DSO: Fasonla 1.2 milyar dolara ulaştık, markayla yaşayalım

Güncelleme Tarihi:

DSO: Fasonla 1.2 milyar dolara ulaştık, markayla yaşayalım
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 17, 2004 00:00

DoÄŸan Yayın Holding'in düzenlediÄŸi ‘Anadolu’daki Avrupa' toplantılarının ilkinde konuÅŸan Denizli Sanayi Odası BaÅŸkanı (DSO)Abdülkadir Uslu, dış pazardaki payı korumak için markalaÅŸmanın ÅŸart olduÄŸunu vurguladı.Uslu, ‘‘1.2 milyar dolar ihracatımız fasona dayanıyor. Marka tek çıkış yolumuz marka’’ dedi.DENÄ°ZLÄ° Sanayi Odası BaÅŸkanı Abdülkadir Uslu, Çin gibi üreticiler, kur politikası ve yüksek maliyetler karşısında sanayiciler için tek kurtuluÅŸ yolunun markalaÅŸmak olduÄŸunu söyledi. Uslu, ‘‘Denizli olarak ÅŸu anda ABD ve Avrupa'ya havlu, bornoz, çarÅŸaf üretip yılda 1.2 milyar dolarlık ihracat yapıyoruz. Ancak üretimimiz fason ağırlıklı, bu pazarlardaki paylarımızı korumak için marka tek çıkış yolu. Yoksa yok olup gideriz’’ dedi.DoÄŸan Yayın Holding (DYH) tarafından düzenlenen ‘‘Anadolu'daki Avrupa’’ toplantılarının ilk buluÅŸma noktası Denizli oldu. ‘‘Marka Güçtür’’ temalı toplantıya Denizlili sanayici ve iÅŸadamları büyük ilgi gösterdi. Açılışta konuÅŸan Abdülkadir Uslu, ‘‘Bu toplantı çok önemli ve bizlerin markalaÅŸma çalışmalarına da büyük katkı saÄŸlayacak’’ dedi. Denizli olarak 10 yıldır markayı gündemlerinde tuttuklarını söyleyen ve ‘‘Ancak marka yaratmak çok uzun süreli, zor bir iş’’ diyen Uslu, sözlerine şöyle devam etti:‘‘Zor olsa da bunu baÅŸarmak zorundayız. Kurlardan ÅŸikayet ediyoruz ama Merkez Bankası BaÅŸkanı'mız geldi anlattı ve ona da hak verdik. Bakanlarımız da geliyor, sanayiciler olarak bütün dertlerimizi anlatıyoruz, istiyoruz ancak çözüm görünmüyor. Bu durumda tek çıkar yol markalaşıp, fiyat-maliyet sorununu kendi kendimize aÅŸmak.’’10 yıl önce markalaÅŸmak için EGS projesini geliÅŸtirdiklerini, Ä°zmir ve Ä°stanbullu ortaklar alarak da projeyi büyüttüklerini, ancak daha sonra farklı alanlara girilmesi ve krizler nedeniyle baÅŸarılı olamadıklarını hatırlatan Uslu, bu konudaki kendi çabalarını da aktardı. Uslu, ‘‘Ben bir dönem Maisonett ile havluda markalaÅŸmaya çalıştım, 10 milyon dolar da harcadım ama o da kriz nedeniyle baÅŸarısız oldu. Son olarak bir Alman markası olan Egeria'yı aldım, ona da ÅŸu ana kadar 5 milyon dolar masraf ettim. KurtuluÅŸumuz markalaÅŸmada’’ diye konuÅŸtu.MARKA EKONOMÄ°K BÄ°R FETÄ°ÅžHürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni ErtuÄŸrul Özkök de, Türkiye için artık fason üretim ile devam etmenin çok tehlikeli hale geldiÄŸini söyleyerek, ÅŸunları dile getirdi: ‘‘Çünkü ülke geliÅŸip zenginleÅŸince fason ihanet eder, fakir ülkeler daha ucuza ürettiÄŸi için oraya kayar. O yüzden de markayı ÅŸimdi daha çok tartışıyoruz. Çünkü marka ekonomik fetiÅŸ niteliÄŸindedir. Günümüzde marka ile tanımadığınız aynı kalitede iki ürün arasında, marka tercih ediliyor. Ãœstelik daha da fazla ödenerek markalı ürün alınıyor.’’Markaların bir ülkenin gücünü gösteren en önemli veri olduÄŸunu söyleyen Özkök, ‘‘Bir ülkenin markası artık o ülkenin bayrağı kadar gurur veriyor. Marka ayrıca sadece bir ekonomik baÅŸarı konusu deÄŸil, ülke imajı için de çok önemli ve sadece cebe giren parayı artırmakla kalmıyor, ait olduÄŸu ülkenin itibarını da yükseltiyor’’ dedi. Anadolu'daki Avrupa toplantısının panel kısmında Milliyet yazarı Güngör Uras ile Hürriyet yazarı Ercan Kumcu, Denizlili sanayicilere makro ekonomik geliÅŸmeler ve yeni rekabet koÅŸulları hakkında görüşlerini açıkladılar.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!