daha güvenli bir sürücü olmaları yolundaki ilk adım. İkinci bir adım olarak ve yalnızca Riding Trainer’e özgü olmak üzere, araç sürücünün tehlike algılama ve bilinç becerilerini geliştirmesine de yardım ediyor. Sürücü, simule edilen bir kazadan kaçınmak için karşılık vermeyi öğrenmesi gereken artan sayıda simule edilmiş trafik tehlikesine maruz bırakılıyor.

Simulatör sayesinde sürücüler temel taşıt kontrol becerileri ve trafik tehlikesinin algılama yeteneklerini geliştiriyorlar. Honda bu proje ile 2007 sonunda en az 1000 Honda Riding Trainer yazılım paketini sürücülerin hizmetine sunacak.

Seksi İtalyan, MV Agusta Türkiye’de

Uzun zamandan beri acaba bu Agusta’ları Türkiye’ye getirmeyi kim akıl edecek diye kara kara düşünürdüm. Hem Türkiye’de hem yetkili satıcısı olmaması hem de yüksek fiyatları ile ancak huzurlu uykularımdaki güzel rüyalarda karşılaştığım Agusta Brutalle ile Moto GP’ye gittiğim gün, İstanbul Park’ta yüz yüze geldim. Pistteki MV Agusta standını görünce gözlerime inanamadım. Evet, ne zamandır hayali ve fotoğrafları ile yetinmek zorunda kaldığım Agusta’lar canlı canlı karşımdaydı. Bu karşılaşmayı gerçekleştiren ise MG Agusta’nın Türkiye distribütörlüğünü alan Ulu motor. Fiyatlarından dolayı sanırım uzunca bir süre biz yine sadece bakmakla yetineceğiz, ama olsun yakınlarımızda olduğunu bilmek de güzel... Ne diyelim hoş gelmişler...
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!