Denizlili tekstilci İdil Tarzi ile anlaştı ortaya Hamam markası çıktı

Güncelleme Tarihi:

Denizlili tekstilci İdil Tarzi ile anlaştı ortaya Hamam markası çıktı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 07, 2004 02:01

Avrupa'nın herhangi bir ülkesinden havlu satın almak istediğinizde genelde aynı durumla karşılaşırsınız. Markanın etiketine baktığınızda 'Made in Turkey' (Türkiye'de üretilmiştir) yazar. Başta Denizli ve Bursa olmak üzere ülkemizin pek çok şehrinden Avrupa'ya tekstil ihracatı yapıldığı malum.

Avrupa'nın lider markalarına havlu ve bornoz üretimi yapan Denizlili Eke Tekstil bunlardan biri. Eke Tekstil nihayet kendi markasını yaratmaya karar verdi. Hamam ismini verdikleri markanın tasarımlarını yapmak için İdil Tarzi ile anlaştı. 2004 için yalnızca havlu ve bornoz tasarlayan İdil Tarzi, yakın zamanda duş perdeleri, yer paspasları ve dekoratif ürünler de üreteceklerini söylüyor.

Sizi triko tasarımcısı olarak tanıyoruz. Hamam nereden çıktı?

- Haklısınız. 1999 ilkbahar-yaz sezonundan beri sadece triko tasarımı yapıyorum. Trikoya olan ilgim daha İtalya'da okuduğum yıllarda şekillenmişti. Hamam, İdil Tarzi'den bağımsız gelişen bir proje. Marka bana değil, Denizli'den tüm dünyaya havlu üreten Eke Tekstil'e ait. Eke Tekstil ile 2002 yılının ikinci yarısında tanıştık. Sahibi Haluk Eke, gazetedeki bir röportajımı görüp beni aradı. Tanışmak istediğini söyledi. Aynı hafta İstanbul'a geldi. Sonra ben Denizli'ye gittim. Tasarım, pazarlama, medya iletişim gibi konularla ilgilenmeye başladım. Görevim kreatif direktörlük. Markanın tüketiciyle karşılaşacağı her anın tasarımını yapıyorum. Hamam, banyolar için tasarlanan lüks bir

tüketim markası. Dünyanın en büyük ev tekstili fuarı olan Heimtextil'de ‘‘Dreamland ‘' adlı bölüme kabul edilen ilk Türk markası oldu. 2004 Ocak ayında da uluslararası moda platformunda sergilenmeye başladı.

KOLEKSİYONUN SLOGANI ARINMA VE DİNGİNLİK

Hamam Türk hamam kültürüne sahip çıkan bir marka mı?

- Hamam'ı düşünmeye başladığımda ilk olarak aklımdan bu geçmişti. Ancak biz gelecekte lüks markalarla yarışacak bir marka yaratmak istiyorduk. Bu sebeple yalnızca Türk hamam kültüründen etkilenmek sağlıklı olmazdı. Markanın global olabilmesi için bütün kültürlerden etkilenmesi gerekiyordu. Bu sebeple öncelikle tarihteki yıkanma kültürleri üzerine geniş kapsamlı bir araştırma yaptım. Sonra yarının tüketicilerinin satın alma eğilimleri üzerinde çalıştım. Sonunda hamam kelimesine 'ruhunuzun ve vücudunuzun yeni bakımı' olarak hayat vermeye başladım. Hamam bir bakım ürünü olarak herhangi bir sezonda Japon yıkanma kültüründen, diğer bir sezonda İskandinav, diğerinde ise Türk kültüründen etkilenebilme rahatlığına kavuştu.

Hamam'ın bu seneki koleksiyonu nelerden etkilendi?

- Hamam sadece bir havlu koleksiyonu değil, banyolar icin hazırlanan lüks bir tüketim markası. Hamam'ın ilk koleksiyonunda yalnızca havlu ve bornoz var. Uzun vadede duş perdelerinden yer paspaslarına, hatta dekoratif ürünlere kadar uzanan geniş bir yelpaze oluşturacağız. İlkbahar-Yaz 2004 koleksiyonumuz romantik olmakla beraber feminen ve maskülen renklerden oluşuyor. Somon, ilkbahar sarısı, kırık beyaz, gonca pembesi gibi renkleri kullandık. Koleksiyon hazırlanırken Eke Tekstil teknik ekibi aylar boyunca benimle birlikte çalıştı. Renklerimizdeki tonlar, kullanıcıları derin bir hayal dünyasına sürükleyecek. Rahatlama, stresten arınma ve dinginlik koleksiyonun anahtar kelimeleri.

İLK MAĞAZA ALTI AY SONRA AÇILACAK

Hamam hangi ülkelerde satılacak?

- Hamam markası satış organizasyonu Eke Tekstil bünyesindeki Hamam satış ekibi tarafından koordine ediliyor. Eke Tekstil Hamam'ı uzun vadeli bir marka yapmak için kolları sıvadı. Bir senedir ajanslar, grafikerler ve mimarlarla çalışıyoruz. Markanın kimliğini oluşturduk. İlk koleksiyonumuzu Ocak 2004'de uluslararası alıcıların beğenisine sunduk. Fuarlarda Avrupa'nın önde gelen alıcılarıyla temaslar kuruldu. Tahminimce 2004 yılının ikinci yarısı itibarıyla Hamam markasını Avrupa'da görmeye başlayacağız.

Türkiye'de satılacak mı?

-Eke Tekstil'in mağazalaşma gibi bir projesi var. Altı ay sonra ilk mağazayı açmayı planlıyorlar. O zamana kadar Türkiye'de satış yok.

Yakın zamanda banyolarda Hamam modası olur mu dersiniz?

- Hamam markası, hayatı seven, sağlıklı olmayı önemseyen tüketicilere hitap edecek diye düşünüyorum. Banyonun bir keyif olduğunun farkında olan, yıkanırken yalnızca temizlenmeyip aynı zamanda da rahatlayan insanlar Hamam kullanacak.

KOLEKSİYONLARI SÜRÜYOR

İdil Tarzi ve Hamam koleksiyonları aynı anda yürüyecek. Hamam'ı ocak ayının ilk haftasında Frankfurt'ta sunduktan hemen sonra İdil Tarzi 2004-2005 koleksiyonunu 23-26 Ocak tarihleri arasında Paris'te Pret a Porter Fuarı’nda sundum. Şu anda İdil Tarzi markası Amerika ve Hollanda gibi ülkelerde satılıyor, Avrupa'daki bazı ülkelerle görüşmelerimiz devam ediyor. İtalya'nın önde gelen fantezi iplik üreticilerinden BeMiVa İdil Tarzi'yi destekliyor. İstanbul'da Erem Tekstil ve Motie markasıyla işbirliği içindeyiz.

DARPHANE BİNALARINDA ÇEKİLDİ

Hamam 2004 İlkbahar-Yaz koleksiyonunun fotoğraflarını Nuri Özen çekti. Özen iki ay boyunca konsept için hazırlık yaptı. Fotoğraflarda hiçbir dekorasyon etkisi olmayan, bizi tarihin derinliklerine götürecek bir banyo kullanmak istiyordum. Gülhane Parkı'ndaki Darphane binasına karar verdik ve buraya kendi banyomuzu kurduk. Küvet, maşrapa gibi her türlü obje Çukurcuma'dan temin edildi. Çekimde kadın figürünün gayet masum, romantik ve saf olması gerekiyordu. İki Ukraynalı mankenle çalıştık. Saç ve makyajı Kemal Doğulu yaptı. Çekimler soğuk bir İstanbul gününde sabahın erken saatlerinden gece yarısına kadar devam etti. Hava sıcaklığı -2 dereceydi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!