GM, Hummer ve Caddilac’ı doğrudan satışa koyacak

Güncelleme Tarihi:

GM, Hummer ve Caddilac’ı doğrudan satışa koyacak
Oluşturulma Tarihi: Şubat 25, 2008 00:00

GM, bugüne kadar Türkiye’ye kendisi tarafından getirilmeyen Corvette, Cadillac, Camaro ve Hummer’ı 2009’dan itibaren satışa sunuyor. GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, "Türk tüketicisi otomotiv dünyasının en önemli yıldız modellerine hazır olsun" dedi.

GENERAL Motors (GM) Türkiye’ye Amerikan çıkarması yapmaya hazırlanıyor. 2009 başında önce Amerikan spor otomobili ikonu Corvette’i Türk pazarına sunacak GM, ardından sırasıyla önce lüks markası Cadillac’ı, sonra Hummer’ı ve son olarak bir başka yıldız modeli Camaro’yu Türk tüketicisiyle buluşturucak. GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, "Türk tüketicisi otomotiv dünyasının en önemli yıldız modellerine hazır olsun" dedi.

4 YENİ MODEL: GM, Fransa’nın Marsilya şehrinde düzenlediği ’4 to drive’ isimli organizasyonla, yeni Opel Agila, yeni Saab 9-3, Corvette ve yeni Chevrolet Aveo modellerini tanıttı. Uluslararası basın mensupları 4 yeni modeli hem Marsilya’da hem de Formula 1’in patronu Bernie Ecclestone’nin sahibi olduğu Paul Richard pistinde test etti. Organizasyonda GM’nin Türkiye’ye ilişkin proje ve hedeflerini anlatan Özcan Keklik, 2008 yılında toplam pazarın 680-700 bin adet seviyelerinde olmasını öngördüklerini söyledi. Keklik, "Biz de 3 markamızla (Opel, Chevrolet, Saab) toplam pazarda yüzde 7’lik pazar payı hedefliyoruz" diye konuştu.

CHEVROLET OPEL’İ YAKALAR: Türkiye’de Opel’in amiral markaları olmaya devam edeceğini söyleyen Keklik, Chevrolet’nin ise adet olarak önümüzdeki 3-4 yıl içinde Opel’e yaklaşacağını söyledi. Keklik şöyle konuştu: "Chevrolet markasının Türkiye’de geçmişi olduğu için marka bilininirliği fazlaydı. GM, Daewoo’yu satın aldıktan sonra Kore’de Avrupa pazarı için Chevrolet markasıyla otomobil üretmeye başladı. Türkiye’ye Chevrolet modellerini sunduğumuzda, markanın gücüyle büyük bir talep yaşandı. Ancak daha sonra küçük dizel motorun olmaması ve tüketicilerin gerçek Amerikan aracı beklerken Chevrolet’nin Kore’de üretildiğini öğrenmesiyle satışlarda biraz düşüş yaşandı." Avrupa için üretilen tüm yeni Chevrolet modellerinde artık tam anlamıyla GM damgasının olduğunu kaydeden Özcan, yeni Aveo’nun ise Avrupa’da üretilen ilk Chevrolet olduğunu söyledi. Özcan, hem Avrupa’da üretilen Chevrolet’ler hem Amerika’dan getireceğimiz ünlü modeller hem de küçük dizel motorların piyasaya çıkmasıyla pazar paylarında sıçrama olacağını söyledi.

50 ADET CORVETTE SATARIZ: Türk tüketicisinin önümüzdeki yıl otomotiv dünyasının ikonlaşmış modellerine hazır olmasını kaydeden Keklik, bu konuda şu açıklamayı yaptı: "Biz 2008 sonu veya en geç 2009 başında önce Corvette’i Türkiye’de satışa sunmak istiyoruz. 2009’da bu modelden 50 adet satmayı hedefliyoruz. Özellikle İstanbul ve Ankara’daki bayilerimiz Corvette’e yoğun ilgi gösteriyor. Corvette’in ardından GM’nin lüks markası Cadillac’ı Türkiye’de lanse edeceğiz. Cadillac konusunda çalışıyoruz ama önce Escalade’yi getirebiliriz. Yine 2009 yılında önce Hummer’ı ve ardından yine ikonlaşmış spor modelimiz Chevrolet Camaro’yu Türkiye’de piyasaya sunacağız. Bu model ve markalar Türkiye’de GM’nin imajına ve satışlarına önemli katkı sağlayacak." Keklik, Amerikan markalar için ayrı ve farklı bir showroom konsepti hazırlayacaklarını ve tüm Amerikan modellerin birlikte sergileneceğini söyledi. Corvette’in Avrupa’da fiyatı 60 bin Euro’dan başlıyor. Türkiye’de ise yüksek vergiler nedeniyle 150 bin Euro’yu bulması bekleniyor.

Türkiye’ye yeni marka getirmenin maliyeti 6 milyon doları buluyor

GM Türkiye Genel Müdür Özcan Keklik, Türkiye pazarına yeni bir otomobil markası getirmenin maliyetinin 5-6 milyon doları bulduğunu belirtti. Keklik, "Bu rakam başta imaj ve marka yatırım olmak üzere, bayi teşkilatının kurulması, satış sonrası ve yedek parça altyapısının oluşturulması için en az gereken miktar. Bu yüzden yeni bir marka getirmek sanıldığı kadar kolay bir süreç değil. Biz de bu yüzden Amerikan markalarını Türkiye getirme konusunda uzun bir araştırma dönemi yaşadık. Çünkü bu yatırımlarla birlikte bayinizinde geri dönüş alabilmesi gerekiyor."

Dünyanın en cimri Chevrolet’si Nisan’da Türkiye’ye geliyor

Chevrolet’nin 2002 yılından bu yana 440 bin adet satış rakamına ulaştığı küçük sınıftaki temsilcisi Aveo tamamen yenilerek Avrupai bir görünüme kavuştu. GM’nin Varşova’da ürettiği yeni Aveo, Chevrolet’nin Avrupa’da üretilen ilk modeli ünvanına sahip oldu. Nisan ayında Avrupa’yla aynı anda Türkiye’de satışa sunalacak yeni Aveo’nun en güçlü yönü yüzde 10 daha az tüketen 1.2 ve 1.4 litrelik yeni motorları. Yeni Aveo’da beygir güçleri 84 ve 102 beygire çıkarken 100 kilometre de tüketimi 5.5 litreye düşürüldü. Böylece yeni Aveo, Chevrolet’nin dünyadaki en cimri modeli olacak. GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, yeni Aveo’dan 2008 yılında 1500 adet satmayı hedeflediklerini belirterek, "Aveo’nun Sedan modeliyle birlikte toplamda bu yıl 3500 rakamına ulaşmayı düşünüyoruz. Yeni hatchback Aveo Captiva’yla birlikte pazardaki en çok satan modelimiz olacak" diye konuştu.

Yeni Agila yıl sonu, 4 çeker Saab ise yazın yola çıkıyor

GM’nin Marsilya’da tanıttığı küçük sınıfta yer alan ikinci nesil Opel Agila, 2008 yılının sonunda Türkiye’de sadece otomatik şanzımanla satılmaya başlanacak. GM Türkiye yetkilileri, yeni Agila’nın küçük sınıfta yer alan başarılı modelleri Corsa’nın satışlarını etkilememesi için özel bir fiyat için merkezle pazarlık yaptıklarını söylüyor. Saab’ın yeni geliştirdiği akıllı 4 çeker sistemi XWD’nin yer aldığı yeni 9-3 modeli ve 2 bin adet üretilecek özel Turbo X modeli yaz aylarında satışa sunulacak. XWD sistemi İsveçte’te buzlu ve karlı yol şartları dikkate alınarak her durumda otomobilin çekişini korumaya amaçlayan bir teknolojiye sahip.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!