Demiryolumu istiyorum

Güncelleme Tarihi:

Demiryolumu istiyorum
Oluşturulma Tarihi: Eylül 12, 1998 00:00

Haberin Devamı

Trafik canavarının önüne geçmek için demiryolu ağının genişletilmesi gerektiğini belirten TCDD Genel Müdürü Hasan Mollaoğulları, ‘‘Demiryolumu İstiyorum’’ kampanyası başlattı. Ulaşım araçlarının birbirine rakip değil, tamamlayıcı unsurlar olduğunu belirten Mollaoğulları, ‘‘Demiryolları gelişmenin dışında bırakılmamalıdır’’ dedi.

TCDD (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları) Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Mollaoğulları, dün düzenlediği basın toplantısıyla ‘Demiryolumu İstiyorum’ kampanyası başlattı. Atatürk'ün 29 Ekim 1923'te söylediği, ‘‘Topyekün kalkınmanın lokomotifi demiryollarıdır’’ sözünü hatırlatan Mollaoğulları, Cumhuriyet'in 75'inci yılını kutlarken herkesin ‘‘Demiryolumu istiyorum’’ demesi gerektiğini vurguladı. Görevine yeni atanan Mollaoğulları, trafik canavarının her gün ortalama 25 vatandaşın ölmesine neden olduğunu belirterek, demiryolu ulaşımının yaygınlaştırılmasıyla canavarın durdurulabileceğini söyledi. Ulaşım araçlarını birbirine rakip değil, tamamlayan unsurlar olarak gördüğünü söyleyen Mollaoğulları, ‘‘Her sistemin modern ölçülere getirilmesini istiyorum, ancak demiryolları bu gelişmenin dışında tutulmamalıdır. 780 bin kilometrekarelik yüzölçüme sahip Türkiye'de 10 bin 548 kilometre demiryolu ağı vardır. Bugün ülkemizde en güvenli ulaşım aracı demiryollarıdır’’ dedi. Mollaoğulları, Türkiye'de yolculuk edenlerin yüzde 4'ünün demiryolunu tercih ettiğini, devletin ithalat ve ihracatının yüzde 80'inin TCDD tarafından işletilen Haydarpaşa, İzmir, İskenderun, Mersin, Samsun, Bandırma ve Derince limanlarında yapıldığını söyledi. Mollaoğulları, çağdaş bir demiryolu işletmeciliği yapmak için yapılması gerekenleri şöyle sıraladı: ‘‘Mevcut demiryolu hattını ikiye katlamalı. İki ulaşım merkezi arasındaki mesafe kısaltılmalı, yeni koridorlar açılarak kullanılan yolların onarımını yapmak suretiyle standardı yükseltilmeli. Hız faktörünü olumsuz etki yapan kurp denilen virajların yarıçapı 1500-2000 metrelere çekilmelidir. Sinyalizasyon ve elektrifikasyon çalışmalarına hız verilmelidir.’’






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!