Ferrari, Shell ile ortaklığını uzattı, yeni yakıtla uçuşa geçti

Ferrari, Shell ile teknik ortaklık anlaşmasını 5 yıl uzatma kararı aldı. Ferrari ile teknik ortaklığını 1950’den bu yana sürdüren Shell’in ünlü marka için geliştirdiği, ‘Shell V-Power ULG60’ isimli ‘yeni nesil çöl yakıtı’nın da Monaco’daki Grand Prix’te kullanıldığı ilk kez açıklandı.DÜNYANIN en ünlü spor otomobil üreticisi Ferrari, Shell ile 2006 yılında sona erecek teknik ortaklık anlaşmasını 5 yıl uzatma kararı aldı. Ferrari ile teknik ortaklığını Formula 1 yarışlarına ilk kez katıldığı 1950’den bu yana sürdüren Shell’in ünlü marka için geliştirdiği, ‘Shell V-Power ULG60’ isimli ‘yeni nesil çöl yakıtı’nın da Monaco’daki Grand Prix’de kullanıldığı ilk kez açıklandı. Ferrari, kurucusu Enzo Ferrari’nin doğum yeri Maranello’daki tesislerinin kapılarını da basına ilk kez açarken, toplam 238 bin metrekare alanda kurulu, yılda 4 bin 500 Spider, F 430, 575M Maranello modellerinin üretildiği GT Üretim Tesisi’nin yanısıra, F1’lerin üretilip, yarış sonrası yeniden mercek altına alındığı fabrika tanıtıldı. Ayrıca gazeteciler, Yeni Ferrari F430 ve 575M Maranello’yu, Formüla tecrübeli pilotlar gözetiminde, ünlü Fiorano Pisti’nde test etme olanağı buldular.SHELL BİZİM İÇİN ÖNEMLİ: Ferrari Murahhas Azası Jean Todt, Shell’le teknik ortaklığın uzatılmasına ilişkin, ‘Shell bize güvenilirlik ve yüksek performans açısından açık bir rekabet üstünlüğü sağlıyor. Aslına bakılırsa ortaklığımız, motor ömrünü etkileyen son kural değişiklikleri nedeniyle bizim için şimdi her zamankinden daha fazla önem taşıyor. Pistlerde en güçlü teknik ortaklıklardan birine sahibiz’ değerlendirmesini yaptı. Shell Brands International Başkan Yardımcısı Juan Carlos Perez ise, teknik ortaklıkla ilgili şunları söyledi: ‘Formula 1 yarışları otomobil üreticileri ile petrol şirketlerini bir araya getiren doğal bir buluşma noktasıdır. Çünkü arazide, üstelik de aşırı yük altında gerçekleşen bu yarışlar, mekanik performansı olduğu kadar ürün performansını da geliştirmek için çok değerli bir fırsat sunuyor. Ferrari ile ilişkimiz, otomotiv tarihinde her iki tarafa da en büyük yararı sunan teknik ortaklıklardan birini oluşturuyor.’HAFTA SONU 40 TEST: Anlaşma, Shell’in Ferrari’ye, gerek yol amaçlı araçları, gerekse Formula 1 yarış operasyonları için sağlayacağı yakıt ve madeni yağlarla ilgili satış koşullarını içeriyor. Shell’in, Formula 1 yıldızı Ferrari için oluşturduğu Shell Yarış Pisti Laboratuvarı’nda uzmanların her hafta sonu yakıt ve motor yağları üzerinde 40’tan fazla test gerçekleştirdiği, burada amacın, sürücülere yakıt ve yağdan elde edebilecekleri en yüksek performansı, hem de buna en çok ihtiyaç duydukları sırada, yarış sırasında sağlamak olduğu bildirildi. Shell Formula 1 Teknik Müdürü Mike Copson, ‘iki hafta sonuna bir motor’ kuralı nedeniyle, Shell Pist Laboratuvarı’nın 2005’te çok daha önemli bir rol üstlendiğini vurguladı. Yüksek sıcakta bile performansı düşürmüyorSHELL’in Ferrari için geliştirdiği ‘Shell V-Power ULG60’ isimli ‘yeni nesil çöl yakıtı’nın, motorun, yüksek sıcaklıklara dayanıklılığını artırdığı, üzere özel olarak geliştirdiği bildirildi. Yakıtın ‘bozunma’ya uğramaksızın, yüksek sıcaklıklara dayanıklılığı sağlamak üzere harmanlandığı, bu sayede en yüksek sıcaklıklarda dahi performansta düşüşe yolaçmadığı kaydedildi. Monaco’da, araçların birbirine yakın seyretmesi ve pistin dar olması sebebiyle araç radyatörlerindeki hava akışının sınırlandığı, bunun da motor sıcaklıklarının normal seviyelerin üzerine çıkmasına neden olduğu belirtildi.
Haberle ilgili daha fazlası: