Hoşçakalın Yusuf Bey

Güncelleme Tarihi:

Hoşçakalın Yusuf Bey
Oluşturulma Tarihi: Şubat 09, 2003 00:00

Bir bilseniz...Bazı insanları anlatmak ne kadar zordur.Bin övgü cümlesi yetmez.Bin sevgi sözcüğü bir şey ifade etmez.O öyle birisidir.Güçlü kişiliği, yüksek terbiyesi, mükemmel iş ahlakı, sonsuz dürüstlüğü yaşamının sıradan rütbeleridir.Gencecik bir mühendis olarak başladığı THY'de tırnakları ile kaza kaza yükseldi.Şirketin en uzun süreli Genel Müdürü oldu.Yusuf Bolayırlı geçtiğimiz haftanın sonunda veda etti.Boynuna çicekler takıp, bulutları ayağının altına sermek isterdim.Uçak motorlarından bir orkestra kurup, neşeli bir veda şarkısı çalmak isterdim.Ama hiçbirisi olmadı. Yani bunu yapamadım. Hüzünlendim.Bizim Fatih Altaylı'nın dediği gibi, yaşarken birbirimizi sevdiğimizi söylemek ne zor geliyor hepimize.Hiç olmazsa bunu becerdim. Açıp telefonu bunu söyledim... İlk kez hiç zorlanmadım.DÖNÜŞLERİNİ BEKLERDİYusuf Bolayırlı 1969 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Makine Fakültesi Uçak Bölümü’nden mezun oldu. Bir süre asistanlık yaptı. 1973-1974 yılları arasında bir özel kuruluştaki bakım mühendisliğinin ardından THY'ye girdi. Atölye mühendisi olarak başladı, bakım üssündeki değişik birimlerde çalıştı. 1988 yılında THY'nin en önemli görevlerinden biri olan Genel Müdür Teknik Yardımcılığı’na atandı. Bugün filolardan çıkmış hatta artık hiç kullanılmayan uçaklardan başlayarak, günümüzün modern yolcu uçaklarına kadar geniş bir yelpazede büyük sorumluluklar üslendi. Her parçayı tanıdı, her uçağı kendi çocuğu gibi izledi.Hangi uçakla ilgili ne sorsanız hiçbir kayda bakmadan ezbere söyler. Filo büyüdü, yeni nesil uçaklar geldi ama hala hangisini sorsanız şirket portföyüne girdiği andan sonraki her değişikliği soluksuz anlatır.Sonraki yıllar Yönetim Kurulu üyeliği ve iki kez uzun süreli Genel Müdür Yardımcılığı görevlerinde bulundu. Ve ilk kez teknikten gelen bir kişi şirkette Genel Müdür oldu. Yusuf Bolayırlı Ağustos 1997'de üslendiği Genel Müdürlük görevini geçen hafta sonuna kadar sürdürdü.Onun uzun yıllar sürdürdüğü bir başka görev daha vardı. Her uçağının dönüşünü beklerdi. Düşünün siz bir yolcunuzu beklerken nasıl da heyecanlanırsınız.. O her gün 65 uçağın dönüşünü, binlerce yolcunun gelişini beklerdi. Bir kaç kez kalbi tekledi, yüksek tansiyonu vücuduna yerleşti. Yaşanan bir uçak kazasından sonra onun o an yaşamadığını da gördüm.BİR ÖĞRETMENDİNeredeyse bir ömür verdiği THY'de öğrendiği her şeyi başkalarına da öğretti. Dünyanın çeşitli yerlerindeki uçak fabrikalarında adı her zaman saygıyla anılan bir mühendis oldu. Devletin mayın tarlasında çalışırken, her zaman kurallar içinde kalarak şirketini özel bir şirket gibi yönetmeye çalıştı. Kader birliği yaptığı THY Yönetim Kurulu Başkanı Cem Kozlu ile birlikte THY'yi büyük bir değişimle yepyeni bir vizyona taşıdı. Yeni uçaklar, kárlılık, THY'nin yükselişinde hep büyük roller oynadı. Bugün THY dünyanın dört bir yanına sefer yapan büyük bir havayolu oldu. Yolcu kapasitesi yüksek, yetenekli personeli ile çoğu kez Avrupa'nın dokuzuncu havayolu olarak yerleştiği konumunu tüm ekonomik krizlerde korudu.Ben de ondan çok şey öğrendim. Sorduğum her soruya doğru cevap aldım. Havacılıkla ilgili önemli bir süreci birlikte yaşadık. İkimiz de detaylara meraklıydık. Binlerce detayı tartıştık. O artık emekli bir Havayolu Genel Müdürü. Bunu kabullenmesi çok kolay oldu. Çünkü hayatı içine sindirmişti, makam tutkusu yoktu, sıradan bir adam olarak yaşamak onun yaşam biçimiydi zaten. Evet, hoşçakalın hocam.Öğrettikleriniz için hakkınızı helal edin lütfen.ANKARA’DA MODEL UÇAK MEYDANIAnkara'nın Ahiboz ilçesinde işadamı Nurettin Kipman radyokontrol uçaklar için ' Kokpit' adı verilen bir meydan hazırladı. Model uçakçılığa olan merakı Nurettin Kipman'ın mükemmel bir tesis oluşturmasına yol açtı. Her büyüklükte radyo kontrol tipi uçağın inebileceği kadar uygun bir pisti, yakıt deposundan küçük bir binasına kadar her şeyi olan meydan, bir hobi merkezi haline geldi.Hafta sonu bir araya gelen havacılığa meraklı işadamları burada radyo kontrollü model uçak ve helikopterlerine heyecan verici uçuşlar yaptırıyorlar. Havalar düzelince bir de çapraz pist yapılarak yan rüzgarda da radyo kontrol uçaklar uçurulabilecek. 80 metre uzunluğunda pisti olan bu meydanın gelecek günlerde resmi açılışı yapılacak.Nurettin Kipman, oğlu Yiğit Kipman, Feyzan Erel ve oğlu Mehmet Erel, Murat Özcivelek ve oğlu Can, murat Ulus, Erdoğan ve Erkan Menekşe, Alişan Soylu gibi çok sayıda meraklının hafta sonlarını geçirdiği model uçak havaalanına, uçurulması ciddi bir eğitim gerektiren radyo kontrollü uçaklar için gelecekte bir de simülatör konacak.HAVAALANI, HAVALİMANI EKSİKLERİADANA: STAR çizilmesi, mania haritaları , 23 istikametine de yaklaşma planı hazırlanması, frenleme ölçümü.ADIYAMAN: SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, frenleme ölçümü, her iki istikamette de direkt yaklaşma sağlayan VOR usüllerinin tesis edilmesi, yakıt temini.AĞRI: SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, frenleme ölçümü.BALIKESİR: SID/STAR çizilmesi, mania haritalarının üretilmesi, frenleme ölçümü.BATMAN: SID/STAR çizilmesi, mania haritalarının, yangın kategorisinin en az altı (6) seviyesine çıkarılması, frenleme ölçümü.DENİZLİ: STAR çizilmesi, mania haritaları, frenleme ölçümü.DİYARBAKIR: SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, 34 istikametine mutlaka ILS (Instrument Landing System) inşa edilmeli, frenleme ölçümü.ELAZIĞ: SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, pistin uzatılması, her iki istikamette de direkt yaklaşma usülleri tesisi, frenleme ölçümü.ERZİNCAN: SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, direkt yaklaşma usüllerinin tesis edilmesi, frenleme ölçümü.ERZURUM: STAR çizilmesi, mania haritaları, geniş olan 08L/26R pisti üzerinde ki kayganlığın giderilmesi, frenleme ölçümü.GAZİANTEP: STAR çizilmesi, mania haritaları, ILS tesis edilmesi.ISPARTA: SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, frenleme ölçümü.İZMİR: Mania haritaları, 16 istikametine de ILS tesisi, frenleme ölçümü.KAHRAMANMARAŞ: SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, direkt yaklaşma usüllerinin tesisi, frenleme ölçümü.KARS: STAR çizilmesi, mania haritaları, frenleme ölçümü.KAYSERİ: SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, yeni pist için ILS tesisi, frenleme ölçümü.KONYA: SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, frenleme ölçümü.MALATYA: SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, frenleme ölçümü.MARDİN: SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, direkt yaklaşma usülleri, yakıt, frenleme ölçümü.MİLAS: Mania haritaları, frenleme ölçümü.MUĞLA: Mania haritaları, frenleme ölçümü.NEVŞEHİR: SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, diğer istikamette de yaklaşma usülleri, frenleme ölçümü.ŞANLIURFA: STAR çizilmesi, mania haritaları, diğer istikamette de yaklaşma usülleri, frenleme ölçümü.SİİRT: Pist yerinin değişmesi, pist uzatılması, SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, direkt yaklaşma usülleri, frenleme ölçümü.SİNOP: Pist uzatılması, SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, direkt yaklaşma usülleri, frenleme ölçümü.SİVAS: SID/STAR çizilmesi, mania haritaları, direkt yaklaşma usülleri, frenleme ölçümü, taxi yollarının genişletilmesi, apron aydınlatması temini.ÇORLU: STAR çizilmesi, yangın katagorisinin yükseltilmesi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!