e-Devlet ikametgah belgesi alma!

Güncelleme Tarihi:

e-Devlet ikametgah belgesi alma
Oluşturulma Tarihi: Ocak 20, 2016 09:18

Geçmişte yalnızca muhtarlıklardan alınabilen ikametgah belgesi, kamu hizmet uygulamalarını tek çatı altında toplayan e-Devlet sisteminden kolayca alınabiliyor. Hayatımızı kolaylaştıran e-Devlet yoluyla ikametgah belgesi nasıl alınır? İşte detaylar...

Haberin Devamı

Geçmiş yıllarda muhtarlıklardan ücret karşılığı alınan ikametgah belgesini, e-Devlet uygulaması ile sıra beklemeden ve zaman kaybı yaşamadan almak mümkün. Kamu hizmetlerine elektronik ortamda kolayca ve kısa sürede ulaşılmasını sağlayan e-Devlet uygulamasından insanların hayatlarını devam ettirmek için oturdukları yere ait ikametgah belgesi temin edilebiliyor. Üstelik herhangi bir ücrette ödenmiyor.

Günümüzde muhtarlıklar ve yurt genelindeki tüm Nüfus Müdürlükleri’nden ikametgah belgesi alabilmek için nüfus cüzdanınızın yanınızda olması yeterli.

e-Devlet sisteminde; Nüfus Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü sekmesinde ikametgah belgesinin yanı sıra adres değişikliği bildirimi de yapılabiliyor.

E-DEVLET İKAMETGAH BELGESİ ALMA İŞLEMİ NASIL YAPILIR?

İkametgah Belgesi Alma işlemlerinizi internet üzerinden online olarak şu şekilde gerçekleştirebilirsiniz; öncelikle www.turkiye.gov.tr adresine giriş yapmalısınız. Girişi yaptıktan sonra yeni açılan sayfanın sol kısmında bulunan e-Hizmetler sekmesine tıklamalısınız. Bu işlemi tamamladıktan sonra açılacak menünün yine sol bölümünde bulunan harflerden Nüfus Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nün ilk harfi olan N harfini seçmelisiniz.  Bu işlemi de yerine getirdikten sonra Nüfus Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü sekmesindeki “NVİ Adres Bilgilerim” kategorisi seçilmelidir.

Haberin Devamı

Açılan yeni sayfadaki “Kimliğimi Şimdi Doğrula” butonuna bastıktan sonra ‘e-Devlet şifresi ile giriş’, ‘mobil imza ile giriş’, ‘elektronik imza ile giriş’, ‘internet bankacılığı’ ve ‘T.C. kimlik kartı ile giriş’ yöntemlerinden herhangi birisini kullanarak sorgulama işlemi gerçekleştirilmelidir. Sorgulama sonrasında çıkan belgenin çıktısı alınmalıdır.

e-Devlet vasıtasıyla ikametgah belgesi alınmak istenen vatandaşın,  nüfusa kayıtlı olduğu yeri değil, şu anda ikamet ettiği adres bilgisi görülecektir. e-Devlet’te herhangi birinin ikametgah adresini öğrenebilmek için o kişinin 18 yaşından büyük olup seçmen kaydının bulunması gerekiyor. Ancak bu koşullarla e-Devlet ikametgah belgesi sorgulama işlemini yapabilirsiniz.

e-Devlet şifreniz yoksa sisteme giremezsiniz. Uygulamadan faydalanmak için size en yakın PTT şubesine e-Devlet şifresi için başvuruda bulunarak, e-Devlet şifresi edinebilirsiniz.

Haberin Devamı

E-DEVLET ŞİFRESİ İLE İKAMETGAH ALMAK İÇİN LİNKİ TIKLAYIN.

BAKMADAN GEÇME!