Havada dondular

Güncelleme Tarihi:

Havada dondular
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 15, 2005 00:00

Kıbrıs Rum uçağı, dün Atina yakınlarında 121 kiÅŸiyle çakıldı. Kazadan kurtulan olmadı.     Bir yolcu kazadan önce ÅŸu mesajı geçti: Donuyoruz. Pilot mosmor, ikinci pilot baygın. Elveda.CEP MESAJI  Uçağın içi soÄŸuk. Çok üşüyoruz. Donuyoruz. Pilot mosmor, ikinci pilot baygın. Elveda... F-16 PÄ°LOTU (Havada yakından görerek) Kaptan yerinde yok. 2. pilot iki büklüm. Maskeler çıkmış.  UÇAÄžIN PÄ°LOTU (Helios adlı ÅŸirkete ait uçak Rum hava sahasından ayrılmadan önce) Klimada sorun varKIBRIS Rum Kesimi’ndeki Larnaka’dan Atina aktarmalı Prag’a gitmekte olan, özel havayolu ÅŸirketi Helios’a ait Boeing 737-300 tipi yolcu uçağı dün Atina’nın 30 kilometre kuzeyindeki Grammatikos’a 2 kilometre kala ormanlık alana çakıldı. Saat 12.15’te düşen uçaktaki 115 yolcu ve 6 mürettebattan kurtulan olmadı. Yolculardan 48’inin çocuk olduÄŸu iddia edilen uçağın yere çakılmasından sonra meydana gelen patlama sonucu uçağın parçaları iki kilometrelik alana dağıldı. Ancak yolcuların kazadan çok önce oksijen yetersizliÄŸi ya da donarak feci ÅŸekilde can verdikleri ihtimali ortaya atıldı. ATÄ°NA’DA ALARM Helios Havayolları’na ait uçak dün saat 10.07’de Larnaka’dan havalanarak saat 10.37’de Yunan hava sahasına girdi. Atina havaalanı kontrol kulesi, iniÅŸ için gerekli talimatları iletmek için Rum yolcu uçağıyla temas kurmak istedi, ancak cevap alamadı. Atina Havaalanı alarm durumuna geçerken, Larnaka Havaalanı ile temasa geçildi. Uçağın Rum hava sahasından ayrılmadan önce pilotun ‘klimada sorun var’ dediÄŸi bilgisi ulaÅŸtı. JETLER HAVALANIYORBunun üzerine geçen yılki Olimpiyat Oyunları nedeniyle uygulanan hava savunma ÅŸemsiyesi operasyonu baÅŸlatıldı. Uçağın hava korsanları tarafından kaçırılma ve Atina’ya düşmesi ihtimalleri gözönüne alınarak Yunan Hava Kuvvetlerine ait iki F-16 savaÅŸ uçağı havalandı. Bir süre sonra Rum yolcu uçağı Yunan hava sahasında seyir halinde bulundu. F-16 pilotları, Rum uçağına yaklaÅŸtığında, uçağın kaptan pilotunu yerinde göremedi, ikinci kaptanın da baygın ve uçaktaki oksijen maskelerinin de açılmış durumda olduklarını belirledi. Yunan hükümet sözcüsü de gece yaptığı açıklamada pilotların uçağın düşmeden önce, yolcu veya mürettebattan olduklarını bilmedikleri iki kiÅŸiyi kokpitte uçağın rotasını düzeltmeye çalışırken gördüklerini açıkladı. Yunan savaÅŸ uçakları başıboÅŸ uçan uçaÄŸa refakat ederken uçak bir süre sonra yere çakıldı. SavaÅŸ uçaklarının pilotları, Rum uçağını buldukları andan son anına kadar 44 dakika görüntülediler. ARIZA SABIKALISIEn güçlü senaryoya göre, havalandırma sisteminin bozulması nedeniyle uçakta baÅŸka arızalar da meydana geldi ve yolcularla mürettebat hem donarak hem de oksijen eksikliÄŸi yüzünden öldüler. Uçak yolcularından birinin Atina’daki kuzenine ‘Çok üşüyoruz. Donuyoruz. Pilot mosmor, ikinci pilot baygın. Elveda’ ÅŸeklinde cep telefonundan gönderdiÄŸi mesaj da bu ihtimali güçlendiriyor. Helios Havayolları’yla iki hafta önce Atina’dan Larnaka’ya uçan bazı yolcular ise, o seferde de klima cihazındaki arıza nedeniyle üşüdüklerini söylediler. Rum UlaÅŸtırma Bakanı Haris Thrasu, uçağın havalandırma sistemindeki arıza nedeniyle bakım gördüğünü ve seferlerine henüz birkaç gün önce yeniden baÅŸladığını doÄŸruladı.TERÖR Ä°HTÄ°MALÄ° YOKRum uçağının düştüğü haberinin Atina’da duyulmasıyla muhtemel bir terör ya da sablotaj ihtimali üzerinde de duruldu. Ancak bu iddialar Atina ve Rum yetkilileri tarafından doÄŸrulanmadı. Acı haberin duyulmasından sonra Larnaka havaalanında, kazada ölenlerin yakınları olay çıkarttılar. Helios ÅŸirketi yetkililerini linç edilmekten polis kurtardı. Feci kazadan sonra Yunanistan’da ve Rum Kesimi’nde yas ilan edildi. Yunanistan’da 16 AÄŸustos’ta bayraklar yarıya indirilecek ve saat 12.00’de 3 dakikalık saygı duruÅŸunda bulunulacak. KKTC CumhurbaÅŸkanı Mehmet Ali Talat, Rum Yönetimi Lideri Tasos Papadopulos’u telefonla arayarak baÅŸsaÄŸlığı dileÄŸinde bulundu. Papadopulos, Talat’a teÅŸekkür etti. KKTC DışiÅŸleri Bakanı Serdar DenktaÅŸ da Papadopulos’a baÅŸsaÄŸlığı mesajı gönderdi. ParamparçaUçak yere çakılır çakılmaz paramparça oldu. Amatör bir kamerayla çekilen bu kanat parçası gibi, uçağın irili ufaklı birçok parçası geniÅŸ bir araziye dağıldı. Bir tekerleÄŸi de köyün sahil yolunun kenarına düştü.1998 model orta mesafe uçağıATÄ°NA yakınlarına düşen uçağın 1998 model olduÄŸu tespit edildi. Helios Havayolları«nın Alman Structured Finance ÅŸirketinden kiraladığı 5B-DBY tesçil iÅŸaretli uçak Deutche BA, ÅŸirketinde kullanıldıktan sonra 2004«te Helios«a kiralanmıştı. Dünyanın en çok satan yolcu uçağı olan 737«lerin ikinci nesline ait bir model olan 300 serisi kısa ve orta mesali uçuÅŸlarda kullanılıyor. TEKNÄ°K ÖZELLÄ°KLERÄ° Seyir Sürati: 908 km/saat, Menzili: 3 bin 362 km, BoÅŸ Ağırlığı: 32 bin 881 kg., Maksimum Ağırlığı: 56 bin 740 kg., Kanat Açıklığı: 28.88 metre, Gövde UzunluÄŸu: 33.4 metre, Yolcu Kapasitesi: 2 sınıfta 128, tek sınıfta 140.Az daha Atina’ya düşecektiAtina yakınlarındaki sahil köyü Grammatikos’ta kırsal alana düşen uçağın gövdesi bir yana kuyruÄŸu bir yana saçıldı. Uçağın yerleÅŸim yerlerini kıl payı geçerek boÅŸ araziye düşmesi daha büyük bir faciayı ÅŸans eseri önledi. Uçağın düştüğü yerdeki yangını söndürmek için bölgeye havadan ve yerden itfaiye araçları gönderildi. Uçakta yakınlarını kaybedenler sinir krizleri geçirdi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!