Fransa’da panik: Vatan tehlikede

Güncelleme Tarihi:

Fransa’da panik: Vatan tehlikede
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 25, 2001 00:00

Fransız Tarım Bakanlığı için hazırlanan bir rapor, birkaç yıldır bilinen bir gerçeÄŸin Liberation Gazetesi'nin manÅŸetine taşınmasına vesile oldu. Gazete, iç sayfada yayımladığı büyük habere de ÅŸu baÅŸlığı attı: Åžarabın vatanı tehlikede. Çünkü son üç yılda Fransız ÅŸarabının Ä°ngiltere'deki pazarı yüzde 26-30 azalmış durumda. Bakanlığa yollanan raporda Fransız ÅŸarapçılar açıkça aÄŸustos böceÄŸine benzetiliyor. AÄŸustos böceÄŸi çalıp oynarken, harıl harıl çalışan karıncalar ise Kaliforniya, Åžili ve Avustralya ÅŸarap üreticileri...Åžarap üretmeyen, ama bol bol tüketen Ä°ngiltere önemli bir gösterge. Fransa'ya son uyarı da bu yakın komÅŸusundan geldi. Onlarca yıldır, Fransız ÅŸarap üreticileri Ä°ngiltere'nin baÅŸtacıydılar. Ancak artık, bir zamanlar küçümsedikleri rakiplerinin korkutucu hale geldiÄŸini kabul etmek zorunda kaldılar.Fransa Tarım Bakanlığı'nın hazırladığı son raporunun baÅŸlığı da, bu durumu bütün açıklığıyla ortaya koyuyur: Fransız ÅŸarapları ihracat pazarlarında nasıl daha iyi konumlandırılabilir?Ä°ÅŸte bu rapor, ülkenin önemli gazetelerinden Liberation'un konuyu kapağına taşımasına neden oldu. Ä°ngiliz ÅŸarap pazarındaki son vaziyet, Fransızları paniÄŸe sevketti. Çünkü son üç yılda bu ülkedeki pazarlarının yüzde 26 ile 30 arasında küçüldüğünü gördü Fransızlar. Languedoc-Roussillon bölgesi yüzde 30'lık kayıpla başı çekiyordu. 2000 yılında bu ülkeye yapılan Fransız ÅŸarabı ihracatı 13.7 milyon hektolitreyi ancak buluyordu, oysa 1998'de rakam 15 milyon hektolitreydi. AÄžUSTOS BÖCEĞİJacques Berthomeau Tarım Bakanlığı'na yazdığı raporda Fransız üreticilerinin tavırlarını tanımlarken ‘‘hikayedeki aÄŸustos böceÄŸi gibi çalıp oynayan, kaygısız’’ ifadesini kullandı. Åžu anda bile yıllık 30 milyar Frank (4.6 milyar Euro) ihracatla dünya piyasasının en büyüğü durumunda olan Fransız ÅŸarabı, bu konumunun verdiÄŸi rahatlıkla geleceÄŸi düşünmeden bildiÄŸi yolda ilerliyor. Rapor, Fransız ÅŸarabının eskiye göre daha kötü olmadığını, asıl sorunun davranışla ilgili olduÄŸunu belirtiyor. Özellikle de Ä°ngilizler, Fransız üreticilerin ‘‘ukalalığından’’ ÅŸikayet ediyorlar!KARINCANIN SIRLARIRaporda, ‘‘yeni dünya’’ yani, California, Åžili ve Avustralya ÅŸaraplarının üreticileri de birer çalışkan karınca olarak ortaya çıkıyor. Bu üreticilerin sırları şöyle anlatılıyor:Kalite-fiyat uyumu: Aynı kalitedeki bir ÅŸarabı Fransızlar daha pahalıya satıyor. ÖrneÄŸin Domus Aurea gibi bir Åžili ÅŸarabı 300 Frank'a satılırken, aynı düzeyde Fransız ÅŸarabının fiyatı 750 Frank'tan baÅŸlıyor.Agresif ticaret politikası: Özellikle California ÅŸarap üreticileri bütün dünyada müthiÅŸ bir PR ve promosyon kampanyası sürdürüyor. Sonuçta, Fransa'da bile ‘‘yabancı’’ ÅŸaraplar moda.YeniliÄŸin cazibesi: Özellikle genç kuÅŸaklar, yeni olanı denemek istiyor. Yeni Dünya ÅŸarapçıları da, artık Fransız ÅŸarabının ‘‘modasının geçtiÄŸi’’ yolunda bir hava estiriyor dünyada.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!