Dünyanın rengini tarihle buluşturdular

Güncelleme Tarihi:

Dünyanın rengini tarihle buluşturdular
Oluşturulma Tarihi: Nisan 13, 2002 01:56

Şık ve konusuna hakim bir işkadını konuşma yaptığı kürsüden oturmakta olan konuklara şöyle diyor: ‘‘Günümüzde müşterinin aslında hiçbir şeye gerçekten ihtiyacı yok. Bu yüzden insanlara ihtiyaçları olmayan şeyleri satın almaları için gereken ilhamı sağlamak gerek.’’

Ekonomik krizin kapı aralığından başını henüz dışarı uzatabildiği bir ülkede, o ülkenin Güneydoğusu'ndaki bir şehirde bunları söylemek cesaret ister. Ama söylüyorlar işte. Söylemekle kalmıyor tıpkı New York, Londra ya da Paris'teki mega mağazalarına benzeyen bir mağazayı o gün Gaziantep'de açıveriyorlar.

Benetton Türkiye Genel Müdürü Aslı Karadeniz bu yıl izleyecekleri stratejiyi anlatırken Mega Mağazacılık üzerinde duruyor: ‘‘Tasarımı, büyüklüğü, alışveriş atmosferi, stil önerileri ve servis kalitesiyle müşterileri cezbetmenin, dile getiremedikleri bilinçaltı taleplerini tatmin etmenin yolu bu.’’ Müşteriyi böyle tavlayacaklarlar yani. Bu stratejinin bizim ilgimizi asıl çeken yanı da bu. Mega Mağazacılık diye sloganlaşan stratejinin temelinde müşteriyi orada daha çok oyalamak, cezbetmek yatıyor.

Türkiye Benetton bunu, Aslı Karadeniz'in özetlediği mağaza özellikleriyle yapmış. Ama dünyanın büyük kentleri tarihi bina farkı atmışlar. Mesela Londra, Lizbon, Paris, New York gibi şehirlerde hikayeleri olan tarihi binalar seçmişler. Birer köşelerine oturup en yaratıcı fikirlerinizi anında kayda geçebileceğiniz kafeler oluşturmuşlar. Bilgisayarı, espressosu eksik edilmeyen haz köşeleri ikram ediyorlar size.

Irkçılığı kınayan, öpüşen rahip ve rahibe fotoğrafıyla sevginin engel tanımadığını anlatan, gemilerde salkım saçak mülteci fotoğrafları, idam mahkumları gibi en olmadık görüntülerle imaj çizen Benetton sözkonusu olunca, tarihi bina seçimini anlamak zor olmuyor. Siz de tarihi binalar kullanacak mısınız sorusunu, Aslı Karadeniz ‘‘İstanbul'da Nişantaşı ve Bağdat Caddesi'nde, Ankara'da ve İzmir'de tarihi bina araştırmalarını sürdürüyoruz’’ diye cevaplandırıyor. Bulduklarında belki bizim de aşağıdaki fotoğraflardaki gibi dünyanın rengiyle dünyanın tarihini buluşturan mağazalarda uzun zamanlar geçirme şansımız olacak...


New York


4 MİLYON DOLARA MAĞAZA OLDU

1912'de Ernest Flagg tarafından tasarlanan 5. caddedeki Scribner binası, Hemingway, Scott Fitzgerald gibi edebiyat dünyasının devlerinin kitaplarını yayımlayan Charles Scribner's & Sons yayınevinin merkez ofisi olarak kullanıldı. 1982'de korumaya alınan 10 katlı bina, Ernest Flagg tarafından Beaux Arts stiliyle tasarlandı. Flagg bina için ‘‘Şimdiye kadar yaptığım en iyi şey’’ diyor. Metal ve camdan oluşan ön cephe, orijinal Flagg tasarımlarından biri olarak kabul ediliyor. Bazı yerlerde 9 metreye ulaşan tavan yüksekliği, pencerelerdeki çıkıntılar ve duvarlardaki aynalar ferahlığı artırıyor. Tarihi mekanın mega mağazaya dönüştürülmesi için 4 milyon dolarlık bir yatırım yapıldı. Restorasyon sırasında İkinci Dünya Savaşı sırasında zift ve siyah boyayla kapatılan cam tuğladan çatı yenilenip ışığın mağazaya girmesi sağlandı.


Londra


KLASİK STİLE SADIK KALINDI

Oxford Circus'da bulunan 3 katlı Benetton mega mağazası, 1912'de Sir Henry Tanner tarafından tasarlandı, 1925'te tamamlandı. Beaux Arts detaylarıyla tasarlanan bina İtalyan Mimar Tobia Scarpa'nın liderliğinde bir grup İngiliz mimar tarafından restore edildi. İtalyan mermerinden zemini, Venedik avizeleri, çelik ve ahşap merdivenleri korunarak, orijinal ve klasik stiline sadık kalındı.


Lizbon


AVRUPA’NIN EN ESKİ ASANSÖRÜ BURADA

Lizbon'un tarihi, kültürel ve ticari açıdan en önemli bölgesi Chiado'daki 5 katlı bina, orijinaline sadık kalınarak restore edimiş. Avrupa'nın en eskisi olduğu düşünülen asansör ile Portekiz ressam Joao Vaz'ın tabloları aynen muhafaza ediliyor. Mağazada aynı zamanda Benetton'un iletişim, araştırma ve geliştirme merkezi olan Fabrica'nın yaratıcılık ve iletişim aktivitelerinin yer aldığı ‘‘Fabrica Features’’ bölümü de bulunuyor. Buradaki sohbet toplantıları, sergiler ve atölye çalışmaları, farklı kültürleri ve gelenekleri bir araya getiriyor.


Gaziantep


DÜNYADAKİ ÖRNEKLERİ GİBİ

Benetton'un 120 ülkedeki 5 bin, Türkiye Benetton'un ise 184 noktadaki satış noktasına bir yenisi geçen hafta Gaziantep'de eklendi. Şehrin yeni alışveriş ve eğlence merkezi olmaya aday Gazi Muhtarpaşa Bulvarında, 220 metrekare alana kurulan mega mağaza dünyanın en büyük şehirlerindeki diğer örneklerinden farksız. Yıl sonuna kadar aralarında İskenderun, Manavgat, Samsun’un da olduğu toplam 10 mağaza daha sırada.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!