Facebook kulaktan kulağa reklamla pazarlamada yeni bir boyut açıyor

Güncelleme Tarihi:

Facebook kulaktan kulağa reklamla pazarlamada yeni bir boyut açıyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2007 00:00

Türkiye’de de üye sayısı hızla artan sanal kulüp Facebook, buradaki arkadaşlık ilişkisini yeni bir reklam mecrası olarak kullanmaya hazırlanıyor. ’Kulaktan kulağa’ formülünü değerlendirmeye hazırlanan Facebook, bir yandan satış yaparken bir yandan da yapılan yorumları kullanmaya hazırlanıyor.

HER gün 200 bin yeni üyeyle 45 milyon insanı birbirine bağlayan sanal kulüp Facebook "kulaktan kulağa" reklamlarla pazarlamaya yeni bir boyut kazandırmaya hazırlanıyor. Şu an e-ticaret siteleriyle anlaşmalar yapma aşamasında olan site bundan sonra alışveriş yapan üyelerinin nereden ne aldığını bu üyelerin arkadaş listesine iletecek. Facebook alışveriş bilgilerini paylaşmak için kullanıcıdan tek tek izin isteyecek.

YORUM FARKI: Facebook’un bu stratejisi bugüne kadar Google da dahil olmak üzere hiç bir sitenin uygulamasına benzemiyor. Facebook, ticari sitelerle anlaşmanın yanısıra kendisi de satış yaparak yeni bir sektöre girmeye hazırlanıyor. Facebook satış stratejileriyle daha çok Amazon.com ve eBay ile karşılaştırılabiliyor. Bu da Amazon.com, E-Bay gibi sanal satış platformlarında alıcıların yorum yapabilmesinden kaynaklanıyor.

KULLANICIDAN İZİN ALACAK: Yapılan araştırmalar, bir ürünü alma kararında en büyük etkenin o ürün hakkında yapılan olumlu yorumlar olduğunu gösteriyor. Tüketiciler 2 saniyelik olumlu bir yorumu 30 saniyelik bir medya reklamından daha inandırıcı buluyor. Facebook da bu yöntemin meyvesini yemek için başlatmayı planladığı bu yeni uygulama kapsamında kişinin alacağı ürün konusunda "sadece listesindeki arkadaşlarına" ait yorumları görebilmesini sağlıyor. Sistemin bir üye herhangi bir alışveriş yaptığında, bu alışverişi networkündeki diğer arkadaşlarına bildirmesi de öngörülüyor. Yeni sisteme dahil olan bazı satıcıların, sırf yorumlarda puan yükseltebilmek için Facebook üyelerine belirli oranlarda indirim de verilebileceğine dikkat çekiliyor.

TÜKETİCİ NEYE İZİN VERECEK: Pazarlamacılar şimdi merakla Facebook’un bu yeni stratejisinin sonucunu bekliyor. Burada kullanıcıların paylaşım izni verip vermeyeceği konusu önem kazanıyor. Örneğin bir üye, diyet hapı aldığında bunu arkadaşlarının bilmesini istemeyecek. ncak kullanıcıların popüler bir markadan giyim alışverişini paylaşmak isteyebileceğine dikkat çekiliyor. Yeni uygulamanın başarısını da tüketicinin kurduğu fayda/zarar denklemi belirleyecek.

Arkadaşlık markadaşlığa dönüyor

FACEBOOK’un markaları tanıtmak konusundaki bu uygulamasını en büyük rakibi MySpace de farklı bir şekilde gerçekleştiriyor. MySpace üyeleri sitede sadece arkadaşlarıyla değil, beğendikleri markalarla da network oluşturabiliyor. Bu ortamda ’markadaşlığın’ bir süre sonra ’arkadaşlığa’ dönüşmesiyle yorumlar yine etkili olmaya ve kulaktan kulağa mekanizması çalışmaya başlıyor. Facebook ise satıcı, alıcı ve alıcının tanıdıklarını bir araya getirerek bu konuda bir ilk gerçekleştirmiş oluyor. Yani arkadaşlığı, markadaşlığa dönüştürüyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!