Harem-Tuzla tramvay projesi hayata geçiyor

Güncelleme Tarihi:

Harem-Tuzla tramvay projesi hayata geçiyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 22, 2001 00:00

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, Harem-Tuzla arasında yapımı planlanan raylı sistem projesine Bayındırlık ve İskan Bakanı Koray Aydın'ın prensipte ''olur'' dediğini belirterek, ''İmza atmadık, ama son noktaya geldik. Zannediyorum 1 ay içinde tamamlanır'' dedi.

Gürtuna, ilk etapta Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'nın E-5'in tahsisi için kendilerinden 70 trilyon lira istediğini, ancak daha sonra bu rakamın 30 trilyon liraya kadar indiğini ifade ederek, ''Biraz daha inmelerini istiyoruz'' diye konuştu.

Bakanlıktan 2 yıldan beri Samandıra'daki gişelerin Tuzla'ya kaydırılmasını da istediklerini anlatan Gürtuna, böylece TEM'in Kartal-Pendik-Maltepe bağlantısının daha rahat olmasını ve TEM'i kullanan vatandaşların Tuzla'ya kadar ücret ödemeden gitmelerini istediklerini bildirdi. Gürtuna, gişelerin kaydırılmasının bedelinin yaklaşık 20 trilyon lira olduğunu ve bakanlığın kendilerinden bu parayı da istediğini kaydetti.

Devir işlemiyle E-5'in sorumluluğunu da üstleneceklerini vurgulayan Gürtuna, ''İstanbul trafiğini hafifletmenin, bu problemi çözmenin başka yolu yok. Mutlaka doğu-batı, kuzey-güney istikametlerine, birbirine entegre raylı sistemleri üretmemiz lazım. Bunun da en ana arterlerinden biri Harem-Tuzla raylı sistemi'' şeklinde konuştu.

Gürtuna, bu hattın ardından Anadolu yakasında Üsküdar-Ümraniye, Avrupa yakasında da Vezneciler-Sultançiftliği hatlarına başlayacaklarını söyledi. Taksim-Yenikapı metro hattını bitirmek için hızla çalıştıklarını, ayrıca İstanbul Büyük Otogarı'ndan itibaren Bağcılar-İkitelli-Olimpiyat Köyü'ne gidecek hattın yapımına başlayacaklarını anlatan Gürtuna, ''Bu hatlar, ana sistemleri taşıyacak omurgalar. Bunlara bağlı olarak yan sistemleri geliştireceğiz. Bu bakımdan E-5, olmazsa olmaz şartlarımızdan'' dedi.

Toplam uzunluğu yaklaşık 22 kilometre olan Harem-Tuzla arasına, raylı sistem projesi çerçevesinde 16 istasyon yapılması planlanıyor. 132 araçla saatte ortalama 38 kilometre hızla hareket edecek olan tramvaylar, 35 dakikada son durağa ulaşacak.

Mevcut koşullarda toplam 913 toplu taşıma aracıyla ve üç şerit kullanılarak saatte 12 bin yolcu taşınmasına karşın, raylı sistemin hizmete girmesiyle saatte 35 bin yolcu taşınabilecek.

Galata Köprüsü bitmeyen yılan hikayesi

Ali Müfit Gürtuna, Galata Köprüsü'nün de İstanbul'da ''bitmeyen bir yılan hikayesi'' olduğunu ifade ederek, şunları kaydetti:

''Orada bizim sorumluluğumuz olmadığı halde, 1.8 trilyon liralık bir yükümlülüğü üstlendik ki iş neticeye bağlansın ve bir an evvel köprünün bu problemi bitsin diye. Aksi halde köprüyü tamamen kaybetme tehlikesi vardı. Elimizden geldiği kadar fedakarlık göstererek olayların çözümüne katkıda bulunmaya çalışıyoruz. Galata'da çalışmalar sürüyor, ama orada problem hala var.''

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!