En heyecan verici Focus sipariş üzerine gelecek

Güncelleme Tarihi:

En heyecan verici Focus sipariş üzerine gelecek
Oluşturulma Tarihi: Kasım 23, 2005 00:00

Ford’un yarış ve performans bölümü olan TeamRS tarafından geliştirilen Focus ST bugüne kadar gelmiş geçmiş en güçlü Focus olma özelliğine sahip. Mart ayından itibaren sipariş sistemi ile ülkemize ithal edilmeye başlayacak olan Focus ST’nin fiyatının 75 ile 85 bin YTL aralığında olması bekleniyor.

Focus ST bugüne kadar satışa sunulan en güçlü Ford Focus modeli olarak ön plana çıkıyor. İlk nesil Focus ile başlayan ST serisi, Mondeo ve Fiesta ile devam ettikten sonra geliştirilerek yeni nesil Focus’a kadar geldi. Ford’un yarış ve performans bölümü olan TeamRS tarafından geliştirilen Focus ST oldukça etkileyici bir otomobil olarak dikkat çekiyor. Ford Focus ST mart ayından itibaren ülkemizde satışa sunulacak. Ancak Ford Otosan Binek Araç Ürün Sorumlusu Zafer Tipigil’in yaptığı açıklamaya göre, otomobilde 2.5 litrelik bir motorun kullanılması nedeniyle üzerinde yüzde 84 ÖTV ve yüzde 18 KDV yükü bulunuyor. Bu nedenle de otomobilin fiyatı rakiplerine göre pahalı olacağından ülkemize sipariş üzerine ithal edilmesi planlanıyor.

Bunun yanında tanıtımları daha önce yapılan Fiesta ST’nin satışına da mart ayından itibaren Focus ST ile birlikte başlanacak. Otomobillerin fiyatları ile ilgili olarak kesin bir açıklama yapılmasa bile Focus ST’nin fiyatının 75 ile 85 bin YTL aralığında, Fiesta ST’nin de fiyatının 40 ile 45 bin YTL aralığında olması bekleniyor. Monte Carlo Rallisi’nin yapıldığı etapların bir bölümünde ve Formula 1’in patronu Bernie Ecclestone’un sahibi olduğu Paul Ricard Pisti’nde kullanma şansı bulduğumuz otomobil Ford Rallye Sport Turkey Takım Direktörü Serdar Bostancı’nın da söylediği gibi dört yarış lastiği ve gerekli güvenlik donanımları ile birlikte bir asfalt rallide start alabilecek kadar etkileyici özelliklere sahip.

Volvo’da kullanılan T5 motorundan geliştirilen 2.5 litre hacmindeki beş silindirli turbo motor Focus ST’de görev yapıyor. Bu motor 225 beygirlik güce 6000 d/d’de ulaşılıyor. En yüksek torku olan 320 Nm ise 1600 d/d’den itibaren sunan motor, 4000 d/d’ye kadar aynı düzeyde kalıyor. Focus ST’nin gaz pedalına tepkisi her devirde çok çabuk ve atak. Bu motor çok seri çalışan altı ileri vitesli düz şanzımanla sunuluyor ve 240 km/s’yi aşan bir son hıza ulaşıyor. 0’dan 100 km/s hıza ulaşması içinse 6.8 saniye yetiyor. Bu sayede Focus ST kendini sağlam bir şekilde yüksek performanslı otomobiller sınıfına yerleştiriyor.

YERE DAHA YAKIN

Ford TeamRS Direktörü Jost Capito Focus ST ile ilgili olarak yaptığı açıklamada ‘Bunu gelmiş geçmiş en heyecan verici Ford Focus yapmak için hiçbir şeyden kaçınmadık’ diyor. İlk olarak otomobil yere standart Focus’tan 15 mm daha yakın olacak şekilde tasarlanmış. Focus ST’nin ön ve arka yayları yüzde 30 sertleştirilirken, amortisörler de yeniden ayarlanmış. Bunun yanında denge çubuğu da yüzde 5 büyütülmüş. Bu sayede de Focus ST’nin etkileyici bir şekilde yere yapışması ve çok iyi bir yol tutuşa sahip olması sağlanmış.

FİYATI DONANIMLA KAPATACAĞIZ

Ford Otosan Binek Araç Ürün Sorumlusu Zafer Tipigil test sürüşü sırasında sorularımıza yanıt verdi. Tipigil, Focus ST’nin Fiesta ST ile birlikte mart ayından itibaren ülkemizde satışına başlanacağını söylerken, yüksek vergiler nedeniyle bu satışın sipariş üzerinden yapılacağını belirtti. Tipigil yaptığı açıklamada şunları söyledi: ‘Bu otomobilin 2.5 litre motoru olduğu için yüksek bir ÖTV’si ve buna ek olarak KDV’si var (yüzde 84 ÖTV+yüzde 18 KDV). Bu nedenle otomobilin ülkemize sipariş ile getirilmesi planlıyoruz. Bilindiği gibi 2.0 litrelik motora sahip araçlardaki ÖTV ise yüzde 60. Bu nedenle rakiplerimizle aramızda ÖTV farkından dolayı yaşanacak fiyat farklılığını sunulacak yüksek donanımlarla desteklemeyi planlıyoruz.’

Sporcu görünüm, sportif unsurlar

Focus ST kesinlikle spor otomobil meraklıları için tasarlanmış ve yeni Focus’un düzgün, dinamik çizgileri bir adım daha ileri götürülmüş. Özellikle ön tamponu saldırgan bir şekle sahip dörtgen alt ızgarasıyla Focus ST’ye hırçın bir görünüm kazandırılmış. Üst ızgara ise ST’ye özgü ve diğer Focus modellerine göre daha yüksek ve dar. Sportif çizgilerin hakim olduğu dış görünüm otomobilin içinde de devam ediyor. İç bölümde özellikle Focus ST’nin orta konsolunun üstünde sportif sürücüler için önemli bilgiler olan turbo basıncı, motor yağı ısısı ve yağ basıncı göstergeleri bulunuyor. Bununla birlikte şık Recaro koltuklar Focus ST’de performanslı kullanımda iyi yan desteği sağlıyor. Koltuklar sürücüyü ve yolcuları adeta yerine demirliyor ve yolcuları saran bir duygu yaratıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!