Ferrari, Shell ile ortaklığını uzattı, yeni yakıtla uçuÅŸa geçti

Güncelleme Tarihi:

Ferrari, Shell ile ortaklığını uzattı, yeni yakıtla uçuşa geçti
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 06, 2005 00:00

Ferrari, Shell ile teknik ortaklık anlaÅŸmasını 5 yıl uzatma kararı aldı. Ferrari ile teknik ortaklığını 1950’den bu yana sürdüren Shell’in ünlü marka için geliÅŸtirdiÄŸi, ‘Shell V-Power ULG60’ isimli ‘yeni nesil çöl yakıtı’nın da Monaco’daki Grand Prix’te kullanıldığı ilk kez açıklandı.DÃœNYANIN en ünlü spor otomobil üreticisi Ferrari, Shell ile 2006 yılında sona erecek teknik ortaklık anlaÅŸmasını 5 yıl uzatma kararı aldı. Ferrari ile teknik ortaklığını Formula 1 yarışlarına ilk kez katıldığı 1950’den bu yana sürdüren Shell’in ünlü marka için geliÅŸtirdiÄŸi, ‘Shell V-Power ULG60’ isimli ‘yeni nesil çöl yakıtı’nın da Monaco’daki Grand Prix’de kullanıldığı ilk kez açıklandı. Ferrari, kurucusu Enzo Ferrari’nin doÄŸum yeri Maranello’daki tesislerinin kapılarını da basına ilk kez açarken, toplam 238 bin metrekare alanda kurulu, yılda 4 bin 500 Spider, F 430, 575M Maranello modellerinin üretildiÄŸi GT Ãœretim Tesisi’nin yanısıra, F1’lerin üretilip, yarış sonrası yeniden mercek altına alındığı fabrika tanıtıldı. Ayrıca gazeteciler, Yeni Ferrari F430 ve 575M Maranello’yu, Formüla tecrübeli pilotlar gözetiminde, ünlü Fiorano Pisti’nde test etme olanağı buldular.SHELL BÄ°ZÄ°M İÇİN ÖNEMLÄ°: Ferrari Murahhas Azası Jean Todt, Shell’le teknik ortaklığın uzatılmasına iliÅŸkin, ‘Shell bize güvenilirlik ve yüksek performans açısından açık bir rekabet üstünlüğü saÄŸlıyor. Aslına bakılırsa ortaklığımız, motor ömrünü etkileyen son kural deÄŸiÅŸiklikleri nedeniyle bizim için ÅŸimdi her zamankinden daha fazla önem taşıyor. Pistlerde en güçlü teknik ortaklıklardan birine sahibiz’ deÄŸerlendirmesini yaptı. Shell Brands International BaÅŸkan Yardımcısı Juan Carlos Perez ise, teknik ortaklıkla ilgili ÅŸunları söyledi: ‘Formula 1 yarışları otomobil üreticileri ile petrol ÅŸirketlerini bir araya getiren doÄŸal bir buluÅŸma noktasıdır. Çünkü arazide, üstelik de aşırı yük altında gerçekleÅŸen bu yarışlar, mekanik performansı olduÄŸu kadar ürün performansını da geliÅŸtirmek için çok deÄŸerli bir fırsat sunuyor. Ferrari ile iliÅŸkimiz, otomotiv tarihinde her iki tarafa da en büyük yararı sunan teknik ortaklıklardan birini oluÅŸturuyor.’HAFTA SONU 40 TEST: AnlaÅŸma, Shell’in Ferrari’ye, gerek yol amaçlı araçları, gerekse Formula 1 yarış operasyonları için saÄŸlayacağı yakıt ve madeni yaÄŸlarla ilgili satış koÅŸullarını içeriyor. Shell’in, Formula 1 yıldızı Ferrari için oluÅŸturduÄŸu Shell Yarış Pisti Laboratuvarı’nda uzmanların her hafta sonu yakıt ve motor yaÄŸları üzerinde 40’tan fazla test gerçekleÅŸtirdiÄŸi, burada amacın, sürücülere yakıt ve yaÄŸdan elde edebilecekleri en yüksek performansı, hem de buna en çok ihtiyaç duydukları sırada, yarış sırasında saÄŸlamak olduÄŸu bildirildi. Shell Formula 1 Teknik Müdürü Mike Copson, ‘iki hafta sonuna bir motor’ kuralı nedeniyle, Shell Pist Laboratuvarı’nın 2005’te çok daha önemli bir rol üstlendiÄŸini vurguladı. Yüksek sıcakta bile performansı düşürmüyorSHELL’in Ferrari için geliÅŸtirdiÄŸi ‘Shell V-Power ULG60’ isimli ‘yeni nesil çöl yakıtı’nın, motorun, yüksek sıcaklıklara dayanıklılığını artırdığı, üzere özel olarak geliÅŸtirdiÄŸi bildirildi. Yakıtın ‘bozunma’ya uÄŸramaksızın, yüksek sıcaklıklara dayanıklılığı saÄŸlamak üzere harmanlandığı, bu sayede en yüksek sıcaklıklarda dahi performansta düşüşe yolaçmadığı kaydedildi. Monaco’da, araçların birbirine yakın seyretmesi ve pistin dar olması sebebiyle araç radyatörlerindeki hava akışının sınırlandığı, bunun da motor sıcaklıklarının normal seviyelerin üzerine çıkmasına neden olduÄŸu belirtildi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!