Ä°nternet'ten ucuz iletiÅŸim moda oldu

Güncelleme Tarihi:

Ä°nternetten ucuz iletiÅŸim moda oldu
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 15, 2005 00:00

Görüntülü haberleÅŸme, geniÅŸbant Ä°nternet'in yaygınlaÅŸmasıyla birlikte artık çok daha kolay, ucuz ve kaliteli bir hale geldi. Ä°nternet üzerinden görüntülü iletiÅŸim uygulamaları insanların nerede olurlarsa olsunlar, arkadaÅŸları ve aileleriyle görüşebilmelerini daha kolay, ucuz ve eÄŸlenceli hale getirdi.Buna paralel olarak "daha iyi bir PC kullanım deneyimi için" sloganı ile yüksek teknolojili ve özgün tasarımlı çevre birimleri üreten Logitech'in tüm dünyada satışını gerçekleÅŸtirdiÄŸi "webcam" sayısı 25 milyonu geçti.Giderek yaygınlaÅŸan görüntülü haberleÅŸme ve iletiÅŸim uygulamaları insanların nerede olurlarsa olsunlar, arkadaÅŸları ve aileleriyle görüşebilmelerini daha kolay, ucuz ve eÄŸlenceli hale getirdi. Görüntülü iletiÅŸimin günümüz dijital yaÅŸam tarzının doÄŸal bir parçası haline gelmesi ile birlikte, webcam'ler PC kullanıcıları için temel bir ihtiyaç haline geldi. IDC araÅŸtırma ÅŸirketine göre 1998'den bu yana dünyada satılan webcam'lerin yaklaşık yüzde 37'si Logitech markasına sahip. Pazar liderliÄŸini sürdüren Logitech, 2004 yılında satılan tüm webcam'lerin yüzde 38'ini üretti. 2004 yılında Ä°nternet üzerinden anında görüntülü iletiÅŸim özellikle MSN Messenger kullanıcıları arasında büyük bir popülerlik kazandı. Webcam satışlarının 1999'da 2.9 milyon olan satış adedi her yıl yaklaşık yüzde 44 oranında büyüyerek 2004 yılında 18 milyon adede yükseldi. PC çevre birimleri alanında teknoloji lideri olan Logitech'in dünya çapındaki, webcam satışları 25 milyonu aÅŸtı.Multimedya ürünlerinde uzmanlaÅŸmaYenilikçi webcam teknolojisi ve özgün tasarımları ile çok sayıda ödül alan Logitech, aynı zamanda pazardaki ilk renkli dijital PC kamerasını üreten ve tümleÅŸik mikrofona sahip ilk PC kamerasını satışa sunan marka oldu. Logitech, görüntülü mesajlaÅŸma ve görüntülü telefon görüşmesi gibi teknolojileri geliÅŸtirmek için endüstri ile yaptığı iÅŸbirliÄŸi çalışmaları ile, IDC'nin 2005 yılında dünya çapında 1.2 milyar dolar olacağını tahmin ettiÄŸi webcam pazarının geliÅŸimine katkıda bulundu. Hızlı Sistem Logitech Ãœrün Yöneticisi Bora Demirkan, Logitech ürünlerinin Türkiye bilgisayar pazarında özgün tasarımları, yüksek teknolojileri ve makul fiyatları ile büyük bir baÅŸarı yakaladığını söyledi. Logitech'in vizyonunda webcam'lerin bir klavye ya da mouse gibi, dijital hayat tarzının temel bir parçası olarak görüldüğünü vurgulayan Demirkan, Türkiye'de Logitech ürünlerinin baÅŸarısının daha da artacağını belirtti.   Görüntülü iletiÅŸim zamanıHızlı Ä°nternet altyapısı, net üzerindeki görüntülü iletiÅŸimin kalitesini büyük oranda artırdı. IDC araÅŸtırma ÅŸirketine göre, 2004 yılı sonu itibariyle dünya çapında 124.3 milyon evde geniÅŸbant Ä°nternet eriÅŸimi var. Bu, 2003 yılına göre yüzde 47'lik bir büyüme anlamına geliyor.Webcam'ler için geliÅŸtirilen uygulamalar, bilgisayarların birbirleriyle aÄŸ üzerinde iletiÅŸim kurabildikleri ilk günlerden bu yana hızlı bir artış gösterdi. Anında mesajlaÅŸma programları video aktarımı fonksiyonlarını 2001'de kazandı. Aralık 2004 itibariyle, MSN Messenger'da 27 milyon webcam kullanıcısı günde ortalama 7 milyon canlı webcam baÄŸlantısı gerçekleÅŸtirdi. Logitech VideoCall yazılımı ise, geniÅŸbant Ä°nternet eriÅŸimi ile görüntülü haberleÅŸmeyi bir sonraki aÅŸamaya taşıdı. Yüksek kalitede video eriÅŸimini, çok daha kaliteli ve senkronize bir hale getiren VideoCall, görüntülü haberleÅŸmeyi anında mesajlaÅŸma programlarındaki gibi sadece bir kullanıcı hesabı ile mümkün kılıyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!