Demiryolu başka bahara

Güncelleme Tarihi:

Demiryolu başka bahara
Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 1998 00:00

Haberin Devamı

İzmitliler için işkence haline gelen demiryolu inşaatı bitmek bilmiyor. İnşaatı yapan firma yetkilileri, bu yıl sonuna yetiştirilmesi planlanan demiryolunun, ödenek yetersizliği nedeniyle 1999'a sarkacağını bildirdi.

İzmit'i ikiye bölen ve ölümcül kazalara neden olan demiryolunun şehir dışına çıkarılması için hazırlanan projenin hayata geçirilmesi ‘yılan hikayesi’ne döndü, yeni demiryolunun bu yıl sonuna yetişmesinin zor olduğu belirtildi. Yeni tren garı ve sahilden geçirilecek demiryolu inşaatı, ödenek geldikçe tamamlanmaya çalışılıyor. Firma yetkilileri 10.5 kilometre uzunluğunda ve iki hat olarak planlanan yeni demiryolu inşaatı dışında 5 üst geçit yaptıklarını bildirdi. Yetkililer, şu bilgileri verdi:

‘‘Projenin tamamı yaklaşık 18 trilyon lira maliyet getirecek. Şu ana kadar yeni İzmit Tren Garı'nın 450 metrelik bölümü ile 3 kilometrelik yol inşaatı tamamlandı. Ödenek açısından şimdilik sorun yok. Ancak bu yıl için 500 milyar lira daha gerekiyor. Bu para gelirse 10.5 kilometrelik yeni tren yolu güzergâhı tamamlanabilir. Eğer gelmezse önümüzdeki yıl nisan ayında teslimatı yapabiliriz.’’

DEMİRYOLU YERİNE TRAMVAY

İzmit ile Köseköy Beldesi arasında iki istasyon ve bir durak olarak planlanan yeni demiryolu bitirildiğinde İzmit'te yıllardan bu yana çekilen çile bitmiş olacak. İzmit Büyükşehir Belediye Başkanı Sefa Sirmen ise demiryolu inşaatı bitmediği için sahil düzenlemesini yapamadıklarını belirterek şöyle dedi:

‘‘Şehiriçindeki mevcut demiryolu bize devredildiğinde bu alanda daha önceden söylediğimiz gibi raylı sistem, yani tramvay güzergâhı yapmayı düşünüyorjuz. Bu tramvay güzergâhı eski tren garı ile Yahyakaptan Mahallesi arasında olacak. Toplu taşımacılıkta gözle görülür bir rahatlama olacak.’’






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!