Formula 1 dünya şampiyonu Michael Schumacher, çekiş

Güncelleme Tarihi:

Formula 1 dünya şampiyonu Michael Schumacher, çekiş
Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2001 00:00

Formula 1 dünya şampiyonu Michael Schumacher, çekiş kontrol (traction control) sisteminin yeniden kullanılacak olmasını desteklediğini açıkladı. Sürücüler gaza yüklendiklerinde, arka tekerleklerin patinaj çekerek arabayı savurmasına engel olmak için geliştirilen ve günümüz modern yol arabalarında kullanılan bu sistem, 1993 senesinde sürücü desteği olarak görülmüş ve Formula 1'de yasaklanmıştı. Çekiş kontrol sitemi için ne dediler? Eddie Irvine(Jaguar):Bu sporda dopingi serbest bırakmaya benziyor. Zaten makinanın ön planda olduğu bir spor dalında sürücülük yenekleri daha da geri plana itildi. ban göre otomobil kullanmanın keyfi yüzde 30 azalacak. Mika Hakkinen(McLaren):Yeni şeyleri test etmeyi ve onlarla oynamayı severim. Bu nedenle yeni kuarllar için hayli iyimserim. David Coulthard(McLaren):Bu sistem sürüş açısından yepyeni imkanlar sağlayacak. Yararını sadece yavaş değil hızlı virajlarda da göreceğiz. Eskiden 190 km ile döndüğüm bir virajı 200 km ile dönebilirim. Patrick Head(Williams):Ayrton Senna aktif süspansiyon ve çekiş kontrolünün yasal olduğu dönemlerde müthiş yarışlar kazandı. Yani çekiş kontrol sistemi olduğu zaman da daha iyi pilotlar diğerlerinden ayrılıyordu. Niki Lauda:Tüm bu teknik şeyleri kaldırmak lazım. Bu otomobilleri herkes kullanabilir, hatta yağmulu havalarda bile... Yeni sistemle sürücülerin hiçbir önemi kalmadı. Benim zamanımda Monaco'daki bir yarışta 3 bin kez vites değiştirdik. Birinde bile hata yaptığınızda bariyerlere çarpardık. Alman pilot, bu sistemin sürücülerin becerileri arasındaki farkı yok edeceği konusundaki fikirlere katılmadığını belirterek, "Tam tersine artık herkes arabasının limitlerini daha fazla zorlayacak ve maksimum performans elde etmeye çalışacak. İyi pilotlar arabalarını bu limitlerde de kontrol edebilenler olacak" dedi. Ayrıca bu sistemle beraber yarışların daha da güvenli olacağını hatırlatan Schumacher, özellikle ıslak zeminde arabaların savrulmalarının büyük ölçüde önlenebileceğini söyledi. Schumacher çekiş kontrolü ve diğer teknolojik yeniliklerin "büyük" takımlara faydası olacağını, çünkü yüksek bütçeli ekiplerin bu sistemleri çok daha çabuk geliştirebileceklerini de belirtti. FIA çekiş kontrol sisteminin yasak olduğu dönemlerde, takımları denetlemekte büyük güçlükler çekmiş, hatta bazı takımların yüksek teknolojiyi de kullanarak "gizli" çekiş kontrolü kullandıklarını itiraf etmek zorunda kalmıştı. Bu yüzden bu haftadan itibaren kontrol altına alamadığı sistemleri serbest bırakacak olan FIA, aynı zamanda bir dizi yeni güvenlik önlemini de önümüzdeki sezondan itibaren devreye sokmaya hazırlanıyor. ALESİ KARŞI Diğer yandan Formula 1 dünyasının tanınmış siması Jean Alesi, bu haftadan itibaren kullanılmaya başlanacak olan çekiş kontrol sistemine karşı olduğunu açıkladı. Çekiş kontrolünün sıradan arabalarda kullanılmasının önemli bir güvenlik unsuru olduğunu söyleyen Prost takımının Fransız pilotu, "Ancak Formula 1 pilotları dünyanın en iyi sürücüleri, bizim bu tür yardımlara ihtiyacımız yok." şeklinde konuştu. Jean Alesi, çekiş kontrolünün 1993'de yasaklanmasından önce bu sistemi kullanan ve halen yarışan ender pilotlardan biri. Çok kısa bir süre önce Michael Schumacher bu konu ile ilgili bir açıklama yapmış ve bu sistemin maddi kaynakları daha elverişli olan takımlar tarafından çok çabuk geliştirileceğini, diğerlerinin bu düzeye gelmesinin zaman alacağını söylemişti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!